Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Een dressuurpaard die geen handigheid met zijn lijf heeft, en geen goed en snel beengebruik, is een slachtpaard. Heb je geen bal aan. Wat jij nu roept is niet exclusief voor springpaardenannetmulder schreef:Dus met bovenstaande, heb je toch een paard nodig met zowel spring als dressuur aanleg! Een gat in de markt zou ik zeggen.
Elke KWPN heeft aanleg voor beide, het wordt er alleen zelden beide uit gereden.annetmulder schreef:Tuurlijk wilt men het perfecte dressuur of springpaard fokken.
Maar dit blijft maar geschikt voor een beperkte doelgroep.
Het KWPN fokt sowieso niet voor iedereen, dat schijnt niet helemaal door te dringen. Je fokt altijd voor een bepaalde doelgroep, je kunt nu eenmaal niet een paard fokken voor iedereen, dat is gewoon onmogelijk.annetmulder schreef:Een bruikbaar paard daar gaat het om in ieder niveau.
Koop dan geen KWPN. Een KWPN-er is een sportpaard, en dus voor de mensen die serieus met de paardensport bezig zijn, en verder willen komen dan de Z.
Koop een Groninger, koop een knappe luxe Haflinger, koop een..... keus zát, echt. Maar als jij een bruikbaar paard wit voor de basis, moet je geen KWPN kopen. Maar ga dan ook niet miepen over de KWPN fokkerij, want ze fokken dan niet voor jou.
Yamcha schreef:Koop dan geen KWPN. Een KWPN-er is een sportpaard, en dus voor de mensen die serieus met de paardensport bezig zijn, en verder willen komen dan de Z.
Koop een Groninger, koop een knappe luxe Haflinger, koop een..... keus zát, echt. Maar als jij een bruikbaar paard wit voor de basis, moet je geen KWPN kopen. Maar ga dan ook niet miepen over de KWPN fokkerij, want ze fokken dan niet voor jou.
Skygirl schreef:Yamcha schreef:Koop dan geen KWPN. Een KWPN-er is een sportpaard, en dus voor de mensen die serieus met de paardensport bezig zijn, en verder willen komen dan de Z.
Ik hoef niet verder te komen dan het Z. Mijn paard is een leuke KWPN-er, maar wel gewoon een middelmatige en is dus ook prima voor de basissport.
Er zijn zat KWPN-ers die niet dat beetje extra hebben, maar die kunnen best door normale ruiters worden uitgebracht in de basissport.
Skygirl schreef:Yamcha schreef:Koop dan geen KWPN. Een KWPN-er is een sportpaard, en dus voor de mensen die serieus met de paardensport bezig zijn, en verder willen komen dan de Z.
Ik hoef niet verder te komen dan het Z. Mijn paard is een leuke KWPN-er, maar wel gewoon een middelmatige en is dus ook prima voor de basissport.
Er zijn zat KWPN-ers die niet dat beetje extra hebben, maar die kunnen best door normale ruiters worden uitgebracht in de basissport.
Yamcha schreef:Skygirl schreef:
Nou, wat is het probleem dan?
Dan zijn er toch zat paarden voor de basissport?
In principe fokt het KWPN daar niet voor, dat is gewoon wel zo. Maar ik snap die klacht dan niet dat er niet genoeg paarden zijn voor de basisruiters.

vibabu schreef:Ik heb ook een springgefokte ben nog wel op M niveau maar hij heeft zeker de kwaliteiten voor veel meer! En ik ben het wel eens met de stelling met een springpaard kan je wel dressuren maar een met een dresuurknakker niet springen. Dressuurpaarden kijken toch veel sneller naar "enge" dingen en ken zelfs een dressuurpaard met hoogtevrees.