Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sporter schreef:Joolien schreef:
Grappig dat je dat zegt, een boel springruiters(topniveau) schijnen anders te beweren...
Een heleboel?
Dan ben ik wel benieuwd naar dat rijtje namen volgens mij is het er namelijk maar 1 en dat is marcel dufour

DDW1190 schreef:nouja die geeft toch ook af op de hele dressuursport!
Adil18 schreef:DDW1190 schreef:nouja die geeft toch ook af op de hele dressuursport!
Ergens kan ik daar wel inkomen...Ik vind het nadeel van dressuur, dat het een jurysport is...Ik krijg soms echt het gevoel, dat bepaalde ruiters op hun naam en eerdere overwinningen rijden en zich daarom af en toe best een slechtere proef kunnen veroorloven, maar dan alsnog winnen...
Dat kan bij de springsport niet...Tijd en balken, pure feiten
Espie schreef:aan elk paard licht een stukje dressuur ter grond slag of je nou een springruiter bent of niet je paard zal toch naar je moeten luisteren kwa been hulp en dat is al een punt om met het paard dressuur matig te rijden dus denk dat in alle soorte paardesport dressuur de grondslag is
Joolien schreef:miepje17 schreef:Hmm leuke discussie vorige week nog over gehad! haha!
Ik ben van mening dat wanneer je wilt springen je een goede dressuurbasis moet hebben. Bedoel als je wilt stuntelen ga dan gelijk springen. Wanneer je je dressuur goed op de orde hebt kun je pas eigenlijk vind ik zelf beter springen.
Dressuur is kwa figuren, gangen wijken etc denk ik lastiger dan voor mij op dit moment springen. Maar ik denk dat het ook ligt aan de graad waarin je dit rijd. Een ruiter zou misschien makkelijker een B parcours kunnen springen dan een Z proef. Wel vind ik dat springen ook een heleboel technieken bevat dus denk dat het voor ieder persoon verschilt wat makkelijker/moeilijker is
Grappig dat je dat zegt, een boel springruiters(topniveau) schijnen anders te beweren...
miepje17 schreef:Joolien schreef:
Te beweren ja,maar zoals hierboven ook 1 zegt springen is dressuren over hindernissen. Kun je niet dressuren zal je paard ook niet over kunne laten springne bij het neerkomen na een hindernis. Is toch stukje dressuur ( overspringen )
En het zullen enkelen zijn. bijna iedereen heeft baat bij een goede basis. Er is niets voor niets ingesteld bij de KNHS min. 1 winstpunt hebben voor dat je mag springen.Dit is om toch een beetje te voorkomen dat er onbestuurbare projecttielen het parcours ingaan.

Espie schreef:ik hoor zelf vaak genoeg van nee dressuur gaat niet daarom ben ik gaan springen want dat is makkelijk in de B en L denk ik dan . maar dan?? ze hebben de paarden niet onder controle.![]()
en dat is toch een beetje dom vind ik.
want springen eist ook een stukje dressuur
Anoniem schreef:Als ik 2 jaar geleden met het Z dressuur paard van mijn buurmeisje een wp heb gehaalt in B dressuur. Mag ik alsnog met mijn onbestuurbare projectiel die nog geen B proef kan lopen. Zo een B parcours in
Dus die regel heeft totaaal geen zin
Adil18 schreef:Anoniem schreef:Als ik 2 jaar geleden met het Z dressuur paard van mijn buurmeisje een wp heb gehaalt in B dressuur. Mag ik alsnog met mijn onbestuurbare projectiel die nog geen B proef kan lopen. Zo een B parcours in
De vraag is ook of je het doet...
Ik zou het zelf niet doen, omdat je er dan als combi nog niet aan toe bent. Dan gaat starten is vragen om problemen en mogelijk een kapot paard...
Anoniem schreef:Als ik 2 jaar geleden met het Z dressuur paard van mijn buurmeisje een wp heb gehaalt in B dressuur. Mag ik alsnog met mijn onbestuurbare projectiel die nog geen B proef kan lopen. Zo een B parcours in
Anoniem schreef:Adil18 schreef:
De vraag is ook of je het doet...
Ik zou het zelf niet doen, omdat je er dan als combi nog niet aan toe bent. Dan gaat starten is vragen om problemen en mogelijk een kapot paard...
Ik zeg ook niet dat ik dat doe, Ik zeg alleen dat het heel makkelijk gaat. En dat die regel dus net zo goed afgeschaft kan worden.. Of combinatie gebonden moet worden.
Maar dat zullen de springruiters zeker niet in dank afnemen.
Edit: toevoeging gedaan
Adil18 schreef:Anoniem schreef:
Ik zeg ook niet dat ik dat doe, Ik zeg alleen dat het heel makkelijk gaat. En dat die regel dus net zo goed afgeschaft kan worden.. Of combinatie gebonden moet worden.
Maar dat zullen de springruiters zeker niet in dank afnemen.
Edit: toevoeging gedaan
Dat dik gedrukte ben ik met je eens...
Hoewel dat gewoon te moeilijk gaat worden...Kijk naar mensen die voor en handelsstal rijden...Moeten die met elk paard een winstpunt halen? Kost te veel tijd en geld...
Anoniem schreef:Adil18 schreef:
Dat dik gedrukte ben ik met je eens...
Hoewel dat gewoon te moeilijk gaat worden...Kijk naar mensen die voor en handelsstal rijden...Moeten die met elk paard een winstpunt halen? Kost te veel tijd en geld...
Daarom is het ook geen optie. Ik zie het al voor me albert zoer met al zijn jonge paarden in de B dressuur wp's rijden..