Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:37

ja sorry dat ik meteen hard oordeel, maar als mensen zulke domme dingen gaan zeggen denk ik dat het haast niet anders kan dan dat ze gewoon stikjaloers zijn...mss niet perse op jou of je paard als combinatie, maar misschien hebben ze wel iets anders gezien wat jij kan, en wat zij ook wel zouden willen kunnen... maar ze moeten gewoon wat te zeuren hebben...

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:41

ik vind dat je een goeie combinatie bent als je een klik hebt, je kunt toch ook een klik hebben met een arm mager en oud paard, als de liefde er is, passen jullie bij elkaar!

ik zou me nergens druk over maken, heb net die foto's bekeken, en het ziet er heel netjes uit hoor! weet niet wat die kennissen van jou bedoelen.. }:0

nadina

Re: Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:27

Ik zeg: jaloers! waar slaat het op om zoiets te roepen! Ik vind de foto's erg leuk, je staat er mooi op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:26

Ik verwachte echt heel iets bijzonders te zien op de fotos. Bv een heel groot, overbouwd paard met een lange magere vrouw, of een bwlg met iemandvan 1,50. Niet dat ik iets met een mooi plaatje heb... Maar als iemand er iets van zegt moet het toch wel heel apart zijn.
Zie ik daar een heel gewoon, mens met een heel gewoon paard. En daarmee bedoel ik dus, een leuk paard om te zien en zo van het plaatje ook een leuk mens om te zien. Hahaha, die dat tegen je gezegd hebben sporen echt niet.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:30

wat een gelul,
jullie zien er super uit, echt een mooie combi hoor.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:34

Ik snap niet dat iemand dat zegt!
Prima combi!
Misschien toch een beetje jaloezie ???

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:47

mijn pony vond iedereen op de manege lelijk maar zij gingen uit als ze ons samen zagen en vonden dat we perfekt bij elkaar pasten mijn pony is cremello en is vaak niet zo geliefd tussen de mensen maar ik vond haar ook lelijk en toen ik op haar reed was er een klik en nu vind ik haar prachtig en jullie passen super bij elkaar

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:51

gewoon jaloers. Want ik snap het probleem niet... HAHA
ZIet er mooi uit. Mooie wedstrijdspullen en een bmooi paard op het eerste oog. Dus ja... DAt zal het wel zijn

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:52

Had ook andere foto's verwacht ziet er prima uit samen.

Laat maar lekker praten, misschien zijn ze wel jaloers!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:57

Ben verbaasd want ik vind jullie samen heel mooi als ik naar de foto's kijk. Wat betreft lengte in relatie tot paard vind ik ook betrekkelijk, zag ooit een heer op een ijslander aan komen waar we show reden. Een andere ijslander had hij aan de hand want daar ging hij op terug. Vond dat erg stoer. Ondanks dat ijslander erg klein was vergeleken bij zijn lengte. Het zag er echt goed uit en hij had nog al wat bekijks en kreeg positieve reacties van het paarden publiek.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:02

MariekeB schreef:
Ik verwachte echt heel iets bijzonders te zien op de fotos. Bv een heel groot, overbouwd paard met een lange magere vrouw, of een bwlg met iemandvan 1,50. Niet dat ik iets met een mooi plaatje heb... Maar als iemand er iets van zegt moet het toch wel heel apart zijn.
Zie ik daar een heel gewoon, mens met een heel gewoon paard. En daarmee bedoel ik dus, een leuk paard om te zien en zo van het plaatje ook een leuk mens om te zien. Hahaha, die dat tegen je gezegd hebben sporen echt niet.

Helemaal mee eens! Ik verwachtte idd ook zoiets... Maar niks van dat alles!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:02

Ik denk dat je een mooie combinatie bent wanneer én het plaatje past maar het het ook lijkt alsof jullie één zijn.. Dat laatste vind ik persoonlijk belangrijker dan het tweede. Wel vind ik dat je benen geen halve meter onder je paard uit moeten steken natuurlijk :P

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:29

@Pollux: Leuk paard en prachtig koppie zeg! Jullie zijn een erg leuke combinatie juist!! Laat die mensen maar praten...pure jaloezie, zeker aangezien ze het niet eens kunnen onderbouwen. Als je het niet kunt onderbouwen dan moet je gewoon je mond dicht houden, ook al denk je het wel, want daar heeft de persoon niets aan. Vind het sowieso asociaal om te zeggen als je er niet om vraagt en zeker van kennissen :x . Te sneu...

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:32

NicoleHorses schreef:
Hele mooie combinatie hoor TS!! :)
jaloezie is een ziekte dus wens die dames maar beterschap op jou stal. ;)

_O- :')

Marieke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26

Ik vind een combinatie mooi op het moment dat ze vertrouwen en een "klik" uitstralen! Een vriendin van mij rijdt op een arabiertje waar ze voor het mooie misschien 15 cm te groot voor is. Dat zou ze op zich tot een zogenaamde "lelijke" combi moeten maken maar die twee stralen echt uit dat ze vriendjes zijn en dat vind ik er dan weer prachtig aan!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:42

Dank jullie wel voor de berichten.
@Sterremaan: Ja, het is een lekker paard om te zien en qua karakter passen we erg goed bij elkaar!

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:44

Neskolay schreef:
Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

ja vind ik ook !!
precies de zelfde mening!!! :(:) :D

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:55

Ik vind jullie ook mooi samen passen, niets aantrekken van de kritiek, ik heb ook al heel wat kritiek te slikken gehad en dat is meestal gewoon jaloezie. ;)
Voor mij is een mooie combinatie een ruiter en een paard die qua lengte en bouw bij elkaar passen en die duidelijk een klik hebben met elkaar. Een goede combinatie is voor mij een goed geschoold paard met een technisch goede ruiter die het samen nog ver kunnen schoppen. (Hierbij is ver uiteraard relatief).

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:56

jaloezie, ik vind het een prachtig paard, en je rijdt er leuk mee weg.

mooie foto's ook.

Sanniegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:47

Paard en ruiter die elkaar goed aanvoelen, en kennen.
Zoiets heeft ook tijd nodig, je kunt in het begin wel doorhebben of er een klik is, maar een mooie combinatie moet je worden, daarin moet je groeien.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:51

Ik vind de combinatie er leuk uit zien hoor. Het gaat vooral om het aanvoelen van elkaar. En daarnaast vind ik het persoonlijk niet mooi om een lange ruiter op een te klein paard te zien. Of een erg stevige ruiter op een smal arabiertje bijvoorbeeld.

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:31

Als jij met je paardje een goede klik heb ,, zegt dat toch al genoeg. Je rijd zelf op je paardje !! In inderdaad misschien zijn ze wel gewoon jaloers ?!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:46

Ik zie ook alleen maar een mooie combinatie! En dat je er niet flitsend uit zag door blessures? Jullie zijn juist een mooie combinatie omdat je ondanks een blessure voor je pony gaat! En waarom mensen dat zeggen.. Een beetje flauw indd! Een mooie combinatie is voor mij of er chemie is tussen paard en ruiter. Dat je kan zien dat er een band is.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:38

wat ik versta onder een mooie combinatie:

- de ruiter moet niet te lang zijn voor het paard maar ook zeker niet te klein.
- als je een heel fors paard hebt en een heel iel meisje vind ik dit zelf ook niet zo mooi. Ik vind het mooier als je op een fors paard een wat forser iemand zet en op een iel paard een wat ieler iemand en op een normaal paard ook een ''normaal'' iemand.
- Je moet zien dat de ruiter en het paard voor elkaar willen werken en er een klik is het hoeft dan nog niet perse te lukken maar er moet wel harmonie zijn tussen de ruiter en het paard.
- bovendien moet het plezier en ontspanning uitstralen.
dan vind ik dat het een mooie combinatie is. Er zijn natuurlijk ook wel uitzonderingen zo zou een iel meisje op een fors paard ook nog een mooie combi kunnen zijn. Het is vaak de eerste indruk waarbij je denkt: Ja het klopt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:39

Ik vind als paard en ruiter in mooie harmonie kunnen samenwerken een mooie combinatie.
Denk ik.

En vanzelfsprekend bestaat een mooie combinatie uit een passende ruiter.