Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alison_belle schreef:Joscaa schreef:A_B; Jij bent hiermee ervaren he?
neu.....was een grapje wat we op stal maakte toen we dit zagen gebeuren......dat getrek en gezaag
Wienna schreef:ik rijd altijd slof dus krijg geen pijn in mijn armen
vaa schreef:er zijn overigens ook wel paarden die op je handen hangen, en dat is volgens mij moeilijk op te lossen.
Sjolvir schreef:Nadeel van weinig teugeldruk... Je hebt ook niets om je aan vast te houden![]()
![]()
Als je paard wel lekker gaat lopen en door zijn lijf swingt, vind het best moeilijk dan nog netjes
te blijven zitten.
Ken er ook die met meer teugeldruk rijden en dan gewoon daar aan gaan hangen, dat mis ik misschien
mimeslosydy schreef:migomirre schreef:
maar waarom zou je met waslijnen gaan rijden? dan kom je nooit ergens.
en is juist niet lekker voor je pony, die zwabberende teugels.
gewoon zacht contact houden
Joscaa schreef:Oke, even een topic. Ik hoor zóvaak om mij heen als mensen te paard zitten;
"Auw, mijn armen"
"Mijn paard is zo zwaar, ik krijg pijn in mijn armen".
Gaat er dan niet een lichtje branden, dat je helemaal verkeerd bezig bent? Paardrijden ís geen krachtsport.
Afgelopen zondag, wedstrijd op stal. Ik kijken bij het inrijden, meisje gaf nog even de laatste 'aanwijzingen' voor vriendin de proef in ging: "Hou hem goed kort, gewoon strak houden, *paard liep met neus op de borst*, laat niet merken dat hij zwaar is, als de jury maar een mooi plaatje ziet".
En juist dat "plaatje" heb ik zo een hekel aan. Kom op zeg, als je pijn in je armen hebt door rijden,
ben je echt verkeerd bezig. Moet je nagaan hoeveel pijn je paard dat in zijn mond heeft, waar je lekker aan hangt.
Een paard wat "rechts sterk is", vind het gewoon moeilijk naar rechts te kijken, dat paard is links gebogen. Rechts is de lange kant, kijkt makkelijk naar links. Als het paard dan naar rechts moet kijken, moet het de hele linker kant eerst oprekken, voordat hij het kan.
En zo ook de navegelijkheid, tegenwoordig word bijna geen paard meer van achter naar voren gereden, maar word gewoon in de krul getrokken. Ben je niet sterk genoeg? (Of is "het paard zoooooo sterk"), dan hang je er toch een slof aan?
Ik irriteer me er echt aan, wat is de mening van Bokt?
_Yasmine_ schreef:ik heb wel degelijk vaak last van mijn armen na het rijden, hoe los ik de teugels ook heb, been geef of iets anders ik heb altijd gewicht in mijn handen. wanneer ik meer teugel geef gaat het hoofd mee naar beneden en er blijft net zo veel druk op mijn armen staan..
Joscaa schreef:_Yasmine_ schreef:ik heb wel degelijk vaak last van mijn armen na het rijden, hoe los ik de teugels ook heb, been geef of iets anders ik heb altijd gewicht in mijn handen. wanneer ik meer teugel geef gaat het hoofd mee naar beneden en er blijft net zo veel druk op mijn armen staan..
Dan is er rijtechnisch dus iets fout,
vooral iets waarop ik doel met dit topic.
"Ja, ik trek niet, maar het paard trekt..... "

Paard braaf, ik braaf, paard stout, ik stouter! En ik moet zeggen dat die afspraak heel goed werkt bij ons want in 99.9% van den tijd hebben we dat allemaal niet meer nodig. Is ze gewoon lekker licht op de hand. Het enige nadeel als ze zo lekker ontspannen loopt en ze dus fijn los is van voren, ik wel eens de neiging heb om gewoon lekker weg te dromen en te genieten van hoe soepel ze is, en dat als ze dan schrikt, we inderdaad ineens aan de andere kant van de bak staan want die is zo razend snel
Als ze dan stilstaat zitk echt effe rond me te kijken van "wtf?..."
En dan kunnen we dus weer gewoon verder met rijden alsof er niks gebeurt is...
alison_belle schreef:hahaha net een poging aan het doen enigsinds redelijk normaal te rijden, laat het paard zelf een scheet en schiet vervolgens onder me uit heel de bak door, kijkt om en je ziet haar denken........wie was dat........kan je mij dus opvegen en pies in mijn broek van het lachen.......daar gaat mijn carriere

alison_belle schreef:snapte mijn merrie het nou niet of ben ik gewoon blond??
Nadat ik een paar dagen geen tijd had gehad ben ik er vandaag weer even op geklommen ( dat lukte nog ook)![]()
Merrie hangt direct in de teugels en als ik die los laat....tadaaaa....giraffenstand![]()
Uiteraard waren die kabouters met spandoeken met daarop "ren voor je leven" ook van de partij![]()
Teugels weer oppakken en hop.....29 kilo aan de armen ( grof geschat)
Met de benen gebruiken zette ik de race stand blijkbaar aan........na een half uurtje werd ze moe......en ik ook![]()
Ineens had ik nog maar 2 gram in mijn handen.................of ik doe iets grandioos verkeerd........of mijn merrie is gewoon een echte doos
( stemmen mag)
tessa_brian schreef:Loopt er zo'n man voorbij, gaat staan kijken en zegt hij: ' kweek eens wat spierballen joh, kan je dat beest mischien normaal aan de teugel rijden' .
Ik had echt zoiets van: okeeeej?
Ayasha schreef:Mwah ik probeer met zo licht mogelijke druk te rijden. Maar als missy besluit dat ze me heel graag een rondleiding in topsnelheid door de bak wil geven omdat er een zandkorrel niet ligt zoals gisteren, dan kan ze wel een fikse ophouding verwachten.Paard braaf, ik braaf, paard stout, ik stouter! En ik moet zeggen dat die afspraak heel goed werkt bij ons want in 99.9% van den tijd hebben we dat allemaal niet meer nodig. Is ze gewoon lekker licht op de hand. Het enige nadeel als ze zo lekker ontspannen loopt en ze dus fijn los is van voren, ik wel eens de neiging heb om gewoon lekker weg te dromen en te genieten van hoe soepel ze is, en dat als ze dan schrikt, we inderdaad ineens aan de andere kant van de bak staan want die is zo razend snel
Als ze dan stilstaat zitk echt effe rond me te kijken van "wtf?..."
En dan kunnen we dus weer gewoon verder met rijden alsof er niks gebeurt is...
Denk dat die af en toe kortsluiting krijgt.