Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:42

Zandruiters zijn ook ruiters :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:15

Evelyne79 schreef:
Zandruiters zijn ook ruiters :D

:')

Overigens, ze zeggen wel eens, wie niet kan springen moet dressuurruiter worden.
Ik dat proberen, dressuur werd 'm ook niet.
Nouja, nieuw gezegde, wie niet kan dresuren moet recreatieruiter worden.
Maar zelfs dat kan ik niet.. :+

Dusja, wie zelfs niet recreatief kan rijden moet zandruiter worden?

thaampjee

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:21

Ik denk helemaal niet dat als je van een pony afvalt dat je dan meteen slecht bent! er zijn meerdere mensen die niet blijven zitten op een bokkend paardje, en één daarvan is ook Mark houtzager, die valt toch ook van zijn paard? en het paard valt ook nog! en nu is het een slecht paard?? dus niet! ze zeggen bij ons altijd hoe vaker je eraf valt hoe beter je gaat zitten!

_xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:22

Daar kan je toch niks aan doen..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:25

en wat dachten jullie van;
leren doe je met vallen en opstaan? Toch echt een uitdrukking die vaak wordt gebruikt :+

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:31

_sparta_ schreef:
Je kan ook zeggen dat als je nooit valt je een sloom paard hebt. :) Het is maar hoe je dingen wilt zien en omschrijven. :)

had ik maar sloom paard :o integendeel hij bokt alleen nooit...... :o
maar afkloppen er nog nooit af gevallen......
en als je net als ik veel jonge paarden hebt ingereden dan leer je wel zitten hoor....
toen ik 6 jaar was kreeg ik een paard onder me wat me er 10 keer per uur af gooide (koste me elke keer bosche bollen die me moeder betaalde niks mis mee) hij had een of andere ziekte hij werd dan ook na een maand of 6 afgemaakt. maar geloof me je leert er echt veel van want geloof niet dat als ik dat niet had meegemaakt dat ik nu niet zomaar op eden vreemd paard zou gaan zitten wat ik nu dus wel doe. 8-)
dus vallen nee zeer zeker niet dat je niet kunt zitten of rijden je leerd ervan.
vallen en op staan. :+

April_Anyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:09

door vallen en opstaan leer je juist goed rijden.
en sorry dat ik het zeg maar allemaal van die huppeltrutjes die denken dat ze kunnen rijden en op iedereen commentaar hebben durven vaak niet eens recht uit door de bak in draf laat staan in galop. Ik heb er ook een stel op de manege rondlopen. Ik ben er weleens in een les afgevallen, me pony bleef maar bokken toen viel ik. Ik moest ontzettend lachen want ik vond het grappig, maar mijn instructrice zei dat ze het eigenlijk helemaal niet zo grappig vond... nou ja, ik wel. Het gaat natuurlijk ook erom dat je er lol in hebt. Iedereen voelt zich een Anky maar er zijn maar weinige die het echt kunnen waarmaken om op dat niveau te rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:22

Wat raar van je instructrice... Het ligt eraan waarom je eraf viel, maar als dit na een paar bokken is en de betreffende ruiter kan er juist om lachen, prima. Alleen maar fijn dat het niet huilen geblazen is... Nu is het namelijk gewoon uitlachen er weer op en verder met de les. Met huilende kinderen/mensen ben je vaak langer bezig, die zijn (vaak) bang en het duurt allemaal langer voor je weer verder met de les kan.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:25

je wordt toch pas een goede ruiter als je bij wijze van spreken er een miljoen keer afvalt?
van vallen leer je alleen maar, wat je volgende keer beter niet kan doen, en wat juist wel!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:29

Olster4ever schreef:
je wordt toch pas een goede ruiter als je bij wijze van spreken er een miljoen keer afvalt?
van vallen leer je alleen maar, wat je volgende keer beter niet kan doen, en wat juist wel!

Inderdaad, vallen, opstaan en weer doorgaan. Van je fouten kan je leren :D Niet dat je er altijd wat aan kan doen.

En daarbij komt ook nog dat als je paard geen stap verkeerd zet en altijd maar doet wat je zegt je er niet snel vanaf zal liggen nee, maar ga je dan op een wat hyperder, springeriger paard zitten. Grote kans dat je er dan afligt omdat je misschien wat minder kan uitzitten ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:32

gut, je wil niet weten hoeveel klappers ik gemaakt heb :D :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:37

Als je leert rijden val je er natuurlijk wel eens af.Maar na mate je beter rijdt en ervaring krijgt met verschillende paarden, val je er echt niet meer zo gauw af hoor. Dan voel je immers wat je paard van plan is en kijk je vast vooruit, zodat je er op voorbereid bent als hij eventueel ergens van kan schrikken. Jolig mogen ze in de wei zijn. Bij het zadelmak maken mogen ze ook bokken, maar na een aantal keer toch niet meer. Met zadel op, geen bokken. Dat hebben ze gauw door.
Nou weet ik wel, dat niet iedereen hier mee eens is en terecht. Er zijn namelijk ook paarden, die in onze ogen, zonder oorzaak zomaar gaan bokken en steigeren. En dan is het een kwestie van tijd, voordat je er af valt. Daar is geen houden aan. Dus, wij doen zo'n paard gelijk weg. Want dat is niet normaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:37

hmzzz, hoe beter ik werd, hoe meer ik viel :D :D :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:38

Bij ons op de manege word gezegd dat je na drie keer hard vallen, je een goede ruiter bent. :+
Ik weet het niet hoor.. Denk dat je een goede ruiter bent, als je een goede ruiter bent. :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:40

Nou dan kan ik denk wel gelijk stoppen met paardrijden :D Ik ben ooit in een F5 proef in 5 min er 3 keer afgegooid. Steeds in galop. Na de 3e keer moest ik de bak verlaten. Achja ik denk dat je er alleen maar beter van wordt :)

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:40

Haha, bij ons zeiden ze altijd dat je pas goed kunt rijden als je 7 keer bent gevallen! :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:42

onzin, Anky valt toch ook wel eens? :=

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:47

ik val om de haveklap. een bok en ik lig, -O-

ik stap er ook altijd weer op , nou ben ik niet van de `blijf erop zitten zo lang als je kan`.
neuuhh ik ga liever liggen en stap daarna weer op alsof me neus bloed.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:51

Nee je bent geen slechte ruiter als je valt !

vallen hoort er gewoon bij en ook Anky en Edward vallen wel is ;)
een paard is gewoon een levend wezen wat ook kan schrikken of er vandoor kan gaan of wat dan ook !.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:54

vroeger was ik er bijna nietaf te krijgen maar tegenwoordig bij iedere bok hap ik zand.

Vroeger zat ik als een rodeoruiter in stoelzit, maar tegenwoordig zit ik best netjes alleen kan dan niet blijven zitten bij onverwachte bewegingen + Maar of ik nu een slechtere ruiter ben geworden?

niellaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:04

van fouten maken leer je :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:56

Ow ja, schiet me ineens te binnen: fris mn geheugen op als ik er naast zit. (figuurlijk natuurlijk :+ )
Maar had Anky een aantal jaren geleden niet haar been oid gebroken en lag ze daardoor in het ziekenhuis omdat ze van d'r paard was gevallen? Zo zie je maar dat het ook de beste kan gebeuren.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:34

Trennie schreef:
@ TS: nodig de dame die zo'n voorbeeldig paard heeft in jouw openingspost uit om je te helpen dat kreng van jou eens iets beter op te voeden. :+ Vraag haar om het je te laten zien en zet haar er op. :D
Vermoed dat ze wel 1001 excuses heeft waarom ze het vooral niet zal willen doen.
Denk dat je daarmee direct je antwoord hebt op de vraag.
Paardrijden is vallen en opstaan en zo simpel is dat.

Brede glimlach op mijn gezicht!!!! Zij heeft een jonge hengst die nog 3 moet worden. Eerst wilde ze voordt hij deze zomer de wei weer ing aat er 1x opgezeten hebben...... inmiddels rijd zeker 3x per week een half uur en dat paard zet geen stap verkeerd. Volgens mij heeft hij het achterste van zijn tong nog niet laten zien. Hij zet echt geen stap verkeerd. Eerst wilde ze hem hengst houden (ze is nog erg jong) maar hij wordt toch gecastereerd omdt hij steigert en teveel op merries let. Mijn pony is ook een hengst, hij is jolig en heeft een eigen willetje, is zeker geen makkelijk lammetje maar steigeren nog nooit. Hij weet dat ik hem leid en niet andersom! Ik rijd hem zo tussen 2 merries door........
Maar door haar worden ik en mijn pony veroordeeld, niet recht in het gezicht maar via via. Ik denk JALOEZIE!!!!!!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:41

Blue_Eyes schreef:
De beste stuurlui staan nog altijd aan wal ;)
Als het niet van je paard vallen je een goede ruiter maakt, dan ben ik een heel goede met mijn 5x in 25 jaar :D
Helaas weet ik wel beter... ik vind het leuk om te doen maar ik kan er nog altijd geen klap van. ;)

haha, same here. Ik ben gezegend met een van nature goede zit en pritt stift aan mijn kont maar verder technisch goed rijden? Neuuhh... :')

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:49

Wel grappig om te lezen hoevaak er door sommige wordt verteld hoe vaak je er af moet vallen om goed te kunnen rijden :D Ik heb 3x gezien, 20x....100x....7x....... _O-