Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Skygirl schreef:Niezel schreef:Wat een gezeur en ge-emmer.
Iemand als Edward Gal is niet zo ver gekomen om zijn paarden te verneuken en Totilas loopt niet record na record voor inmiddels al een anderhalf jaar omdat ie nou zo geweldig slecht wordt bereden.
Wát een discussie.
Ik doe nog wel even een herhaling van zondag kijken!
Nee jij kijkt er lekker positief tegenaan. Behalve de post van Bomba misschien, zijn er volgens mij geen posts geweest waarin stond dat men het allemaal slecht vond. Natuurlijk zijn er ook heel veel dingen die wel heel goed gedaan worden, want het is hoe dan ook niet weggelegd voor de meeste mensen om zo'n proef te laten zien.
horseyfries schreef:phormicola schreef:Ik vind dat degenen die zeuren over dit topic echt het punt niet zien.
Tuurlijk halen ze record na record, niemand zegt dat dit niet zo is.
Wat we WEL zien is dat het niet meer om correct gebruik van de rug en achterhand gaat, maar om spectakel, en dat we dat jammer vinden. Dat zelfs de jury hier geen notitie van neemt.
Dat Totilas met z'n achterhoeven in de afdruk van de voorhoeven komt, zegt mij in dit geval ontzettend weinig. Als je kijkt naar de benen dan zie je gewoon dat de achterhand ver achterblijft, simpel.
Of dit mooi is, of niet, doet dan niet meer ter zaken.
Wie bedoel je met WE?![]()
WE zijn het namelijk niet met je eens!
horseyfries schreef:Daarom heb ik een slow gemaakt.... nu alleen nog kijken
Niezel schreef:Wat een gezeur en ge-emmer.
Iemand als Edward Gal is niet zo ver gekomen om zijn paarden te verneuken en Totilas loopt niet record na record voor inmiddels al een anderhalf jaar omdat ie nou zo geweldig slecht wordt bereden.
Wát een discussie.
Ik doe nog wel even een herhaling van zondag kijken!
Joolien schreef:Ik ben geen expert in dressuur, maar ik heb hem nu meerdere keren gezien en zelf vind ik er niks storends aan. Ja soms sluit ie niet optimaal maar het is niet zo dat hij constant zo loopt. Ik vind hem in de passage erg goed van achteruit.
Verder geloof ik er niet in dat het slecht zou zijn voor het paard, het lijkt me niet dat Edward door zou rijden als er enige lichamelijke risico's aan verbonden zijn.
timilon schreef:gaat dit over het achterbeengeruik van totilas, of over het rijden van edward???
ik zie foto's voorbij komen van gribaldi, die ook onder edward heel goede prestatie's heeft geleverd.
maar waarom foto's van grib als het over totilas gaat?!
Niezel schreef:Skygirl schreef:
Nee jij kijkt er lekker positief tegenaan. Behalve de post van Bomba misschien, zijn er volgens mij geen posts geweest waarin stond dat men het allemaal slecht vond. Natuurlijk zijn er ook heel veel dingen die wel heel goed gedaan worden, want het is hoe dan ook niet weggelegd voor de meeste mensen om zo'n proef te laten zien.
Dit is gewoon zeurren om het zeuren. Als Totilas (in menig ander topic hier op Bokt) niet wordt afgezeken dan mij maar. Is helemaal ok![]()
Heb afgelopen januari Edward en Totilas mogen zien tijdens een clinic, en heb dus ook IRL kunnen zien en horen hóe Totilas loopt en waarom hij zo loopt.
Je moet heel wat in je mars hebben, zowel als paard als wel als ruiter, om zó lang zó goed te kunnen presteren en dan loopt men hier te emmeren over "Is ie wel normaal?" "Is zijn achterbeen wel normaal?" Pfff. Gezeur, dat is het.
horseyfries schreef:Kijk eens naar bewegende beelden in slow-motion, geeft dit jullie hetzelfde beeld als de momenten op de foto's?
http://www.youtube.com/watch?v=CCyR34GIaoU
Hij zou achter niet meekomen in de verruiming, kijk eens naar het verschil, waar hij in de wending landt met zijn achterhoef en waar hij op de diagonaal landt met zijn achterhoef ten opzichte van zijn voorhoef?
De mensen die denken dat Totilas zo kapot gereden wordt denken blijkbaar dat hij alle dagen het uiterste van zichzelf moet geven. Vraag: zou een paard wat elke dag zo zwaar (té zwaar) moet trainen zo blij en vrolijk op een wedstrijd lopen?
ulysse1 schreef:
phormicola schreef:haha, ik had 'm al gevindt, helemaal zelf!
Dat is idd een erg mooi voorbeeld dat het WEL kan. Ik zie wat takt foutjes, waarbij de ene diagonaal wel mooi gelijk loopt en de andere niet, maar dat verbeterd naarmate het filmpje vorderd
Ik denk wel dat dit net een stukje is waarbij de voorbenen niet extreem worden uitgegooit zeg maar.
Net als met foto's en alleen bepaalde onderdelen uit de kur halen, denk ik niet dat 1 slow aantoont dat Totilas altijd met correct achterbeen gebruik wordt gereden. Het gaat mij er dus ook niet om dat ie NOOIT correct wordt gereden (ik heb gezegd dat z'n passages vaak voorbeeldig zijn, bijv), maar dat het totaalplaatje toch wel vaak het een en ander mist.
Maar goed, op deze manier moet ik heel erg gaan mierenn**ken en daar ben ik niet zo'n voorstander van. Ook wil ik Totilas en de rijkunsten van Gal niet afkraken, ik ben zelf maar een miezerige knolhobbelaar. Maar ik weet zeker wel hoe correctheid er in de dressuur uitziet. Nogmaals: Ik vind Totilas niet sielugh!
Iorrr schreef:Joolien schreef:Waarom gaan wij hier over discussieren terwijl hij wereldrecord naar wereldrecord loopt? Wat zien wij wel wat de beste dressuurjury's ter wereld volgens jullie niet zien? Of zijn er jury's en andere bevestigde criticy die dit beamen?
Citaat:Vraag: hoe WETEN jullie dat Totilas serieus overbelast wordt? Als hij zo van nature beweegt, wat ook zijn vroegere amazone aangeeft, dan heeft hij het net zo gemakkelijk/moeilijk met die beweging als een ander paard met een andere manier van bewegen in de Grand Prix. Ik denk dat er een heleboel paarden meer overbelast zijn die "gewoner" bewegen en waarvoor het veel meer moeite kost om de Grand Prix oefeningen te doen, zelfs als ze die voor een minder hoog cijfer doen.
Iorrr schreef:Joolien schreef:Waarom gaan wij hier over discussieren terwijl hij wereldrecord naar wereldrecord loopt? Wat zien wij wel wat de beste dressuurjury's ter wereld volgens jullie niet zien? Of zijn er jury's en andere bevestigde criticy die dit beamen?