Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen? Lijkt me een hele interessante discussie, ook omdat de hulpen voor oefeningen op trens en later op shanks ook van elkaar kunnen verschillen.
Waarom niet meteen een paard op een correctional, of stang en trens inrijden?

geerke schreef:Cassidy schreef:Misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen? Lijkt me een hele interessante discussie, ook omdat de hulpen voor oefeningen op trens en later op shanks ook van elkaar kunnen verschillen.
ik ben op het moment bezig een paard goed te krijgen wat met stang en trens is ingereden....ik kan je verzekeren,dat is geen feest.
Ze zit compleet vast...het word nu gelukkig na 6 maanden gymnastiseren met veel geduld veel beter..
Cassidy schreef:Misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen? Lijkt me een hele interessante discussie, ook omdat de hulpen voor oefeningen op trens en later op shanks ook van elkaar kunnen verschillen.

geerke schreef:Cassidy schreef:Misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen? Lijkt me een hele interessante discussie, ook omdat de hulpen voor oefeningen op trens en later op shanks ook van elkaar kunnen verschillen.
ik ben op het moment bezig een paard goed te krijgen wat met stang en trens is ingereden....ik kan je verzekeren,dat is geen feest.
Ze zit compleet vast...het word nu gelukkig na 6 maanden gymnastiseren met veel geduld veel beter..
[/quote]Cassidy schreef:Misschien is het handiger om daar een apart topic over te openen? Lijkt me een hele interessante discussie, ook omdat de hulpen voor oefeningen op trens en later op shanks ook van elkaar kunnen verschillen.
Zammie schreef:Waarom een ander topic? Het gaat in dit topic er toch om, dat men van paarden hoort te leren? Juist dat dit dus getolereerd wordt door het paard is een heel wijze les!
Vindt het bijzonder vreemd, dat dit dus wordt goedgekeurd in de westernsport... En dan weet ik heus wel, dat er tegenwoordig in de dressuursport ook heeeel veel verkeerd wordt gedaan qua training. Hele stukken basis wordt niet meer gedaan. Een paard nageeflijk krijgen op zit is iets wat men tegenwoordig niet meer weet. En laat dat stukje nu zo belangrijk zijn! (Doel nu op het bitgebruik)
Heb geen oogkleppen voor, maar juist ook dit laat zien hoe een paard in elkaar steekt en dat mensen juist ook van de kleine dingen die het paard "toont" moeten leren...
Jessix schreef:Toevallig dacht ik laatst nog dat mensen nog wel eens wat van paarden zouden kunnen leren toen ik een nieuwe hengst in de groep introduceerde. Hij en de leidende hengst namen beide een "time out" om even te gaan rollen tijdens de rangorde bepaling. Ze gaven elkaar die ruimte wat het tot een eerlijk "gevecht" maakte. De manier waarop ze met elkaar omgaan in een kudde.. Daar kunnen mensen nog van leren.
Zammie schreef:Jessix schreef:Toevallig dacht ik laatst nog dat mensen nog wel eens wat van paarden zouden kunnen leren toen ik een nieuwe hengst in de groep introduceerde. Hij en de leidende hengst namen beide een "time out" om even te gaan rollen tijdens de rangorde bepaling. Ze gaven elkaar die ruimte wat het tot een eerlijk "gevecht" maakte. De manier waarop ze met elkaar omgaan in een kudde.. Daar kunnen mensen nog van leren.
Dat "gevecht" doen mijn 2 ruinen dagelijks bij hun rolbeurten...Is inderdaad een heel mooi en bijzonder gezicht...