Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:Sorrie meneer Fabersmid, ik ga niet met u in discussie. Buiten het feit dat ik u als bokker erg onaangenaam vind, vind ik het ook een verspilling van tijd en energie om met mensen in discussie te gaan die geen verstand van de materie hebben.
Echt geweldig hoe u zich hier uit de voeten maakt. En dat u beweerd dat alle grootmeesters, ruiters, boeken, instructie geen verstand van rijden hebben net als ik. Heeft u de handleiding al gelezen, prachtig boek, vol met onzin aangezien al die mensen ook geen verstand van rijden hebben. U toont echt aan dat u verstand van uw materie heeft.
U kunt natuurlijk nog reageren op mijn post, maar dan heeft u heel terecht het laatste woord in deze. Ik vraag u slechts vriendelijk, beleefd en onderbouwd op te houden met deze onzinnige topics.
Natuurlijk als u het niet winnen kan en uw gokken verkeerd vergokt heeft. Gaat u op deze wijze proberen het zwijgen op te leggen. Beter was geweest inhoudelijk onderbouwd te reageren, leert u mij eens de kennis van de materie?
lovehannah schreef:Hoe, het paard van achter actieveren, door veel te schakelen en overgangen te rijden.
Waarom, omdat het paard beter over zijn rug gaat lopen en zijn achterhand beter gaat gebruiken.
Resultaat is dat je een correct lopend paard hebt.
Dat was altijd heel goed te zien met mijn verzorgpony. Als er iemand anders op reed liep ze heel onregelmatig. En zodra ik mijn 'trucjes' (overgangen etc) ging gebruiken liep ze zo regelmatig.
garny95 schreef:ik vind dit altijd leerzame topics maar hou persoonlijk dan van kort en krachtig zodat ik makkelijk kan lezen en er vooral wat van leer, met dit soort discussies sla ik het maar over en dat vind ik eigenlijk jammer, want dat gehakketak is ook nog eens slecht te lezen.....
garny95 schreef:Jammer fabersmid, als ik vaktaal wil dan pak ik wel een boek wat zonder gehakketak geschreven is.
Dat wat jullie hier doen is amper te volgen en dat is jammer want het zijn leerzame topics voor alle bokkers, toch ?

FaberSmid schreef:Roodvos schreef:Hoe dan ook, een "halve halve parade" lijkt mij een kwart parade (immers: 0,5 x 0,5 = 0,25).
Wat u schrijft met kwart parade is mij een raadsel, [...].
Roodvos schreef:Het was dan ook alleen mathematisch bedoeld, en niet rijkunstig. Om aan te geven dat de discussie wel erg schimmig werd.
Judith1601 schreef:Oke Gelukkig, dan blijf ik vooral dit topic volgenHier leer ik iets van.
Professor schreef:Halve ophoudingen, die kan men niet nog eens onderverdelen.
De intonatie of de dosseering die men eraan geeft dat is juist het rijkunstiggevoel.
En Tempi en alle andere oefeningen kan men alleen goed rijden wanneer men deze beheerst.
En mijnheer FaberSmid, u heeft dat van overgangen en Tempi prachtig verwoord, zo leer ik in een kindereenvoudige uitleg het hier ook zo aan mijn beginnde ruitertjes.
FaberSmid schreef:lovehannah schreef:Hoe, het paard van achter actieveren, door veel te schakelen en overgangen te rijden.
Waarom, omdat het paard beter over zijn rug gaat lopen en zijn achterhand beter gaat gebruiken.
Resultaat is dat je een correct lopend paard hebt.
Dat was altijd heel goed te zien met mijn verzorgpony. Als er iemand anders op reed liep ze heel onregelmatig. En zodra ik mijn 'trucjes' (overgangen etc) ging gebruiken liep ze zo regelmatig.
Duidelijk beschreven, met schakelen bedoeld u tempi?
sahibje schreef:het paard bijft van achter actieveren, door veel te schakelen en overgangen te rijden.Dit moest ik ook altijd doen met mijn ruin van mijn lesgever
je hebt dan een correct lopend paard en dat goed op de hulpen blijft reageren. Daar heb ik nu alleen maar profijt van.
Shattered schreef:Een paard is geen robot en geen een paard zal hetzelfde reageren.. Daarom zullen tempo overgangen bij verschillende paarden ook heel anders werken en ook een ander nut en doel hebben.. Pin jezelf niet te veel vast in de theorie.. want aan theorie hangt nog een heel stuk praktijk.
Tempi changes kunnen gebruikt worden voor;
Snelle paarden, slome paarden, jonge paarden, paarden met korte passen, paarden die te weinig de achterhand eronder hebben, paarden die vastzitten in de rug, paarden die problemen hebben met het wijken, schouderbinnenwaarts of travers, paarden die onder het werk uit proberen te komen, paarden die snel afgeleid zijn, paarden die angstig zijn, paarden die problemen hebben met het aannemen van de teugel, paarden die moeite hebben met ontspannen, paarden die hangerig zijn, sterrenkijkers, zwevers.. Voor elk paard heeft het een ander doel en een ander nut..
het spijt mij zeer heren, maar jullie denken alles geweldig goed te weten met jullie moeilijke en dure woorden, maar ik durf te wedden dat als jullie op een paard gezet worden dat het dan ineens allemaal heel anders blijkt dan jullie denken