Professioneel laten doorrijden, gelukt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:24

het is geen falen, Je hebt het geprobeerd en nu de keuze gemaakt hem toch door iemand anders te laten doorrijden, maar ik denk dat hun zulke problemen in het verleden ook zat hebben gehad hoor ;) maar het is een goede beslissing Voor jou en voor je paard.

En helemaal een met wat Ibalia zegt!

StEpHaNiE66

Re: Professioneel laten doorrijden, gelukt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 09:32

Nou ik ben weer terug van vakantie en vond het heerlijk om me geen 'zorgen' over mn paardje te maken! Natuurlijk denk je er wel aan maar je weet dat hij in goede handen is :).

A.s. woensdag mag ik bellen dus ik ben zeer benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte!

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:27

Even een update: Ik heb net gebeld en meneer gedraagt zich uitstekend. Fijn paard om te rijden, goed door de rug en mooi licht in de mond! Niks geen probelemen mee, ook met meerdere paarden gereden en buiten...Nou schiet mij maar lek! Het ligt dus toch aan mij...

Ik ga hem morgenavond daar rijden en neem mijn eigen zadel + hoofdstel mee en ik zie wel! Wordt vervolgd dus...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:28

Hmm, misschien toch wat te bang geworden ofzo, maar hij wordt nu in ieder geval een tijdje correct gereden, dat zorgt waarschijnlijk er wel voor dat hij makkelijker wordt voor jouw straks, gewoon goed op je strepen staan en dan komt het vast goed :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:57

Meestal ligt het eraan dat je net niet handig genoeg bent, een fractie te laat reageert,
of er net te weinig eraan rijdt (afwachtend) zodat het paard onzeker wordt en gaat lopen klooien,
omdat hij geen duidelijke consequente signalen van de ruiter krijgt.
Een jong paard aanrijden/doorrijden is nog niet zo simpel.....

Het heeft dus niet altijd met angst te maken, en je ervoor schamen hoeft mi zeker niet!
Het is dus een verstandige beslissing geweest!
Zorg gewoon dat je een paar keer onder zijn begeleiding rijdt en lest, dan komt het vast goed ;-)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:16

Heel verstandig dat je je paard in training heb gezet :j
Maar dat je 14 dagen niet langs mag komen zou voor mij persoonlijk een reden zijn een andere trainer te zoeken :o
Ik hoop dat het goed uitpakt voor je en je straks lekker met je paard aan de slag kan ;)

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:22

Update: Ik ben vandaag bij Rico geweest en ik heb heeerlijk gereden! Hij was gewoon weer zoals toen ik hem kreeg! Ik kon gewoon opstappen en normaal rijden. Ik was in het begin nog wat onzeker maar het voelde wel vetrouwd aan!

Bleek dat er de 1e dag dat hij daar was een ostheopaat naar heeft gekeken en die vond een spierblokkade achter het zadel...vandaar elke keer een pijnscheut met als gevolg het wegrennen! Nu blijkt mijn dressuurzadel ook te groot (ja wel na laten kijken door zadelmaakster maar dus toch niet goed gegaan). dus ik ga gewoon weer met mn springzadeltje verder rijden :) Woensdag ga ik hem ophalen :)

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:02

Goh Stephanie, wat fijn voor jullie. Het is dus gelukt!
Ik wens jullie nog veel rijplezier samen.