Cinnepin schreef:ik vind een bit dwang : door pijn prikkels in de mond je paard te laten doen wat je wilt.werkt ie tegen hangen we er gewoon een scherper bit in!
Sporen, als je je paard al niet kan laten doen wat je wilt door gewoo je been aa te leggen schort er volges mij wel wat, dan prikken we gewoon ff lekker tussen de ribben!
Hulpteugels, we trekken t paard gewoon in die houding die we willen...tegen stribbelen kan niet want we binden het aan het bit, dus tegen werken zou t paard alleen maar pijn doen.
en zo kank wel ff doorgaan
en hier kan ik wel zo kwaad om worden he

dus omdat het niet jou manier van rijden is is het dan maar dwang?

in feite dwing jij dus mensen om te doen wat jij wilt omdat je er anders maar een beetje op los gaat speculeren en negatief gaat lopen oordelen

dit soort domme opmerkingen maakt dat ik al bijvoorbaad een hekel en afschuw heb aan mensen die zo nodig natural moeten zijn

ga je eerst een verdiepen in alle hulpmiddelen voordat je dom gaat oordelen zonder echte feiten, motivaties

de grens tussen dwingen en vragen is maar heel klein, in feite dwing je je paard altijd, want ook al vraag je...
dan nog weiger je een nee van het paard...
dus dwing je het paard jou te gehoorzamen

hulpmiddelen zijn geen dwang, zolang je het goed gebruikt, maar door de onkundige ruiters worden hulpmiddelen en zelfs harnachement al snel als dwang gezien...
terwijl dit helemaal niet waar is...