Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Is het erg dat iemand niet aan bitloos begint.. Is het erg dat ik dat bijv onzin vind! Er zijn genoeg mensen die dat niet onzin vinden dat vinden hun en dat maakt me ook helemaal niks uit!
. Daarbij een jong paard wat net een half jaar onder het zadel is gaat niemand bitloos rijden. Dat is vragen om ongelukken. En in de opleiding gaat het niet verkeerd daar zijn mijn lessen zeker te goed voor!
. melissaxx94 schreef:meis, is het een schande dat iemand niet zonder bit kan rijden?!. Is het erg dat iemand niet aan bitloos begint.. Is het erg dat ik dat bijv onzin vind! Er zijn genoeg mensen die dat niet onzin vinden dat vinden hun en dat maakt me ook helemaal niks uit!
. Daarbij een jong paard wat net een half jaar onder het zadel is gaat niemand bitloos rijden. Dat is vragen om ongelukken. En in de opleiding gaat het niet verkeerd daar zijn mijn lessen zeker te goed voor!
.
melissaxx94 schreef:dat zijn dan hele brave paarden Killyenn, alleen niet alle paarden zijn het zelfde helaas!

)
melissaxx94 schreef:dat zijn dan hele brave paarden Killyenn, alleen niet alle paarden zijn het zelfde helaas!
Air schreef:melissaxx94 schreef:dat zijn dan hele brave paarden Killyenn, alleen niet alle paarden zijn het zelfde helaas!
Bullshit. Niet brave paarden komen 9 van de 10 keer voort uit mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn of zich blind staren op 1 iets.
En die 1 van de 10 keren zijn hittepetitjes die ze in de top(OS etc.) gebruiken, die heb jij nu niet onder je want die worden door andere mensen opgeleid. Maar dat is ook weer niet een kwestie van niet braaf maar van pittiger.

.
. melissaxx94 schreef:Air schreef:Bullshit. Niet brave paarden komen 9 van de 10 keer voort uit mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn of zich blind staren op 1 iets.
En die 1 van de 10 keren zijn hittepetitjes die ze in de top(OS etc.) gebruiken, die heb jij nu niet onder je want die worden door andere mensen opgeleid. Maar dat is ook weer niet een kwestie van niet braaf maar van pittiger.
Ik ook ik word ook opgeleid door marlies van baalen!
Ook een ruiter die mee draait in de top!.
Heb ook meegereden bij anky van grunsven in een clinic die zeer over me te spreken was.
beide anders lesgevers vinden mij ook een zeer goede ruiter. Die zeker wel weet waar ze mee bezig is!.
) Maar het werkte gewoon niet. Ze wilde
In stap en galop heb ik een geweldige aanleuning, zonder
.
. durf ik dat gewoon niet aan!
. Air schreef:Welk bitloos hoofdstel heb je geprobeerd? Tegen de hand klinkt namelijk als kaakgekruist/kingekruist. Niet ieder paard kan daar tegen.
Een loopje met je nemen? Dat klinkt meer als een rijtechnisch probleem wat tot uiting komt bij bitloos. Dat racen ook. Een bit moet niet je rem zijn.
Zijn toch ook Jazz paarden die als springpaard gebruikt worden? Worden namelijk genoeg springpaarden bitloos gereden en die zijn ook behoorlijk heet tijdens het springen.
xApple schreef:Air schreef:Welk bitloos hoofdstel heb je geprobeerd? Tegen de hand klinkt namelijk als kaakgekruist/kingekruist. Niet ieder paard kan daar tegen.
Een loopje met je nemen? Dat klinkt meer als een rijtechnisch probleem wat tot uiting komt bij bitloos. Dat racen ook. Een bit moet niet je rem zijn.
Zijn toch ook Jazz paarden die als springpaard gebruikt worden? Worden namelijk genoeg springpaarden bitloos gereden en die zijn ook behoorlijk heet tijdens het springen.
De dingen die opnoemt ben ik het niet mee eens.
Ik heb met een bit een geweldige aanleuning/stelling/buiging/controle.
(zonder kracht !)
Kan je mij dan vertellen waarom ik al die moeite zou doen van uitproberen van al die
bitloze hoofstellen?
xApple schreef:En de discussie dat je niet kunt rijden als je niet bitloos kunt rijden vind ik echt heel
ondoordacht en een beetje onnozel overkomen. Als je dat zegt rij je vast geen Jazz
paarden om even een voorbeeld te noemen
Citaat:Kan je de vraag ook gewoon even beantwoorden?
Ze is een fjord met een bijzonder 

xApple schreef:Citaat:Kan je de vraag ook gewoon even beantwoorden?
Dit komt op mij een beetje onvriendelijk over, maar ik zal je vraag beantwoorden:
Welk bitloos hoofdstel heb je geprobeerd? Tegen de hand klinkt namelijk als kaakgekruist/kingekruist. Niet ieder paard kan daar tegen.
Een Dr. Cook hoofdstel. Een kingekruiste dus. Hij functioneerde verder prima, gleed goed en bleef niet
vastzitten zoals de goedkope versie van HH.
Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik mijn eigen paard goed kenZe is een fjord met een bijzonder
dominant karakter. Mijn bit is ook geen rem, dat heb ik ook niet gezegd. Met controle bedoel ik
de stelling/buiging en de fijne aanleuning die ik met bit helemaal zelf bepaal. En ja , ik wil 100% controle
hebben over mijn paard.
Ik nam de Jazz lijn even als voorbeeld. Bij enorm hete, hoog in het bloed staande paarden wordt liever
een bit gebruikt in de grote lijnen. Logisch en waarschijnlijk ook voor het wedstrijd regelement.
Oh en een enkelgebroken bit vind ik inderdaad ook niets
Beantwoord jij dan nu mijn vraag ?

melissaxx94 schreef:@killyenn, een bit is geen pijn en dwang omdat het op een leeg plekje in de mond hangt!. Waardoor zou een paard pijn krijgen en met dwang van de ruiter wanneer jij wel met een bit rijd?

[/quote]