Toch denk ik dat je bij een paard die niet vooruit te branden is harder moet werken. Nee geef mij maar mijn kleine meedenkende race monster.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mijn pony is meer aan de trage kant maar ik leer wel steeds sneller 'm enthousiast te maken
hij ontspant gigantisch snel dus dat vind ik weer erg prettig. Wel is hij van het soort: als je niet blijft opletten ga ik weer drie tempo's langzamer..
Maar met dressuur heb ik liever een paard wat iets te sloom is, zo'n dier is makkelijker actiever te maken dan een paard wat te actief is.

Maar nog steeds voorwaarts, soms denk ik ook wel eens geef mij maar een slome die je vooruit moet rijden. Maar als het dan een keer warm is en ze is sloom dan vind ik het niet meer leuk
Dus ik ga voor te actief..
. Liever dan een sloom paard. Ontspanning werken we altijd aan, soms lukt het ontzettend goed, maar soms ook wat minder!
. Mijn pony is ook echt een druktemaker, lekker sensibel en flink voorwaarts. Echt heerlijk rijden als je dr aandacht bij je hebt (dat valt niet altijd mee, juist omdat ze zo sensibel en hittepetitterig zijn
).
).