Ik vraag het even op bokt wat ik moet doen,maar ik heb les!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Re: Ik vraag het even op bokt wat ik moet doen,maar ik heb les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:10

Ik snap je punt wel inderdaad. Maar hier op Bokt zijn ook zoveel mensen, en zoveel visies.

Zo had ik eens een instructrice waar mn paard alleen maar slechter van ging lopen. Ik moest vooral heel hard, maar wel veel druk op de teugels houden. Nou niet mijn manier, en niet die van het paard. Ik ben van mening dat je als ruiter ook moet aanvoelen wat het beste bij je paard past. Helaas kan niet iedereen dat, heeft niet iedereen dat al ontwikkeld. Er leiden meerdere wegen naar Rome, voor iedere combinatie een andere weg.

Op Bokt heb je verschillende visies, handigheidjes. Zo kan je van elkaar leren!
Persoonlijk val ik altijd over het feit dat als je een probleem hebt, en daar dus hulp bij vraagt op Bokt, er altijd mensen zijn die roepen 'Neem les!', dan denk ik bij mezelf. Als iedereen het altijd maar op les vraagt kun je een groot deel van dit forum wel schrappen!

Toscaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:52

Ik zou persoonlijk geen hulp vragen via deze link, want als je zoals je zegt al les krijgt kun je het beter met je instructrice oplossen!
Want het schiet ook niet op om maar van alles te gaan proberen. Je kan de ideeen wat je hier leest altijd voorleggen aan je instructrice en dan zal zij erover oordelen of het wel of geen nut zal hebben!
Ik vind ook dat je je instructrice moet vertrouwen en achter haar moet staan.
Er moet natuurlijk wel een klik zijn. Want als je zelfs daaraan twijfelt schiet niet echt op denk ik.

Equimotion

Re: Ik vraag het even op bokt wat ik moet doen,maar ik heb les!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:02

Waar bokt een aanvulling in zou kunnen zijn is wat meer theoretische achtergrond. Echter zijn de deelnemers aan discussies doorgaans zo slecht op de hoogte van de absolute basis en kennen ze geen enkele definitie, waardoor je ook maar heel moeilijk een boom op kunt gaan zetten. Dat is best jammer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:58

Toscaaa schreef:
Want het schiet ook niet op om maar van alles te gaan proberen.

Toch wel, omdat je dan voelt wat werkt en wat niet werkt, waar een instructeur toch vaak uitgaat van alleen eigen ervaring en of de theorie. Uiteraard moet iets uiteindelijk werken volgens het boekje, maar oplossingen voor problemen vind je niet in boekjes, die kun je dus via ervaringen van anderen aangereikt krijgen. Daar is niks mis mee. De onderwerpen van topics zijn zelden "wat zijn de hulpen voor dit of dat" want dat is iets om aan de instructeur te vragen, maar gaan bijna altijd om problemen die zijn ontstaan bij het oefenen van iets. Die problemen zijn er meestal niet als er een instructeur bij staat, maar juist op de momenten dat men alleeen is omdat men niet gelijk iemand bij de hand heeft die te hulp schiet. Met wat tips in het hoofd die via bokt verkregen zijn, kan zo iemand dan toch alleen aan de slag. En als dit niet lukt, dan misschien dat.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:03

Ik vind het juist wel fijn :j

Kijk je kan les hebben, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Ik vind het hardstikke fijn om uit te wisselen wat voor wegen er allemaal zijn.

Je hoeft het niet op alle vlakken eens te zijn met je instructeur!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:41

Er zijn instructeurs (legio :j) welke, wanneer je een vraag stelt, "meer been" of "meer buiging" roepen. Zonder ooit aan zo'n (beginnende) ruiter uit te leggen wáár en hóe je 'been geeft, en wat je dan bijv. je hand of zithulp moet doen. En het 'waarom' komt al helemaal niet aan de orde.
Er zijn (beginnende) ruiters (legio :j) welke niet durven vragen om exacte uitleg van de techniek omdat collega-ruiters meestal ook doen alsof ze het snappen.