Omdat ik het wel prettig vindt als een paard ook naar mijn stem luistert.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anjaenrene schreef:Zijn net door aan het rijden dus we gebruiken meer onze stem dan benen om haar nu niet af te stompen zonder dat dat ze het nog snapt. Wordt straks een combi en dan vervalt de stem.

Zodat ze niet alles door elkaar gaan halen in het begin, haha!
ilsexxx schreef:Hey!
Had een vraagje, ik longeer nu meerdere malen per week 3 paarden,straks komt er 1 bij omdat die 3 jaar word.
Lotte is 7 jaar, alleen gewoon beleerd op 3-jarige leeftijd en is toen verder niks mee gedaan, tot vorig jaar, toen ik op haar begon te rijden. ze hebben een kleine,ronde bak. Meer een longeercirkel dus. Daaromlongeer ik haar vaker dan dat ik op haar rijd. MAar door het longeren is ze heel goed naar m'n stem gaan luisteren, en dus tone ik laatst weer op haar ging rijden, hoefde ik alleen: 'draf' te zeggen, en toen ging ze dus in draf, hetzelfde met stap en galop. (Meer weet ze nog niet ivm de bak, ga binnenkort wel buitenritten maken zodra het weer er klaar voor is), maar had dus m'n benen niet nodig, waar ze overigens ook (nog) niet naar luisterd. De andere 2 paardjes luisteren ook super naar de stem, de 1 is 20 jaar, dus longeer ik alleen om nog wat te laten bewegen, en de ander is 5 jaar en moet nog beleerd worden.
Ik wil Lotte wel dat als ik been geef, dat ze dan ook voorwaarts loop,maar dat het been dan meer een hulpmiddel is, en dat de stem gewoon gebruikt word om aan te geven wat ik wil. Wat vinden jullie daarvan?
En hoe rijden jullie? Meer op de stem of op het been?
x
ilsexxx schreef:anjaenrene schreef:Zijn net door aan het rijden dus we gebruiken meer onze stem dan benen om haar nu niet af te stompen zonder dat dat ze het nog snapt. Wordt straks een combi en dan vervalt de stem.
Ja inderdaad! Zo ben ik het nu ook aan het doen, combineren. Eerst wat op de stem, maar nu meer op het been, ze luistert er al erg goed naar!
Leuk al die reacties!!
MarieDroomy schreef:Allereerst een tip: probeer 'been' aan je stem te koppelen. Dus als je zegt; 'draf' geef je been, en zo ook met stap en galop, enz. Zelf rijd ik altijd met mijn benen, maar dat doe ik omdat mijn knollie het stemgeluid al kent en dus ook wl reageert op; ho, draf, stap, gaaaaaalop, etc
)