Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pol013 schreef:Voor mij persoonlijk zou de hier aangehaalde militaire discipline dus niets zijn. Ik heb voldoende intrinsieke motivatie om het zo goed mogelijk te willen doen dat schreeuwen of mij publiekelijk te berispen eerder averechts zou werken. Ik persoonlijk zie dus wel degelijk voordelen bij onze 'huidige' manier van rijden en trainen.
Daarbij heb ik een paard wat beter vaart bij veel afwisseling en daar werd in een militair regime vast geen riumte voor. Een 'persoonlijk ontwikkel plan'.....

setteke schreef:En als ik kijk wat hij moet werken ( mss 1 uur) voor een fulltime verzorging met alles erop en eraan, dan heeft hij het zo slecht nog niet. En als er geen dressuur zou zijn, zat hij misschien nu in de Italiaanse salami, nou de keus voor hem (en hun) door mij lijkt mij niet zo moeilijk.
FaberSmid schreef:Dan heeft u dag wel meer uren, of u maakt extra lange dagen, of andere dingen nemen geen tijd in beslag.
Persoonlijk mag ik al blij zijn met 1 uur per paard voor training. Verzorging wordt verzorgd en paarden worden klaar gemaakt en overgenomen, hoewel ik liever zelf de verzorging voor en na het trainen doe.
Arabesk schreef:Zoek de zeven verschillen:
Hier hoef je zelfs geen verstand van paarden voor te hebben om dit te zien
Niet om de huidige dressuur af te breken, maar om mijn vraag te verduidelijken.setteke schreef:En als ik kijk wat hij moet werken ( mss 1 uur) voor een fulltime verzorging met alles erop en eraan, dan heeft hij het zo slecht nog niet. En als er geen dressuur zou zijn, zat hij misschien nu in de Italiaanse salami, nou de keus voor hem (en hun) door mij lijkt mij niet zo moeilijk.
Jij kan dingen zo geweldig nuchter verwoorden.)