Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
luve_rozes schreef:krln schreef:Ik denk niet dat die paarden wat te klagen hebben hoor, worden optimaal verzorgd en het zijn paarden! Heb niet het idee dat ze er allemaal niet tegen kunnen.. Ze zijn er een beetje voor gemaakt!
Heh? Zou je deze opmerking me kunnen uitleggen?
Tulandro schreef:Ik mis in dit topic wat plaatjes van jonge paarden die dan volgens sommige mensen in de valse knik lopen en die door ander mensen juist gezien worden als toppertjes?

Johanna59 schreef:Ik vind het gezeur. Dat rijden van de Pavo cup duurt geen uren. En deze paarden worden thuis gewoon getraind. Ook over de rug en laag en los. Het is echt een misverstand dat bij jonge paarden dit de enige manier van goed rijden is. Bij sommige paarden is het zelfs helemaal niet handig om ze zo laag te rijden. En hoe lopen ze dan in het land? Altijd met hun hoofd laag? Bij mijn weten alleen tijdens het grazen. Zo gauw een paard gaat lopen of rennen, rent hij niet over de rug en los en met zijn hoofd laag.
Als je de training aflost door te gymnastiseren en gewoon te rijden, is er niets aan de hand.
De meeste ruiters rijden hun paarden juist veel te laag en op de voorhand. Ze denken dan dat ze over de rug en laag rijden, maar dat is niet zo. Ook dat is namelijk erg moeilijk. Om een paard sterk te krijgen, moet hij ook opgericht kunnen lopen.
luve_rozes schreef:Bepaalde mensen hier, gaan met de bombarie mensen om, die al dan niet lopen te pochen in de stallen. En tsja, als je maar lang genoeg met een bepaalt soort omgaat, ga je, afhankelijk van je eigen zelfverzekerdheid, vanzelf geloven. En is de rest maar alternatief gepiep.
tja die spelen wel eens anky of edward

luve_rozes schreef:Johanna59 schreef:Ik vind het gezeur. Dat rijden van de Pavo cup duurt geen uren. En deze paarden worden thuis gewoon getraind. Ook over de rug en laag en los. Het is echt een misverstand dat bij jonge paarden dit de enige manier van goed rijden is. Bij sommige paarden is het zelfs helemaal niet handig om ze zo laag te rijden. En hoe lopen ze dan in het land? Altijd met hun hoofd laag? Bij mijn weten alleen tijdens het grazen. Zo gauw een paard gaat lopen of rennen, rent hij niet over de rug en los en met zijn hoofd laag.
Als je de training aflost door te gymnastiseren en gewoon te rijden, is er niets aan de hand.
De meeste ruiters rijden hun paarden juist veel te laag en op de voorhand. Ze denken dan dat ze over de rug en laag rijden, maar dat is niet zo. Ook dat is namelijk erg moeilijk. Om een paard sterk te krijgen, moet hij ook opgericht kunnen lopen.
Je vergelijkt een situatie van een paard op het land, met een paard, belast met een ruiter. Dat zijn twee verschillende dingen. En dat er ruiters zijn die fout laag rijden, en daarbij niet over de rug, zal vast kloppen. Net zoals heel veel ruiters dus fout opgericht rijden, zonder gebruik van de rug.
Punt is, en dat is al jaren zo, dat dierenliefde verandert, zodra er geld in het spel komt. Dan staat aanzien, in wat voor vorm dan ook, voorop. Dan wil het gros van de eigenaren, toch hun paard aan de top zien, en hoe, dat interesseert ze niet. Zoals 1 van die mensen ooit tegen me zei; rond de tijd dat ie kapot is, is ie allang verkocht.
Iedereen weet, dat het bekken van een paard, rond zijn 4e levensjaar sluit, en dat je dan heel rustig, heel rustig aan, wat meer kunt gaan vragen. Maar dat kost tijd, en tijd kost geld. En paarden praten toch niet. Tenminste, ze doen het wel, maar je moet een goed verstaander zijn.
Bepaalde mensen hier, gaan met de bombarie mensen om, die al dan niet lopen te pochen in de stallen. En tsja, als je maar lang genoeg met een bepaalt soort omgaat, ga je, afhankelijk van je eigen zelfverzekerdheid, vanzelf geloven. En is de rest maar alternatief gepiep.
listiglistje schreef:Zooist die was op die foto wel pas 3 hè en em staat er nu niet bepaald bekend om ze veel lucht te geven van voor![]()
3 jarige kan gewoonweg nog niet op het achterbeen komen en lopen met een juiste oprichting en aanleuning![]()
De eerste die dit wel voor elkaar krijgt is eeuwig mijn held
superlise schreef:Ik denk dat een deel van de mensen die hier nogal streng tegen zijn er ook niet zo goed tegen kan dat er jonge paarden zijn die al zo kunnen lopen. Ik bedoel, het is nooit echt leuk om te zien hoeveel talent anderen wel niet hebben..
Ik zelf zie er geen probleem in, dit zijn wel de paarden die in de topsport lopen of gaan lopen dus zoveel verkeerd zullen de ruiters wel niet doen
murphy102 schreef:listiglistje schreef:Zooist die was op die foto wel pas 3 hè en em staat er nu niet bepaald bekend om ze veel lucht te geven van voor![]()
3 jarige kan gewoonweg nog niet op het achterbeen komen en lopen met een juiste oprichting en aanleuning![]()
De eerste die dit wel voor elkaar krijgt is eeuwig mijn held
Maar dit is nu wel precies waar het om gaat. Deze amazone is een "succesvolle" subtopper. Maar is zij het voorbeeld?! Zeg het maar! Voor velen wel en dit wordt ook weer gecopieërd. En zo wordt het ook "verkondigd" door onze Ned. top!
Deze manier van rijden is precies wat we overal op de wedstrijden zien: achterover hangend in een stoelzit, alleen de armleuningen ontbreken nog. Dit staat gelijk aan REMzit. Paarden kúnnen niet voorwaarts!
Nojoukus schreef:Maar het is ook niet voor niets dat de topdressuurpaarden met 17 jaar al met pensioen moeten!
dat is wat anders als pensioen, die worden thuis of elders echt nog wel gereden hoor
op een gegeven moment is de koek op als topsporter... Suzanne F. schreef:Er zijn echt jonge paarden die uit zichzelf al in een prachtige balans lopen, van zichzelf opwaarts zijn gebouwd met een goede hals- en romprichting en dus veel zelfhouding hebben. Dan praat je niet over oprichting maar een natuurlijke balans. Die paarden lopen uit zichzelf al prachtig bergop.