Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, de moeder van mijn groom(en tevens de pensionhoudster rijd er ook zo mee weg
)

Citaat:als ik een bijrijder zou zoeken,
je hoeft niet te betalen voor het feit dat je mijn paard rijd.
ik wil graag een bijrijder, dus ik vind dat je daar niet voor hoeft te betalen.
echter je krijgt een goed paard onder en daar verwacht ik veel voor terug waaronder een 100% inzet... en komen op de dagen dat is afgesproken, kan je niet, laat je het me weten, 1 dag vrij is niet erg... maar ik wil wel weten wanneer dat was
verder wat ik zoek in een bijrijder is:
dan zou ik iemand zoeken die op mijn manier kan rijden,
iemand die les wilt nemen bij de instructeur die ik bij mijn paard wilt(ook al is het de duurste, dat moet je er voor over hebben )
ik wil iemand die niet bang is om fouten te maken, maar als je een fout hebt gemaakt moet je er eerlijk voor uitkomen
ik wil iemand die alles overlegd(en dan niet zal ik vandaag dressuur rijden) nee het is logisch dat je dressuur rijdt, je vraagt, mag ik vandaag springen, of mag ik vandaag naar buiten, dat soort dingen...
gil heeft een strak schema waarin hij getraind wordt, en daar mag niet zo maar vanaf geweken worden
ik wil iemand die niet alleen voor mijn paard zorgt, maar ook voor mijn spullen...
pfffffff dat zijn mijn eisen voor een bijrijder
gellukig zoek ik er geen XD
want met mijn eisen moet dat echt een crime zijn
M_D_H schreef:waarom zijn mensen egoistisch die een ander niet op hun paard laten rijden?
ik heb de tijd, het plezier en kan mijn paard 7 dagen in de week rijden, wat ik dus ook doe
waarom moet ik dan een ander op mijn paard laten rijden?
daar heb ik het paard niet voor gekocht, en daar betaal ik hem ook niet voor
ik heb mijn paard voor mezelf gekocht...
het is mijn verantwoording, en een verantwoording die ik met plezier op me neem...
ik zorg dus ook dat ik mijn paard zelf kan doen, zoals ik ook aan hem verantwoord ben
ik ben het overgens wel met je eens over dat ruiters vaak overdrijven, ow mijn paard is zo moeilijk, bladiebladiebladiebla... stap je op, nog nooit zo'n fijn dier onder je kont gehad
maar ik weet uit, van mijn paard, dat sommige paarden echt eenkennig zijn, en sommige paarden echt geen andere op hun rug willen
mijne is b.v. echt selectief, mijn groom rijd er zo mee weg...
mijn broertje vind hij niet leuk, maar laat hij toe omdat ik in de bak sta en hem aan de longe heb, de moeder van mijn groom(en tevens de pensionhoudster rijd er ook zo mee weg
)
nu ik op krukken loopt rijd mijn groom al 2 weken mijn paard,
rijden en longeren, maar ik weet dat hij bij haar niets doet...
en dan nog een belangrijk punt waarom ik snap dat sommige mensen geen ander op hun paard laten...
je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor wat jou paard doet...
valt er iemand van jou paard af de zijn nek breekt is dat jou verantwoording, dus jou schuld

)

ik heb van me groom gehoord (die die bewuste dag net terug kwam van vakantie en ze weg zag gaan...) dat dat bewuste meisje huilend met gil aan de hand terug is gekomen...