SparklingApp schreef:Ik ben het niet eens met het stuk wat hij schrijft, ik vind het te extreem, maar aan de andere kant vind ik het wel interessant; hoeveel paarden worden er nu eigenlijk beter door onze sport en hoeveel slechter?
Waar houdt gebruik op en begint misbruik?
Zelf maak ik ook heus wel fouten, maar ik kan echt misselijk worden als ik sommige mensen met die arme dieren bezig zie.
Een sport waarin een dier een hoofdrol speelt en waarin geld bij sommigen een belangrijke rol speelt is lang niet altijd in het belang van het dier, misschien dat een verbod een verbetering voor het welzijn zou betekenen en misschien zouden er dan nog meer mensen maar blijven prutsen en heb je geen mooie voorbeelden meer van absoluut vertrouwen en saamhorigheid, ik weet het niet..
Maar voor elke ruiter zeker wel iets om eens over te denken.
Ik ben het hier mee eens.
Ik denk ook dat nevzorov overdrijft, maar ik vind niet dat we hier allemaal kunnen zeggen dat het zomaar een achterlijke vent is. Hij weet waarschijnlijk meer dan wie dan ook hier
. En ik denk ook dat er een stukje inzit dat we eigenlijk niet wíllen weten. Dat paardrijden echt zo slecht zou zijn. En we vinden het ook bij andere mensen er altijd veel erger aan toegaan dan bij ons zelf. Het is wel iets om over na te denken, dit.