Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marijee schreef:Was die voor mij of voor Karin?Apart argument zeg..
amazone37 schreef:En jullie denken werkelijk dat een gemiddelde (manege) instructeur weet hoe je een paard goed, recht, en soepel krijgt? En jullie denken ook dat wanneer je jarenlang rijdt nog steeds les nodig hebt? Geen wonder dat er miljoenen euro's omgaan in de paardenbussines.
amazone37 schreef:En jullie denken werkelijk dat een gemiddelde (manege) instructeur weet hoe je een paard goed, recht, en soepel krijgt? En jullie denken ook dat wanneer je jarenlang rijdt nog steeds les nodig hebt? Geen wonder dat er miljoenen euro's omgaan in de paardenbussines.
amazone37 schreef:Goede instructeurs zullen liever geen les geven aan recreatieruiters. Zij steken veel liever hun tijd in gemotiveerde en talentvolle ruiters. Doen ze het wel... dan hebben ze het geld nodig maar zullen veel minder hun best doen.
amazone37 schreef:Dan begrijp je vast wel wat ik bedoel, Karin
amazone37 schreef:Ik spreek uit eigen ervaring. Ik ga niet in de bak les staan geven wanneer het nergens toe leidt. Misschien dat zo'n meisje de eerste paar keer nog gemotiveerd is, maar naar een poosje raken ze de draad kwijt en snappen ze niet meer waar je het over hebt. Om nog maar te zwijgen over hun eigen vermogen om na te denken over wat er onder hun gebeurd. Als VMBO het hoogst haalbare is moet je niet naar de Universiteit willen. En zo denken meer trainers hierover.
(nooit in een dressuurwedstrijd gestart, voor mijn tijd won ze de barrelraces......)
Waratje schreef:Maar die lesgeefmensen waren niet de mensen die het hadden over uitstekende tenen of liggende handen, maar degenen die mij hebben begeleid (en nog steeds) in het ontwikkelen van mij en mijn paard, haar lichaamsgebruik verbeteren, haar (nog) sterker maken, het leren te ontspannen in het werk, haar soepelheid optimaal maken en houden en ja, die lesgeefmensen zijn er ook voor recreatieruiters. Het resultaat is dat ik een 23-jarige merrie heb die zich nog steeds ontwikkelt, waarvan hoogstens de tandarts gelooft dat ze 23 is(nooit in een dressuurwedstrijd gestart, voor mijn tijd won ze de barrelraces......)
Oja, lesgevers die zeggen dat ze alleen maar les willen geven aan mensen die minimaal M-niveau rijden (dus wedstrijden starten) heb ik geen behoefte aan. Als zij niet verder kunnen kijken dan een wedstrijdring, dan heb ik er niets aan. Gelukkig zijn er gewoon lesgeefmensen die niet zeuren over een minimaal rijtechnisch niveau, maar alleen vragen naar een motivatie-niveau
yole schreef:@Karin: Je hebt een mooie paardgerichte visie... Vind ik helemaal
Waratje schreef:Oja, lesgevers die zeggen dat ze alleen maar les willen geven aan mensen die minimaal M-niveau rijden (dus wedstrijden starten) heb ik geen behoefte aan. Als zij niet verder kunnen kijken dan een wedstrijdring, dan heb ik er niets aan. Gelukkig zijn er gewoon lesgeefmensen die niet zeuren over een minimaal rijtechnisch niveau, maar alleen vragen naar een motivatie-niveau
amazone37 schreef:En jullie denken ook dat wanneer je jarenlang rijdt nog steeds les nodig hebt?