Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:47

O ik voel me ook niet gekwetst hoor Indomitable! :)
Ik moest alleen lachen om het woord 'gratenpakhuis' :D

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:49

1.77, 65 kilo (bij de laatste weging). Ik neem meestal ook een maatje 40, omdat die net even iets mooier vallen dan een 38. Ik ben niet te dik en krijg ook nooit opmerkingen dat ik dat zou zijn. Behalve van mijn moeder, maar die is nu eenmaal niet wijzer ;) (als in: tot ze in de overgang raakte altijd zo'n 10 kilo te licht geweest)

Je bent absoluut niet te dik. Je verhoudingen kloppen. Bij meer lengte hoort een tikje meer gewicht, dat is wel zo gezond. Iemand van 1.80 moet geen 50 kilo willen wegen. Gewoon lekker laten zeuren. Als je paard er last van heeft, merk je dat gauw genoeg. Maarreh.. hoeveel denk je dat een volwassen, mannelijke ruiter met een normaal postuur en gemiddelde lengte weegt? Die zullen ook al snel aan de 70-80 kilo zitten en dat vindt niemand vreemd of zielig..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:51

Ik ben nog maar net 21 en weeg al jaaaaaaaren hetzelfde.

Tja ik snap het niet helemaal. Ik ben ook niet van die skinny modellen. Ik zou weleens een fietswedstrijd willen doen met zo iemand.[/quote]
Dat schijnt zo te zijn, of het waar is moet ik zelf nog gaan ervaren.
Dan hoef je niet eens iets veranderd te hebben in je eetpatroon of iets.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:52

Indomitable schreef:
@liVetime, de opmerking was niet kwetsend bedoeld :)

Ik denk dat je je gewoon happy moet voelen bij je gewicht en niet iedereen kan keurig op een 'normaal' gewicht zitten. Van de andere kant wat is 'normaal'. Als je jezelf er maar happy bij voelt, om een ander daar over te laten oordelen vind ik wat ver gaan.

Het is wel wetenschappelijk bewezen dat een BMI tussen 20 en 25 het gezondst is. Ik zelf hoop daar altijd tussen te blijven.

Oordelen over anderen gaat zeker te ver. Mensen met overgewicht aanraden om af te vallen voor hun gezondheid vind ik wel goed, dat is goed bedoeld. Te dunne mensen die beter iets aan kunnen komen ook. Maar om estetische redenen iemand afkeuren? |o |o

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:53

Ik denk niet dat het goed zou zijn als je veel minder zou wegen bij deze lengte. Ik neem aan dat je niet op een shet rijdt, de rest moet dus gewoon niet zeuren. Ben je niet te "dik" (of de rest te mager), dan rij je in de verkeerde kleuren of heeft je paard een te slecht papier. Gewoon lekker paardrijden en laat de rest kletsen. Maar kan me goed voorstellen dat je niet graag tussen dat volk zit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:54

ik ben 1.78 en weeg op dit moment schommelend tussen de 55 en 57 kilo
volgens m'n BMI heb ondergewicht :+
wel vind ik dat het heeeel erg uitmaakt hoe iemand eruit ziet en hoe de verhoudingen zijn voordat je kan gaan roepen dat iemand te dik is voor paardrijden of wat dan ook :n
heb weleens ruiters op concours gezien die hun paard echt onwijs in de weg zaten, en waravan de paarden hun rug compleet wegdrukten door het gewicht van de ruiter ( vooral leuk met doorzitten)
zulke ruiters zou ik het eventueel wel zeggen. maar ken er zat die maatje 40+ hebben en gewoon prima op het paard apssen hoor!
wat nou imago van een ruiter :n
je deelt allemaal dezelfde hobby, en het is geen elite club waar je tussen moet passen met bepaalde eisen hoor.
gewoon tevreden zijn met wie je bent, dit zegt meer over die lui en hun kortzichtige gedrag, dan over jezelf

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:56

Volledig eens dat een BMI van 20-25 het gezondst is. Ik heb ook nog een boel werk te doen voor de zomervakantie :).

Het verbaasd me echter wel dat er toch wel wat jongeren zijn die aan een ideaal beeld willen voldoen. Een collegaatje van mij is druk in de weer met weight watchers. Ze ontzegt zichzelf alles en leeft van 1000 calorieen per dag. Ze is inmiddels in 3 manden al 3 weken ziek geweest. Terwijl ze totaal niet dik is (ze past in spijkerbroek maatje 27).

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:58

Ja dat bedoelde ik dus met: ik zou weleens een fietswedstrijd willen doen met zo iemand. Volgens mij val je bijna van ellende uit elkaar als je zo mager bent en slecht eet.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:00

Mensen zeggen nog wel eens tegen mij dat ik wel érg dun ben en vragen dan of ik wel eet.
Vind ik ook niet van die superleuke vragen..
Maar ja, de BMI van 19 wordt ook nog als gezond gezien, dus er is niks aan de hand :)

Die dieetgoeroes van de laatste tijd die dwingen je om zulk eenzijdig voedsel te eten dat je gewoon stuk minder weerstand opbouwd en sneller ziek wordt.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:01

GJ9 schreef:
Ja dat bedoelde ik dus met: ik zou weleens een fietswedstrijd willen doen met zo iemand. Volgens mij val je bijna van ellende uit elkaar als je zo mager bent en slecht eet.

Ik zou dan denken dat je lichaam zichzelf afbreekt als je zo dun bent. Je moet wel een beetje reserves hebben hoor.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:02

Och ja de een heeft een six pack de andere een one pack :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:03

Hahaha die vind ik leuk bedacht :))

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:05

:) zit ik dan met mijn one pack....zucht....

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:08

Nou een six-pack is bij mij ook ver te zoeken hoor :P
Ik ben ook gewoon een one pack :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:09

Ik ben te dun, (ben 54 kilo, 1,71m.)
Maar ik heb een goede conditie en zit goed in mijn vel.
Ik eet gezond, zou rustig een fietswedstrijdje kunnen doen zonder uit elkaar te vallen :Y)
Ik weet dat ik goed en voldoende beweeg en ondanks dat ik net aan de onder grens zit van een gezond BMI ben ik zo gezond als een vis in het water.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je goed in je vel zit en voo de een is dat met 60 kilo en voo de ander 80.

Overigens zie ik 10x liever iemand van 80 kilo op paad die goed mee gaat in de beweging en niet tegen zit, dan een guppie van 50 kilo wat tegen de beweging in gaat of er achter aankomt.
Daar heeft een paard veel meer last van.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 02-05-10 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:10

LiVetime schreef:
Nou een six-pack is bij mij ook ver te zoeken hoor :P
Ik ben ook gewoon een one pack :D

Ik mag dan wel dun zijn, maar ook ik heb geen 6pack hoor, :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:11

Indomitable schreef:
:) zit ik dan met mijn one pack....zucht....

One pack?

Ik had een 6-pack.
Thank god is die nu weg.
6-packs zijn niks voor vrouwen. :')

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:13

tsss belachelijk!! dan ben ik ook veel te dik met 1.72 en 69 kilo ;) ik heb een volbloed E pony kan makkelijk en dik ben ik niet..
Echt onzin dat ze dat op een stal durven te zeggen!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:15

Ik wilde altijd zo graag een 6-pack en nu nog eigenlijk.. :D
Maar zoals zoveel dingen blijf ik daar gewoon over dromen. T zou leuk zijn als je met zoiets werd geboren in plaats van je krom te trainen 7 dagen in de week om zo'n buik te krijgen :P

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:16

Ik vind gespierd wel functioneel hoor.

Spieren wegen trouwens heel wat meer dan vet he. Dus zware mensen: kijk even goed of het geen spieren zijn ;)

Daantjuhh: zolang je gezond eet is er niets aan de hand en zal je niet uit elkaar vallen, haha. Je hebt ook nog iets van een natuurlijke bouw. Ik kan vreten of vasten wat ik wil (denk ik), mijn figuur verandert er niet door (niet blijvend).
Waarschijnlijk heb jij smalle knieën. Daaraan kan je goed zien of je een 'zwaar' skelet hebt.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:16

Ik vind het en belachelijk en ontzettend onbeleeft!! :(:)
zelf ben ik wel een slanke amazonde, 1.72 en 55 kilo ofzo (weet het niet precies :+ ) maar 36 ;)
Maar ik men ook, maar dan omdat ik het leuk vind :D Een vriendin van mij rijd ook, die is kleiner dan mij
maar denk ik mischien wel 90 kilo ofzo, zij heeft wel een gewicht waarop ze niet meer op alle paarden mag rijden,
alleen nog de groote sterke oudere paarden :o Maar jij bent ja helemaal niet zwaar!! vind dat vrij normaal!
pak ze maar lekker aan :P :( ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:19

LiVetime schreef:
Ik wilde altijd zo graag een 6-pack en nu nog eigenlijk.. :D
Maar zoals zoveel dingen blijf ik daar gewoon over dromen. T zou leuk zijn als je met zoiets werd geboren in plaats van je krom te trainen 7 dagen in de week om zo'n buik te krijgen :P

Ik voelde me net een kerel met die rommel op mijn buik hoor. :')
Blij dat ik ervanaf ben. :Y)

GJ6: het is wel functioneel, maar of het mooi is en echt bij je past, das een tweede. :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:22

*beeld zich even in met een 'blokjesbuik'*
Hmm.. bij nader inzien bedenk ik mij toch even en ben ik blij met mijn one pack :)

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:28

Wat frappant, ik krijg die opmerking af en toe ook te horen, maar dan omgekeerd. :') Iemand heeft eens letterlijk tegen me gezegd dat ik te dun ben voor mijn 'dikke' knol, en dat het er niet uitziet.
Ik negeer het altijd maar, ik weet van mezelf dat ik te dun ben (ga daarvoor ook naar een diëtiste), dus al die opmerkingen negeer ik altijd maar. Dan is het na een tijdje de lol er wel af voor hen. :Y)

Overigens wil ik er nog aan toevoegen dat ik jou ábsoluut niet te dik vind, ik vind jou samen met je fries een topcombi. :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:31

Nou ja zeg! Dat slaat echt helemaal nergens op.
Dat ze zo maar zeggen! :O