Kan dit nou zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Kan dit nou zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:45

Ik zou ook gelijk foto's van je paard maken.
Verder, een gewricht inspuiten kan een paard vaak verlichting geven :j Het wordt dan ingespoten met lichaamseigen stoffen. (weet de nl naam zo even niet). Het is alleen behoorlijk kostbaar, en ik vraag me dus af waarom je dat zo snel na kreupelheid zou doen, en waarom in de proeftijd?
Inspuiten met corticoiden is ook mogenlijk, alleen bestaat dan het risico op hoefbevangenheid.

Voor iedereen die zo tegen de TS "is" : TS is 18, ik was op die leeftijd dan wel volwassen, maar had lang niet over alles zeggenschap ;) Denk dat haar ouders hier ook bij betrokken zijn, en waarschijnlijk ook niet op een kreupel paard zitten te wachten, en zij hebben waarschijnlijk minder een band met het dier en denken gewoon praktisch.

eprill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:08

hallo iedereen hier
ik weet in welke omstandigheden dat jo_peerd zit ik heb de fries gezien waar het overgaat ik heb hem al die maanden meegemaakt wat zei hem heeft gehad en hij is hier goed bij haar weggegaan hij glimde en hij was heel erg mooi en nu heb ik hem vanmiddag weer gezien en het is een slachtpaard geworden helemaal onder de wonden en hij heeft een heel dik been achter en hij stond al meer dan zes uur op de veekar en iedereen die zei tegen haar haal hem er de even af dan kan die even bij komen en even wat drinken maar nee dat wou ze niet omdat hij puur mishandeld is hij is heel erg vals geworden hij bijt nu zo van ze af wat die anders nooit deed er kon een kind met hem weglopen
nee maar mevrouw heeft nu haar merries gedekt met de fries en nu moet hij inkeer terug
dus dit was mijn verhaal en de proefperiode is ook al voorbij dus ze heeft geen poot om op te staan

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:10

dit is al meer informatie dan we over de gehele dag gekregen hebben

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:28

Dus het is een hengst??

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:30

dan nog ga je niet zo met de knol om. t is geen witgoed ......

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:38

:n Ben ik blij dat ik geen paard van jou ben!
Natuurlijk is het vervelend dat het paard kreupel is, maar als hij er echt zo beroerd uitziet dan ga je hem toch niet aan zijn lot overlaten???!!!
Dan heb je volgens mee geen gevoel in je donder.

Ik zou de DA kosten wel verhalen. Paard netjes de tijd geven om op te knappen en er een liefdevol tehuis voor zoeken bij mensen die wel om hem geven.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:43

Ik vind het nogal hard om je paard, waarvan je uiteindelijk wel van gehouden hebt, zo aan zijn lot overlaat eerlijk gezegd.
Ik heb een van mijn paarden zelf ergens weggehaald omdat ik er niet mee kon slapen haar daar te laten, en omdat ik heel erg om dat paard gegeven heb (en nog steeds heel erg om geef).

Als je het kan bewijzen dat zij dit gedaan heeft zou ik het paard dus terughalen en haar voor alle kosten laten opdraaien. Oke, je hebt dan misschien een kreupel paard, maar wel een zuiver geweten.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:50

ik moet zeggen dat ik dat bij flip ook had. heb ik opgezocht, via bokt ook gevonden. terug kunnen krijgen met tranen in mn ogen ... en nu mag ze dood gaan bij mij. Nu weet ik zeker dat ze voldoende eten krijgt. ookal vind ze zelf van niet.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:05

Je paard niet meer terug willen omdat ie kreupel is??? Kan er met mijn verstand niet bij hoor! Als hij van mij was had ik hem gelijk terug gehaald!!! En die vrouw zou ik niet willen zien! Denk dat ik gelijk in haar klim! Dat je je paard verkoopt kan ik begrijpen maar hij is nu nog van jou! Als je echt om dat paard geeft haal je hem terug en lap je hem op! Kom op zeg als jij een zere voet heb gooien ze jou toch ook niet aan de kant!

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:24

Ik laat mijn paard absolut niet aan zijn lot over hij staat niks voor niks weer bij mij, hij is ontzettend bang geworden zenuwachtig bijt van zich af en zit vol wonden en is helemaal ingevallen, en hij heeft flinke drukplekken van een slecht zadel, als ik niks om hem zou geven zou ik hem niet op stal laten staan. ;)

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:27

Saffier schreef:
Ik zou ook gelijk foto's van je paard maken.
Verder, een gewricht inspuiten kan een paard vaak verlichting geven :j Het wordt dan ingespoten met lichaamseigen stoffen. (weet de nl naam zo even niet). Het is alleen behoorlijk kostbaar, en ik vraag me dus af waarom je dat zo snel na kreupelheid zou doen, en waarom in de proeftijd?
Inspuiten met corticoiden is ook mogenlijk, alleen bestaat dan het risico op hoefbevangenheid.

Voor iedereen die zo tegen de TS "is" : TS is 18, ik was op die leeftijd dan wel volwassen, maar had lang niet over alles zeggenschap ;) Denk dat haar ouders hier ook bij betrokken zijn, en waarschijnlijk ook niet op een kreupel paard zitten te wachten, en zij hebben waarschijnlijk minder een band met het dier en denken gewoon praktisch.

Mijn ouders hebben absoluut wel een band met het dier, maar we zochten een paardje die voor mij wat makkelijker was en veel meer kon.
Foto's zijn er gemaakt die zal ik vanavond nog even proberen teplaatsen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:30

jo_peerd schreef:
Ik laat mijn paard absolut niet aan zijn lot over hij staat niks voor niks weer bij mij, hij is ontzettend bang geworden zenuwachtig bijt van zich af en zit vol wonden en is helemaal ingevallen, en hij heeft flinke drukplekken van een slecht zadel, als ik niks om hem zou geven zou ik hem niet op stal laten staan. ;)

(heb je je zadel er niet bijgedaan op proeftijd?) of had ze zelf een passende ? dat ze dat zij?( zal wel dan want anders heb je ook geen drukplekken) maargoed ehm...je zou mij de fotos nog mailen! ;)

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:31

Ze had zelf een zadel waarvan ze zij dat die zou passen ik heb de foto's al gestuurd. De foto's van vandaag zet ik er vanavond of morgen nog op.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:34

idd heb ze net ontvangen. bedankt

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:34

heb die vrouw geen bokt:P

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:35

Geen idee!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:35

jammer

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:37

Ook niet handig om zo je paard om te ruilen zonder contract.
Als ik mijn paarden verkoop dan heb ik een contract waarin de koper moet ondertekenen dat het paard onze stal goed heeft verlaten. en evt een keuring op de dag dat het paard vertrekt.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:38

ik vind je erg onverantwoord handelen tov je paard. erg ondoordacht ook.

het is weer een typisch voorbeeld van onze wegwerpmaatschappij.

jo_peerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:40

Meschien eerst alles gaan lezen, voordat je reageerd.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:43

Maar nu heb je dus 2 paarden? die van jezelf en die (nieuwe)?
laat morgen een rontgen maken dan weet je een stuk meer.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:46

Sorry maar je manier van posten hier in het topic (ja ik heb alles gelezen) vind ik gewoon ronduit misselijk makend.

Ik met een hart voor dieren kan het niet hebben zulke uitspraken te lezen.

Even hard gezegd; Eigen schuld dikke bult
Volgende keer misschien van te voren even goed nadenken voor je zoiets aangaat, je iets beter voorbereiden wat afspraken betreft?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:48

heb alles gelezen en ik verbaas me er echt over dat je je paard
1 op zon manier weg doet naar iemand zonder er eerst fatsoenlijke afspraken over te maken op papier
2 als er dan iets mis gaat je niet eens je eigen paard terug wilt nemen. Dat dier kan niet voor zichzelf opkomen
3 wat is er nu bij je paard gebeurd en waarmee is hij ingespoten?
heb je de da al gesproken

Ik vind je hele verhaal warrig

je hebt een verantwoordelijkheid te nemen naar een dier, en dat doe je nu niet.

ik blijf erbij, een paard is geen tennis racket wat je in een kast stopt en eruit haalt als je t nodig hebt en het allemaal nog leuk is. een paard hebben is net russisch roulette. Je kan heel veel geluk, maar er ook heel veel pech mee hebben.

zolang er niet duidelijk is wat er met je paard aan de hand is, en wat de prognoses zijn, vind ik niet dat je je paard zomaar af kunt schrijven.

ten slotte wil het feit dat je paard in dec 09 klinisch is goedgegekeurd, niet automatisch betekenen dat hij ook goed is..........................
dus

als ik je posts zo lees vind ik jou niet eens paardwaardig, misschien moet je daar eerst eens over nadenken

angell99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:49

18 jaar of niet, zoals er gesproken wordt over het dier vindt ik niet normaal, het is een levend wezen waar je de verantwoording over hebt, ik had het dier al direct teruggehaald, tegenwoordig zijn het net weg werp voorwerpen, een ding, ik vind het niet normaal dat er zo mee omgegaan wordt van beide kanten

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:50

Maar nu heb je dus én je vorige paard én het nieuwe paard op stal staan? En nu? Wat zijn de afspraken?

Ik zou het nieuwe paard ook niet teruggeven; jou paard had waarde, maar die waarde is nu 0 na wat ze heeft gedaan. Als je dan haar paard ook teruggeeft, heeft zij alles (veulens + paard terug) en jij niets.

Anderzijds, je zult toch tot een overeenstemming moeten komen. Misschien jou Fries voor een klein bedragje terugkopen?

En anders maar een rechtzaak ervan maken? Ik bedoel, paarden van gelijke waarde (neem ik althans even aan) worden geruild, en je krijgt een slachtpaard terug met de eis dat het geruilde paard terug komt... dat lijkt me niet kloppend. Mede omdat ze haar merries ermee gedekt heeft riekt dat naar opzet.

ALS dit hele verhaal waar is, en zoals het er staat, natuurlijk.