Een paard dat spoken ziet hoeft niet geholpen te worden door de slof, hier is het namelijk vaak zo dat paard tussen de benen word getrokken en netjes door de hoek loopt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heino schreef:Martingaal gebruik ik bij mn bijrijdpaard omdat ze als ze de gekte in haar hoofd krijgt me nog wel eens een kopstoot probeert te verkopen
Slof snap ik het nut niet zo van. Althans, wat betreft het paard bij je houden wanneer het spoken ziet. Wat betreft paard dat echt vast zit leren over de rug te lopen (omdat ze er niet doorheen 'durven') zie ik het nut dan weer wel
SteffiiY schreef:Heino schreef:Maar met een slof krijg je hem toch niet terug op de grond??
Jawel hoor
Door een slof, komt hij waarnschijnlijk niet eens VANAF de grond!
Je weet niet eens hoe het allemaal zit, dus alsjeblief, doe normaal
of zorg dat je eerst alle feiten hebt voordat je zo'n opmerking maakt.Heino schreef:SteffiiY schreef:Door een slof, komt hij waarnschijnlijk niet eens VANAF de grond!
Maar in dat geval kan je hem toch net zo goed op een volte zetten? Althans, ik probeer altijd mee te denken met een paar en 'm een stap voor te zijn

SteffiiY schreef:Hoe weet je nou wanneer een paard gaat steigeren?
Mijne heeft ook wel is gesteigert terwijl ik in galop zat.
Tuurlijk lukt dat niet altijd maar ik vind een slof geen goede oplossing voor steigeren
SteffiiY schreef:soppieee schreef:Martingaal, prima. Thiedemann is voor mensen die niet kunnen rijden.
Slof zou niet gebruikt moeten worden, want wanneer men ermee kan rijden, is het niet nodig meer.
waarop slaat:''de thiedeman is voor mensen die niet kunnen rijden''?