Oefeningen voor verzamelen gevraagd :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:31

Haha, ik weet hoe je je voelt.
Ik rij nu zelf een jonge fries en ze heeft daar ook moeite mee.
wat ik nu zelf veel doe is in draf, zelf wat langzamer lichtrijden, met mijn been aanvullen en weer naar voren. Veel overgangen rijden. enz.
Veel succes nog!

Kadankovitch

Re: Oefeningen voor verzamelen gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:19

Fijn dat het zo goed gaat. Het is heel verstandig veel in overleg met uw lesgever te doen.
Veel plezier!!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:11

Refagreni schreef:
maaikedewit schreef:
Friesen zijn over het algemeen (je hebt altijd uitzonderingen!) niet heel sterk achter.

Wat heel goed werkt, puur als krachttraining is heuveltjes rijden of bij gebrek daaraan dijkjes oid (zolang deze maar niet TE steil zijn).
De clou is dat je dat zo langzaam mogelijk in stap doet. Halverwege een paar keer halthouden en weer wegstappen. Eventueel zelfs bij het afdalen een stapje achterwaarts. Succes gegarandeerd. :D

Ooooooooooooooooooooooow haha dáárom gaat mijn fries altijd zo snel een heuvel op :+ :+ :+

edith123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:39

ik train bij marian dorresteijn en mijn paard moet meer verzameling en op het achterbeen in de galop ik ga dan lange zijde veruimen en aan het eind terug nemen en een (kleine) volte rijden. misschien helpt het?! ;)