Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Arianna1983 schreef:Mijn vz knollie (kijk ff terug op pagina 2) kwam er prima onder vandaan, ze had zelfs haar haartjes niet overeind. Maar tussen mijn billen was het kapot, van mijn ondergoed denk ik. Auw!
Ik heb totaal niet zitten schuiven omdat ik alleen maar gestapt heb...
mariska32 schreef:jolliegirl@ een rugspier heeft heel wat nodig om daar door te komen.
dat red je niet met die paar kilos.
Jolliegirl schreef:En de ruggenwervel ook daar ligt de huid vlak bovenop.
De spieren zitten pas echt naast de wervels. Ik heb ze bekeken van een ongetraind paard en een getraind paard. En er zit wel verschil in, maar het zal geen 3 of 4 cm schelen.
De paardenrug is dus eigenlijk maar een teer ding.
Jolliegirl schreef:Ik heb gisterenmiddag eens goed een paardenrug bekeken in de slachterij.
De schoft : De huid bij de schoft ligt bijna bloot op de schoft, hier zit totaal geen spierweefsel onder. Misschien 1cm. De kussens van de voorboom van je zadel liggen aan de zijkant wel tegen de schoftspier.
Aan de bovenkant zit geen spier, daarom krijg je hier zo snel drukkingen van o.a dekens.
En de ruggenwervel ook daar ligt de huid vlak bovenop.
De spieren zitten pas echt naast de wervels. Ik heb ze bekeken van een ongetraind paard en een getraind paard. En er zit wel verschil in, maar het zal geen 3 of 4 cm schelen.
De paardenrug is dus eigenlijk maar een teer ding.
Voor de geinteresseerden heb ik (schone)foto's gemaakt. zijn per PB op te vragen na het weekend.(kan ze nu niet op de pc zetten)mariska32 schreef:jolliegirl@ een rugspier heeft heel wat nodig om daar door te komen.
dat red je niet met die paar kilos.
Dat snap ik. Maar jij zegt dat ze dik zijn, en dat zijn ze dus absoluut niet.
Stevig en klein.
elsenfox schreef:ik rijd wel eens in de zomer zonder zadel, en dan zie je echt duidelijk zweetplekken bij mijn pony op de plek waar mijn dijbenen liggen, en minder op de plek waar mij zitbeentjes zitten..
ik weet niet wat beter is