FaberSmid schreef:setteke welk topic? U heeft niet goed gelezen, het was onder anderen perenboompie die er van gemaakt hebben dat ik een hoefsmid ben die nog nooit op een paard gezeten heeft.
Meneer Janssen en mevrouw van Grunsven ken ik persoonlijk, zij mij ook. Onder het genot van goede koffie een goed gesprek voeren is geen probleem, des ondanks discussie is normale omgang mogelijk. Kritiek mag gezegd worden, ook over mijn werk.
Circusdressuur heeft een geschiedenis, vergeten wordt dat er in die tijd geen dressuur concoursen waren zoals die nu bekend zijn. De dressuur in het circus bewonderd en nu in de moderne tijd is dat ineens een belediging?
Ik heb niks tegen cirsus- en vrijheidsdressuur, kan er van genieten net als de paardensport. Maar ik heb wel wat tegen tricks zoals verzwaarde ijzers, belletjes en katrollen. Als de normale scholing en training niet snel genoeg is, maakt de ruiter misbruik van poedeldressuur ten koste van het paard.
Beste fs, of ts, heb al enige tijd meegelezen met diverse van de onderwerpen waarop je actief bent (is tenslotte een openbaar forum), ik snap niets van je geschop tegen de paardenmaatschappij, het vergelijken van hedendaagse dressuur met vrijheids, of circusdressuur (whatever langer bestaat), het niet willen begrijpen dat er niet zomaar een grandprix paard ontstaat, die bovengenoemde tricks omgehangen krijgt om op dat nivo te komen. Of een slof , of S&T, of ldr of rollkur (trouwens vroegguh leerden sommigen een paard piaffe op een ijzeren plaat onder stroom.....). Als je fijn een kopje koffie kan drinken met meneer Jansen en mevrouw van Grunsven, waarom vraag je het hun niet persoonlijk? Kijkje in de keuken?
Verder weet ik, dat jullie alleen onderling discussieren, mss is e-mailen een beter idee?
die is leuk !