Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paardentango schreef:Ik vond hem wel leuk.
Een geinige benaming voor koning Janssen, met dubbel S.
Paardentango schreef:U heeft het nu over topsporters en contracten.
Daar ligt druk op en zijn prestaties voor nodig, en wie betaalt die rekening?
De opzet van het topic was de vraag "wat wordt er met de Hollandse school bedoeld'.
Paardentango schreef:U heeft het nu over topsporters en contracten.
Daar ligt druk op en zijn prestaties voor nodig, en wie betaalt die rekening?
De opzet van het topic was de vraag "wat wordt er met de Hollandse school bedoeld'.
Professor schreef:Wij in Nederland rijden niet allemaal met dit systeem.
Men kan ook niet schrijven Franse School wanneer wij het hebben over de Bauchererische methoden, de man woonde wel in Frankrijk maar niet geheel Frankrijk reed dat systeem.
Evenmin dat de Franse School de Cadre Noir is, of omgekeerd.
Het is een richting een richting die de bondstrainer is ingeslagen, maar hij mag die nooit en te nimmer het Hollandse School noemen.
Paardentango schreef:Geen idee wat jij je allemaal verbeeldt Vur, ik ben in elk geval nog steeds niet overtuigd om te kunnen spreken over een 'Hollandse school'. Misschien ben ik wel nu en dan de weg kwijt. Dat meen ik helaas echt.
Zeker nu er van verschillende kanten af wordt verteld dat het alleen maar om de gouden 'uitvinding' van Dhr. Janssen gaat.
Ik noem datgene wat er dus mee bedoeld wordt daarom gewoon LDR. School met een hoofdletter S vind ik veel te veel eer. Maar dat is een persoonlijke mening.
Inderdaad dierenbescherming met als boegbeeld een dame in LDR met een grte grijns roept bij mij iets anders op. Iets met belangenverstrengelingen en politiek.
vur schreef:Ik bedoelde alleen maar dat ik veronderstelde dat je heel goed weet wat er met de Hollandse school wordt bedoeld en dat gevoel wordt alleen nog maar sterker als ik je posts lees. Ik meen ook te weten wat met Hollandse school wordt bedoeld, want ik lees ook de bladen. Ik voel me er zelf niet door aangesproken, want ik doe het anders dan SJ en AvG doen, maar het is toch wel duidelijk dat met Hollandse school wordt bedoeld de methode van deze mensen en hun aanhanger wat dus uitmond in fantatstische successen op grote kampioenschappen. Zij hebben succes en zullen dus hiermee door blijven gaan zolang dit succes blijft. Als het je brood is, dan ben je toch wel gek om het niet te doen en daardoor minder succes te hebben. Ik denk althans dat dit de redenatie is van de mensen die de zogenaamd Hollandse school aanhangen. Brabantse school zou ik het ook niet willen noemen. Ook in Brabant zijn er heel veel mensen die niet rijden zoals die twee het voorstaan. Daar ben ik er dus 1 van.
ThePast03 schreef:Volgens dit bericht [VN] De publieke opinie zit er een televisieprogramma aan te komen over misstanden in de paardenbranche.
Het is af te wachten wat dat met de publieke opinie doet en of dat gevolgen gaat hebben voor de "Hollandse school".
Paardentango schreef:Wat me ook verbaast is dat mensen zo blind zijn geworden, en de gevoelens van de paarden noet meer (willen) lezen. Is er nog een ethisch of moreel aspect. Iets moet tegenwoordig 'wetenschappelijk bewezen' worden voor iemand kan zeggen dat iets grenzen overschrijdt. Terwijl juist die wetenschappers zo enorm ver van hun, en dat van een ander, gevoel af staan. Onder het motto objectief zijn. Zo lang er geen bewijs is, is het er niet en wordt de weg naar succes het graag overgenomen en beargumeneteerd met de goudkoorts.
Is dit dan de samenvatting van c.a. 4000 jaar paarden en ruiterij?
Paardentango schreef:De link die [*olduser*] heeft ge¨plaatst is zeer boeiend, dank [*olduser*] !
Paardentango schreef:Toch een verschil van mening denk ik HC.
Ik geloof niet in wetenschappelijk bewijs om mijn persoonlijke gevoelens, of die van een ander, te meten.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Ik geloof dat de hollandse school niet alleen met de manier van rijden te maken heeft, maar ook met de scouting, coaching en opleiding van de ruiters... Dmv talentenplannen etc.
Vast, maar voor de rest van de wereld is het toch echt; Hollandse School = PaardDwingen.
Voor mij ook. De rest is niets bijzonders en niets kenmerkends.
Paardentango schreef:Stof tot nadenken.
ThePast03 schreef:Paardentango schreef:De link die ThePast03 heeft ge¨plaatst is zeer boeiend, dank ThePast03 !
Geen dank, het verbaasde me dat het nog niet geplaatst was.
Ik vond het ook zeer boeiend en het is ook iets wat ik al tijden roep. Het grote publiek heeft het namelijk altijd voor het zeggen, hoe je het ook went of keert. Die afdoen als: niet ter zake kundig of jaloers is je eigen glazen ingooien op de lange termijn.
Dat publiek is namelijk wel een voorwaarde voor de topruiters om hun sport te kunnen beoefenen.
Als ook de "niet paardenmensen" zich ermee gaan bemoeien zal het nog moeilijker gaan worden om de dressuursport te blijven verkopen. Laat foto's zien van hyperflexie aan niet paardenmensen en de reacties die je krijgt zijn vol afschuw.
sporter schreef:Tot nu toe zitten de tribune's bij wereldbeker wedstrijden nog ramvol, worden er kapitalen voor kaartjes betaald en staat het overgrote deel bijna op de tribune voor totilas.
Een paar onozele herrieschoppers op bokt zijn niet het 'grote' publiek.