Volgens mij bestaat 'poll flexies' niet eens? Heb het opgezocht op google en bokt, maar kan er niks over vinden....
Ik stap de eerste 5/10 minuten eerst aan een lang teugeltje zo laag mogelijk los. Eerst aansingelen en dan pak ik de teugels op en ga draven. Silver vind het erg moeilijk om aan lange teugel in te draven, steekt dan haar hoofd naar voren ipv naar beneden...Tijdens het draven rijd ik figuren, of rechte lijnen. Net waar ik zin in heb en hoe zij aanvoelt. Ook neem ik nu de laatste tijd slingertjes mee. Rij dan slingertjes van +- 1/2 meter, links en rechts. Hierdoor buig ik haar hals, is eigenlijk te overdreven. Dit gebeurt zonder te trekken. Doordat ik haar hals buig, word ze losser in haar hals en lichaam en op het bit. Minder vasthouden, sneller reageren op aanwijzingen, terwijl ik alleen mijn hand 1cm naar achter doe. Ook ontspant ze meer. Merk dat ze hier ook minder snel van gaat rennen.
Ze heeft namelijk nog wel eens de neiging om als tegenreactie op mij, heel hard te gaan draven, vaak onregelmatig met huppeltjes. Dit gebeurt als ik dus ongelijke druk op teugels heb, geen aanleuning is of, wat vaker voorkomt, dat ze teveel op 1 schouder wegloopt. Door de slingertjes breng ik haar uit evenwicht, loopt ze niet steeds op 1 schouder en komt zij weer terug. Bij het inrijden doe ik dit ongeveer 5 minuten, daarna alleen als het nodig is.