Hoevaak en wat word er getraind per dag. ?? #

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxiloveyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:04

zelf rij ik 5-6 keer per week.
ik rij zelf aardig hoog springen.
dus dat doe ik ook graag.
maar ik spring niet altijd.
doe ook wel eens balkjes enzo.
een keer een vrijedag vinden paarden ook lekker ;)

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:56

Ik rijd mijn paarden (ik heb er 4) sowieso 5 per week (de jongste is net 4 en de oudste net 6). Een van mijn paarden wordt de dagen dat hij niet bereden wordt altijd gelongeerd, want die kan geen dag stilstaan. En de rest van mijn paarden hebben een dag in de week rust en als ze 5 keer gelopen hebben de overige dag gelongeerd.
Verder staan ze iedere dag in de wei (ongeveer 2 uur).
Mijn trainingen varieren veel, dus is heel erg wisselend hoe lang en zwaar, maar vaak is het een half uur a drie kwartier. Ieder paard heeft altijd een springles in de week en (meestal) om de week een dressuurles.

Ineke80

Re: Hoevaak en wat word er getraind per dag. ?? #

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:13

Ik rij tussen de 5 en 6 keer per week mijn eigen paard en rij nog 4 andere paarden door op dit moment, die rij ik gemiddeld tussen de 3 en 4 keer per week.
De zwaarte van de training is afhankelijk hoe het paard op zo'n dag is. De ene keer ben ik met 40 min klaar en de andere keer ben ik 5 kwartier bezig.

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:04

ik rijd op dit moment jonge paarden, die train ik 1 keer per dag en niet iedere dag ongeveer 2 keer in de week rust( paard van 4 en 5) maar ze zijn nog heel groen in wat ze kunnen, bij een vanwegen een peesblessure en 1 krijgt er wijnig lucht en is al vaker geopareerd geweest.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:06

Ik rij 3 of 4 keer per week.
1 keer probeer ik in de bak te rijden, de andere keren train ik buiten, meestal op het strand

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:11

Wij rijden meestal zo:
Maandag: dressuurtraining, als het kan buiten op het veld, anders binnen
Dinsdag: dressuurles
Woensdag: vrij (lekker de hele dag nixen in de wei of een stukje wandelen)
Donderdag: dressuurles
Vrijdag: niet te fanatiek, meestal een halfuurtje dressuur en daarna een hindernisje springen of buiten wat stappen of ik longeer
Zaterdag: dressuurles (met mijn bijrijder)
Zondag: bos/duinrit van meestal 2 uurtjes

Paard komt elke dag de hele dag buiten en ik pas het trainen een beetje aan, aan hoe ze aanvoelt.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:50

ik rij mijn pony normaal bijna iedere dag omdat ze heel veel energie heeft (scandic x jazz)
ik ben heel erg met terug rijden en ontspannen.
want soms zet ze der heel erg vast en dan kan ik doen wat ik wil maar krijg der niks uit!
verder rij ik mijn paard (lancet x Nabuur) 3 keer in de week ander word ze vervelend heel erg terug rijden doe ik met haar en veel overgangen en laag laten lopen want ze wil nog wel is strak in het front!

niellaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:36

ik rijd 3 x in de week op mijn vp.
dan train ik het stelling afbuigen en wijken heel erg.
dressuur dus eigenlijk.
Maar als de eigenaar de hindernissen hebben opgehaald bij hun oude huis , dan spring ik 1 x in de week.
want het is officieel een springpony :)

en ik les 1 x in de week.
dan trainen we echt van alles..
en ik rijd een grote shet van een vriendin van me 1 x in de week :)

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:24

Ik rij enkel dressuurmatig en heb 2 paarden 1 van bijna 6 en 1 van 13

Die van 6 rij ik door omstandigheden 3 a 4 keer in de week en dan wel goed aan het werk max 30 minuten.
De rest van de dagen doe ik 1 dag lange teugelen, 1 dag longeren en dan 1 of 2 dagen rust.

Die van 13 rij ik 5 keer per week max 45 minuten en dan wel goed aan het werk. De andere 2 dagen
heeft hij 1 rustdag en de andere dag aan de longe.

Ook komen ze elke dag in de paddock en het is de bedoeling omdat ik daar eindelijk ruimte voor heb dat ze elke dag op de wei
komen een paar uur

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:49

4 à 5 keer per week dressuur. half uurtje/3 kwartier. Niet te lang
meestal op de pony waar ik ook wedstrijd op rijd, soms tussendoor eens een andere knol (A)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:28

5 á 6 keer per week probeer ik te rijden, ligt aan het weer.

dan 2 keer per week dressuur, en die andere keren buiten.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:52

Bij mij ligt het er heel erg aan.. Mijn ± 5 jarige Haflinger train ik 4/5 x in de week, dat is exclusief wedstrijden. We hebben zo ongeveer elke week wel wedstrijd, dus eigenlijk trainen we 5/6 keer in de week. Met haar doe ik eigenlijk alleen verbeteren. Af en toe pakken we er wat nieuws bij, zo ben ik bezig met het bevestigen van het wijken (wij hebben twee weken geleden ons B debuut gereden) en heb ik wat basis schouderbinnenwaarts zowel erop als ernaast gedaan.

Met mijn Z1 ruin train ik 6 keer in de week (op dit moment even niet) en heb ik regelmatig wedstrijd. Hij moet gewoon echt puur op conditie en uithoudingsvermogen getraind worden als ik hem in vorm wil houden, vooral nu tijdens onze wedstrijdstop.

Verder rij ik op een handelsstal en ga ik heel erg op mijn gevoel af. Vanaf het moment dat hij ingereden wordt werk ik alleen nog maar opbouwend, als ik tot 3x in de week drie kwartier trainen ben gekomen, las ik een korte pauze in omdat het paard dan even moet verwerken, vervolgens pak ik het weer op in 4x in de week een half uur. Vanuit daar breid ik het uit.

Met de oudere handelspaarden train ik op het niveau wat het niveau van het paard is. Als een paard een uur trainen aankan, rij ik er een uur mee weg, als een paard maar een half uur aankan, rij ik een half uur, al probeer ik dan wel telkens meer te vragen in dat halve uur.

Universely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:05

Ik heb nu een 3jarig paard nog onbeleerd, maar die ga ik waarschijnlijk 3x per week rijden en 1-2x longeren, op een normaal paard van 6jaar byv rijd ik wel 5x per week en 1x longeren en 1 dag rust.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:22

Zelf heb ik nog geen paard. Ben hard op zoek maar wil het ongeveer zo gaan doen:

Maandag: les op manege (wel op eigen paard)
Dinsdag: vrij of springles
woensdag: Dressuur
donderdag: vrij of longeren (met touwtjes, of iig lekker los maken)
vrijdag: weer dressuur
zaterdag: Les op manege (wel eigen paard)
Zondag: buitenrit.

Roxannelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:17

ik rij nu nog 1x in de week en de gene die er ook op rijd die rijd ook 1x per week
dus 2x in de week les, en vaak nog 1x in de week wandelen, of stappen op buitenritje
we hebben geen bak by huis en met trailer elke dag lukt ook niet aangezien mijn moeder daar geen zin in heeft! :(
in de zomer wel gewoon weer 4/5 x per week:D!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:57

Ik rijd mijn KWPN merrie 4/5 keer in de week. Begin altijd met lekker voorwaarts en rond los te rijden, met veel overgangen/schakelen en stelling/buiging. Als ze los in haar lijf is en fijn er door heen loopt, ga ik haar wat meer oprichten door het achterbeen er onder te rijden. Dit doe ik door voltes verkleinen in galop richting werkpirouettes, eenvoudige wissels en veel zijgangen en in die zijgangen schakelen en overgangen rijden. Dus inderdaad bijvoorbeeld in stap SB halverwegen aandraven in de SB. Dit ook met wijken, travers, appuyeren, enz.
Verder zijn we bezig met wat nieuwe knopjes er op te zetten of verfijnen, zoals vliegende wissels en meer richting de werkpirouettes werken in galop. Veel overgangen en tussen door mag ze altijd een paar keer lekker relaxed stappen.

Dan rijd ik nu op het moment nog een jonge vrij groene ruin, die ongeveer 1/2 weken zadelmak is. Hem longeren en rijden we om de dag, longeren met bijzets. Rijden is ook eerst even longeren om de teveel aan energie er uit te laten en daarna er op, stappen en draven aan de longe en dan mag ie los. Met hem zijn we vooral nog bezig met de hulpen aanleren, dus het stuur, de rem en het gas.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:19

Mijn 5 jarige haf word nu niet dagelijk maar ong. 4 dagen in de week gereden,
en dan tussen een half uurtje en drie kwartier vaak, behalfe als ik les heb
want dan een klein uurtje rustig aan.

Issie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:16

Ik probeer altijd 4 keer in de week te rijden. Als ik het heel druk heb met school kan dit minder zijn. Vaak is het meer!
Ik rij dan meestal dressuurmatig. De ene keer rij ik de gehele tijd lekker onderin, de andere keer stel ik haar meer bovenin.
Om voor extra afwisseling te zorgen rij ik soms het bos in.

sichuan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:28

Ik rijd meestal zo'n 4/5 keer per week. Soms wat minder, maar eigenlijk nooit meer.
Mijn pony is 3, hij wordt in mei 4, dus dan vind ik 4 keer in de week rijden toch wel genoeg.
Hij moet ook nog kunnen groeien en jong zijn.

Ik heb dan vaak 2 keer in de week les. Een keer op de club en een keer privé.
Bij beide instructrices oefen ik andere dingen. Vaak oefen ik in de les gewoon de buiging/ontspanning/dingen die moeilijk zijn/dingen die ik moet verbeteren/nieuwe dingen.

Als ik thuis rijdt, zorg ik ervoor dat hij los is, fijn nageeflijk is, ontspannen is, voorwaarts is en lekker buigt.
De moeilijkere dingen oefen ik ook thuis, maar ik probeer dat dus ook voornamelijk in de les te doen omdat ik niet wil dat ik iets fout ga oefenen.

Looks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:54

Al mijn paarden doen elke dag iets, behalve dan de hele jonge paarden, maar ik heb er nou 1 die nog niet een zadel op heeft gehad en zelfs die doet elke dag iets, al is het aan de hand stappen, anders kijken ze me de hele dag zo vragend aan, en als ik iets heb gedaan weten ze gewoon van het is klaar nou, en ik vind het zelf ook een fijner idee dat ze elke dag wat doen.

Mijn andere paarden rij ik 5 a 6 keer in de week, overige dagen houdt longeren in en onder rijden versta ik dressuur, maar ook buiten rijden en springen, ik vind afwisseling erg belangrijk, ookal start ik op het moment alleen maar dressuurwedstrijden. De dressuurdagen wissel ik ook weer af met proefgericht, oefeninggericht, of alleen maar lang en laag rijden en niet oprichten en wat meer voor het been maken, eigenlijk gewoon net wat mijn paarden aangeven.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:01

heey

ik train het paard van mijn vriendin zo 3 uur per dag niet alleen rijden hoor eerst heel uitgebreid poetsen opzadelen en dan een uur-3 kwartier rijden soms een half uur en dan uitstappen buiten of zonder zadel dat vind ze fijn :D maar ik doe alles op mijn gemakje ben erg langzaam en relaxed ze heeft al in een half jaar de galop geleert dit is toch zeker erg knap van haar :o

groetjes nanette

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:04

ik rij 5 of 4x per week en zaterdag dan vaak wedstrijd :D !

ik oeven me proefen en dingen die je op wedstrijd moet doen ;) !

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:41

ik rijd meestal 5 keer per week,
of een keertje meer of minder.
maar bijna altijd sowieso 5 keer.
en dan rijd ik dressuur,
en soms een buitenritje met mijn vriendin en der paard.

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:43

trainen zo'n 5-6 dagen in de week. Dressuur, springen lekker naar buiten, van alles wat! en meestal 1x in de week een dagje vrij (staat wel hele dag buiten, dus beweging genoeg)

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:56

maandag: dressuur
dinsdag: dressuur
woensdag: privéles
donderdag: longeren of dressuur
vrijdag longeren of dressuur
zaterdag: vrij of even longeren aan het halster
zondag: buitenrijden,wedstrijd of vrij.

Dit is ongeveer het programma waar ik me aan houd, het is niet precies want het ligt er aan hoeveel ik voor schoolmoet doen..

Mijn paard komt iedere dag in de paddock en in de molen. Met mooi weer mag hij van ongeveer 11:00 uur tot 18:00 uur op een stukje weiland.