apart, wel bodyprotector geen cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:12

hestejente schreef:
Ik kan maar twee redenen bedenken:

Ze is er al eens hard afgestuiterd, heeft toen iets opgelopen waardoor ze nu die BP nodig heeft.

Of ze heeft cup F. Kijk, dan kan ik me voorstellen dat je de boel misschien wat wil pletten ofzo? }:0

of reden 3: gebruikt hersenen toch niet maar hecht wel waarde aan ademhalen zonder geperforeerde long :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:29

Dat zou inderdaad ook nog kunnen maar dat wilde ik nou net niet schrijven omdat ik dacht dat het misschien stigmatiserend over zou komen :Y)

liedje89

Re: apart, wel bodyprotector geen cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:34

Een combinatie van reden 2 en drie is inderdaad een beetje stigmatiserend, daarom had ik dat er ook maar niet bij gezet :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:37

Sja, het komt wel een beetje raar over haha. Een beetje als in de auto "Ik hoef geen gordel om, ik vertrouw op mijn airbag." ><

Maar van de andere kant, ik rijd weer wel met cap, maar zonder bodyprotector :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 00:44

Ik ook, maar de cap was er al toen ik op de manege begon en de BP niet, en "dus" hoef ik die niet :Y)

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:33

ik denk dat het niet echt slim is van die vrouw om zonder cap te gaan rijden want een cap beschermt je hoofd en een bp toch alleen je ribbenkast enz. Maar misschien weet ze dat ze nooit van dat paard afzou vallen en heeft ze last van haar ribben ofzo bij het rijden en met de bp aan is dat dan minder.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:15

Bij ons op de manege mag je niet zonder cap rijden.
Ook de pensioen niet *D

J_Weya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:20

Een vreemde combi idd..
Ik rijd zelf altijd met cap, ik heb (nog) geen BP.
Als je als voor je veiligheid kiest door een BP te dragen, zou ik ook gewoon een cap erbij gaan dragen, dat is tenslotte nr. 1 veiligheid (voor je hoofd dan.).:)

LaartjexBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:16

Dat snap ik niet helemaal, en wat het nut is om wel met body te rijden en zonder cap.

mknuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:35

als ik rij zonder cap voel ik me echt kaal, maar rijden met bp voel ik me net een worstje. dus snap die combo ook echt niet.

nickey_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:21

Zijn er ook westernruiters die met een bp rijden?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:38

Ik vind dit inderdaad een aparte combinatie ja.. Maar aan de andere kant, wel een cap en géén bodyprotector, is dat dan niet net zo vreemd? En dat doen de meesten.. Waarom zou je wel je hoofd willen beschermen, en niet je ruggenwervels, ribben en ingewanden? Dat kan net zo gevaarlijk zijn..

Ik zeg niet dat ik het altijd braaf doe hoor, maar vroeg me af waarom dit zo verschillend gezien wordt. Is het omdat een BP nog vrij nieuw is? Zelf rijd ik altijd met cap, en als ik ga springen, buitenrijden, of op een jong paard of een paard dat ik niet ken, draag ik een bodyprotector. Dit sinds ik een gebroken ruggenwervel heb opgelopen na een val.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:09

Bijzonder combinatie. Zou toch echt eerst een cap opzetten, kapot hoofd of kapotte ribben is niet een moeilijk keuze toch?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:34

En kapot hoofd of kapotte ruggenwervels? Kapotte ingewanden? Kapotte long? Aan je romp kun je ook nogal wat levensbedreigende verwondingen oplopen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:11

Voor mij persoonlijk komt het misschien omdat het inderdaad vrij nieuw is ik ben er niet op die manier mee begonnen zeg maar. Zou je nu beginnen met paard rijden dan krijgen vele al gelijk een BP aan.
Ik persoonlijk vind het net een harnas en lijkt me niet prettig. Die dingen zijn echt harstikke stijf. En ik heb het nooit geprobeerd maar was het ook niet van plan misschien dat het veranderd als ik inderdaad iets van letsel oploop wat met een BP te voorkomen was geweest.

Loesol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:28

idd een beetje wreemd. Ik draag altijd een cap.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:27

nouja ik zou echt eerder een cap dan een bodyprotecktor aandoen omdat je je hoofd toch wel het meeste nodig hebt tenminste ik heb liever dat mijn buik en rug erg zeer doen dan dat ik half blind ben en ik een bloedneus heb of een hersenschudding want hoe groter het paard hoe harder de val meestal

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:28

maar gelukkig hebben ze bij ons op de manege een bortje opgehangen met cap dragen tijdens het rijden is verplicht :d

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:33

Ik ken iemand die een pacemaker heeft en daarom met een bodyprotector rijdt. Er mogen geen klappen op dat ding komen anders gaat ie stroomstoten afgeven aan het hart...

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:47

ik heb een zwakke rug en bij mij hielp een body protector met paardrijden, als ik zonder reed had ik na het paardrijden vaak last van de onderrug. je kan dan moeilijk 'krom' zitten en is daarom misschien ook beter voor je rug. ik weet niet of ze daarom een bodyprotector draagt maar ik snap dat je even raar heb gekeken haha :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:54

Dat vind ik net zo vreemd als dat je in de klasse Z met hoedje mag rijden. Je mag toch ook niet zonder BP starten als je Z-startgerechtigd bent met crossen..

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:32

Wij hebben ooit eens iemand in de les gehad die gek was op paarden, maar niet alles kon doen. Het is bij ons wel verplicht een cap op te hebben, maar het gaat mij nu even om wat voor iets ze had.
Ze moest een bodyprotector aan, want als ze viel brak ze elk bot in haar lijf. Ze wilde graag, maar kon gewoon niet meedoen met een galop rondje.
Maar ja, ze moeten het verder zelf weten, al zou het er best raar uit kunnen zien als ik me dit even voorstel :z

neapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:11

i.d.d rare combi ik heb het ook nog nooit gezien

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:10

_Karlijn schreef:
Dat vind ik net zo vreemd als dat je in de klasse Z met hoedje mag rijden. Je mag toch ook niet zonder BP starten als je Z-startgerechtigd bent met crossen..

Je mag sowieso niet zonder BP starten als je gaat crossen.

Is wel een beetje krom, maar aan de andere kant rijd ik alleen met cap. Denk dat het inderdaad ook een kwestie is van 'tijd', in mijn tijd op de manege was cap verplicht. Nu hebben de meeste beginners naast een cap ook een BP om, die weten niet anders.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:16

Mistralleke schreef:
_Karlijn schreef:

Je mag sowieso niet zonder BP starten als je gaat crossen.

Nee dat weet ik, maar dat geef ik als voorbeeld omdat je ook niet mag starten in de dressuur zonder cap, behálve als je Z start. Alsof je dan vastgespijkerd zit aan je zadel, niet meer kunt vallen ofzo :roll: