Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
8nnemiek schreef:Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..
8nnemiek schreef:Rijden jullie wel allemaal volgens de engelse rijregeltjes? Zweep in de binnenhand, op het goede been lichtrijden, zadel links opgooien, altijd eerst de teugel over de hals voordat je t hoofdstel in doet.. uh.. schoenen met een hak.. sporen alleen voor verfijning en niet om voorwaartser te krijgen..
8nnemiek schreef:Vastzetten aan de teugel doe ik niet meer, zo heeft meneer eens een hoofdstel kapot gekregen![]()
Al doende leert men

Zweep pak ik continu over (als ik met zweep rijd) omdat je anders tegen de bakrand aan schuurt.. Goede been lichtrijden ook... Zadel links ook standaard, lijkt me ook heel raar om dat rechts te doen
Teugels over de hals ook.. Rij altijd met laarzen, vind t verschrikkelijk rijden en echt geen gezicht om alleen met jodphurs ofzo te rijden. Haar ook altijd netjes in een staart want dat vind ik ook geen gezicht
).
.
muc schreef:Oh Ja dat vindt ik ook zo erg, mensen met lange haren die dan niet in een staart zijn. Van die wapperende haren, Verschrikkelijk!! ALs ze bij mij zo in de les komen stuur ik ze eerst weg om hun haar vast te doen.
DL_ schreef:muc schreef:Oh Ja dat vindt ik ook zo erg, mensen met lange haren die dan niet in een staart zijn. Van die wapperende haren, Verschrikkelijk!! ALs ze bij mij zo in de les komen stuur ik ze eerst weg om hun haar vast te doen.
Ik ook! Vind het echt verschrikkelijk. Van dat lang wapperend haar onder de cap uit. Gewoon even op een staart of op een knot. maar niet los
muc schreef:Oh Ja dat vindt ik ook zo erg, mensen met lange haren die dan niet in een staart zijn. Van die wapperende haren, Verschrikkelijk!! ALs ze bij mij zo in de les komen stuur ik ze eerst weg om hun haar vast te doen.
muc schreef:oh ja, het zadel opgooien doe ik ook niet altijd links. Lijkt mij ook geen probleem, misschien nog wel beter voor het paard. Ik maak wel altijd alles los, dus dekje, bontje, singel worden bij mij altijd netjes één voor één er op gedaan.
Het paard liep letterlijk de heletijd met zijn kin op de borst en de stang strak aangetrokken
Dus jaa..Koningss schreef:Ik wel, bij deze bokkers: Ik rijd niet altijd volgens het boekje!
Na weer een topic dat zojuist gesloten is over een ruiter die de stang horizontaal in de mond van het paard had zitten, want die ruiter was wel heel dieronvriendelijk!! En dat werd allemaal uit gemaakt van één enkele foto, waarschijnlijk werd het paard gewoon even doorgevraagd/op de plek gezet en was het beeld daarna waarschijnlijk een stuk aangenamer.
Dus welke bokker durft ervoor uit te komen dat je ook je paard wel eens strenger door moet vragen of op de plek moet zetten om een gewenst resultaat te krijgen en weer fijn door te kunnen rijden? in mijn ogen niks mis mee maar voor sommige hier op bokt regel rechte mishandeling

Ik weet niet wat het precieze effect van een 'flinke stem' is, maar op 1 of andere manier kom je dan wel zelfverzekerder over (al is het maar op jezelf). Nja het is nog steeds tegen het boekje.8nnemiek schreef:Ik heb schijt aan regeltjesIk heb mijn paard wel eens omgetrokken, ik heb hem wel eens een klap gegeven met mn elleboog tegen zijn snuffert, én hij heeft al best wat trappen voor zn kont gehad, en de longeerzweep heeft hij ook al vaak mogen voelen
Maar zodra hij braaf is dan ben ik ook poeslief
Ben altijd eerlijk voor mn knollie!