Hoe verzamelt men de galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:39

Libera schreef:
Bij een halve ophouding gebruik je toch ook gewoon je been en gewicht?

Alleen?????
Dat zijn de eerste hulpen.
Maar als er meer niet gebeurd wat dan??

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:39

Professor schreef:
modie schreef:
Met "gewichts-hulpen" *D en indien nodig mijn "been" erbij :o

En dan??
Dan gaat het paard sneller, omdat zo u beschrijft dat drijvende hulpen zijn.
Verwonderlijk dat uw paard dan terug komt.

Goed "gedresseerd" hè :Z

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:40

Nee, niet alleen. Doelde meer op wat modie zei.
Als dat het enige was, dan zou het geen halve ophouding zijn he ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:40

Modie doet alles behalve met de handen, dus geen halve ophoudingen maar alleen drijven met de kuiten en zit? Nu beschreven als gewichts- en been? En wat schrijft de handleiding modie?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:41

FaberSmid schreef:
Modie doet alles behalve met de handen, dus geen halve ophoudingen maar alleen drijven met de kuiten en zit? Nu beschreven als gewichts- en been? En wat schrijft de handleiding modie?

FS, even de handleiding erbij "pakken" _/-\o_

FaberSmid

Re: Hoe verzamelt men de galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:45

Waarom ik vraag het u.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:52

Legt u mij nu eens uit Modie, hoe men dat doet, hoe krijgt men het achterbeen aktief, dus meer verheven en meer onder de massa, zonder een ophouding.
Wanneer men energie in een voorwaartse beweging brengt, en dan nog meer energie geeft, gaat de energie naar voren weg.
Opvangen en been geven, hoe opvangen???
Laatst bijgewerkt door Professor op 04-12-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:54

Libera schreef:
Nee, niet alleen. Doelde meer op wat modie zei.
Als dat het enige was, dan zou het geen halve ophouding zijn he ;)

Nee dat zou voorwaarts drijven zijn, daar heeft u gelijk in.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:34

Geachte Libera,

Als kort antwoord op Uw opmerking. U merkt op dat het lijkt dat iedereen het anders doet, tenminste indien ik U juist gegrepen hebt. Dat heb ik eerder in dit topic ook al gesteld en daarvoor een paar redenen gegeven. Anders gezegt: Ik ben het met U eens. Maar daarvoor hoeven die verschillende benaderingen niet fout te zijn.

Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de uitleg van Modie. Ik geef later uileg hoe ik het doe. Mijn vraag aan U, Modie, is geen 'valstrik', een kans om U tegen te spreken, maar zie het als volslagen onbegrip van mijn kant zonder onwil om uw benadering te willen begrijpen.

Zeerweledelhooggeleerde heer Professor,
Mijn wijze moeder heeft mij nog zo gewaarschuwd op te letten met wie te duelleren. Niet iedereen verstaat dezen schoonen konst. Tenminste ik interpreteer uw opmerking als een uitdaging tot een duel. Dan dien ik U toch te beleren. Elke duellant gebruikt slechts één degen!!!! Dus men slijpt geen degenS (meervoud) voor één duel. Het zou trouwens in het geheel niet mijn bedoeling U, of wie dan ook, zolang te laten spartelen totdat zijn degen bot wordt. Dit is volstrekt in strijd met mijn dierliefde. Ik zal trachten U niet te lang te laten lijden }> . Zodra ik weer een beetje fit ben, kan HET beginnen. Zal de nietmindergeleerde heer FaberSmid dienst doen als uw secondant? Brengt Hij uw geloofsbrieven over? Ik moet mij immers overtuigen of U wel satisfaktionsfähig bent.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 03:37

Kadankovitch schreef:
Geachte Libera,

Als kort antwoord op Uw opmerking. U merkt op dat het lijkt dat iedereen het anders doet, tenminste indien ik U juist gegrepen hebt. Dat heb ik eerder in dit topic ook al gesteld en daarvoor een paar redenen gegeven. Anders gezegt: Ik ben het met U eens. Maar daarvoor hoeven die verschillende benaderingen niet fout te zijn.

Bedoelde er niet mee te zeggen dat een andere manier fout is, het viel me gewoon op. Er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 08:22

Geachte Libera
Dat had ik ook zo begrepen. En ik wilde wederom duidelijk maken dat het U niet alleen is opgevallen. Daarbij doe ik een paar suggesties, waarom dat zo is. Ik ben het trouwens, met betrekking tot het gehele rijden, met U eens dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Mijn opmerking aan Uw adres was dus alleen bedoeld als instemming.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

ps. ik benijd U om het waarschijnlijk veel aangenamere weer in uw regio. Hier is het winderig, nat en koud. U hebt het duidelijk goed geregeld.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:06

Kadankovitch schreef:
Geachte Libera,

Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de uitleg van Modie. Ik geef later uileg hoe ik het doe. Mijn vraag aan U, Modie, is geen 'valstrik', een kans om U tegen te spreken, maar zie het als volslagen onbegrip van mijn kant zonder onwil om uw benadering te willen begrijpen.

Hier denken wij dan hetzelfde over, wat niet zal verbazen.

Mijn wijze moeder heeft mij nog zo gewaarschuwd op te letten met wie te duelleren. Niet iedereen verstaat dezen schoonen konst. Tenminste ik interpreteer uw opmerking als een uitdaging tot een duel. Dan dien ik U toch te beleren. Elke duellant gebruikt slechts één degen!!!! Dus men slijpt geen degenS (meervoud) voor één duel. Het zou trouwens in het geheel niet mijn bedoeling U, of wie dan ook, zolang te laten spartelen totdat zijn degen bot wordt. Dit is volstrekt in strijd met mijn dierliefde. Ik zal trachten U niet te lang te laten lijden }> . Zodra ik weer een beetje fit ben, kan HET beginnen. Zal de nietmindergeleerde heer FaberSmid dienst doen als uw secondant? Brengt Hij uw geloofsbrieven over? Ik moet mij immers overtuigen of U wel satisfaktionsfähig bent.

Ik zal u beide heren dienst doen als secondant.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:38

Ho maar, Ho, waarde niet minder geleerde heer FaberSmid, DAT GAAT :( ZO MAAR NIET! :( ! :( ! :( ! :( ! :( ! U kunt maar één Heer dienen. Gaat hene en vraagt uw Zeeredel en Hoogwelgeleerde Heer Professor om vergiffenis voor deze 'faut pas'. U mag blij wezen dat mijn secondant zo'n edelmoedig en zachtzinnig mens is (en overigens flauw valt bij het zien van bloed), anders zou het slecht met U vergaan!

Met vriendelijk en vergevingsgezinde groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:17

Kadankovitch schreef:
Ho maar, Ho, waarde niet minder geleerde heer FaberSmid, DAT GAAT :( ZO MAAR NIET! :( ! :( ! :( ! :( ! :( ! U kunt maar één Heer dienen. Gaat hene en vraagt uw Zeeredel en Hoogwelgeleerde Heer Professor om vergiffenis voor deze 'faut pas'. U mag blij wezen dat mijn secondant zo'n edelmoedig en zachtzinnig mens is (en overigens flauw valt bij het zien van bloed), anders zou het slecht met U vergaan!

Met vriendelijk en vergevingsgezinde groet,
Kadankovitch

Hooggeleerde edele ridder Kadankovitch, ik kan u beide dienen als trouwe hoefsmid zoals ik mijn diensten aan de paarden schenk. In deze strijd is het onmogelijk partij te kiezen, gezien het doel een en dezelfde is. Om vergeffenis zal ik dan ook niet vragen en zal de straf van u beide persoonlijk op me nemen. Zelfs als uw trouwe edelmoedige zachtzinnitg secondant de straf zal uitvoeren als een ware beul.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:41

Dit wordt bloederig

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 12:52

Dan schenk ik mijn bloed en leven ter wille van de paarden en paardensport.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:09

Het wordt in generwijze bloederig, wanneer men gericht en geplaatst de degen aanzet, is het slechts een kortstondig moment.
Kurz und Schmerzlos.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:15

Gaat het heren?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:52

Kadankovitch schreef:
Geachte Libera,

Als kort antwoord op Uw opmerking. U merkt op dat het lijkt dat iedereen het anders doet, tenminste indien ik U juist gegrepen hebt. Dat heb ik eerder in dit topic ook al gesteld en daarvoor een paar redenen gegeven. Anders gezegt: Ik ben het met U eens. Maar daarvoor hoeven die verschillende benaderingen Piet fout te zijn.

Mijn wijze moeder heeft mij nog zo gewaarschuwd op te letten met wie te duelleren. Piet iedereen verstaat dezen schoonen konst. Tenminste ik interpreteer uw opmerking als een uitdaging tot een duel. Dan dien ik U toch te beleren. Elke duellant gebruikt slechts één degen!!!! Dus men slijpt geen degenS (meervoud) voor één duel. Het zou trouwens in het geheel Piet mijn bedoeling U, of wie dan ook, zolang te laten spartelen totdat zijn degen bot wordt. Dit is volstrekt in strijd met mijn dierliefde. Ik zal trachten U Piet te lang te laten lijden }> . Zodra ik weer een beetje fit ben, kan HET beginnen. Zal de nietmindergeleerde heer FaberSmid dienst doen als uw secondant? Brengt Hij uw geloofsbrieven over? Ik moet mij immers overtuigen of U wel satisfaktionsfähig bent.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Geachte Kadankovitch,
Ik ben u nederig "dankbaar", dat u mijn uitleg wilt "aanhoren".
Maar hoe kan ik, aan u, die een begenadigd leerling was van Ernest van Loon, u een uitleg geven?

Ik kan alleen maar verwijzen naar de rijkunstige overgangen en naar de kunstmatige overgangen.
Die zijn nl de sleutel tot het komen tot een "verzamelde galop"
Om tot een overgang te komen, zullen velen de "halve ophouding" gebruiken.
Maar ik gebruik liever mijn zit om tot een overgang te komen.
En als een paard, dan zo fijngevoelig reageert op mijn zit om terug te komen, is dan het doorverzamelen nog zo moeilijk?

Een beetje "opvangen" door het licht samenknijpen van de bilspieren en een licht samenknijpen van de bovenbeenspieren, is dan al voldoende (althans voor mijn fijngevoelige Cob)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:53

Kom maar op met uw degen, als u het niet "schriftelijk" kan redden en deze hoefsmid uit zijn lijden moet verlossen.
Paardentango ik denk dat u beter even dit slachtveld kunt verlaten, zodat u geen getuigen bent van dit gevecht.
Alle gekheid op een paard, het is maar een woordelijk gevecht met veel humor.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:10

modie schreef:
Goed "gedresseerd" hè :Z

Dus jouw paard komt terug op je been, dat noem ik nou niet echt goede africhting.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 16:16

Het is toch wonderbaarlijk dat men door de drijvende hulpen in te zetten, en een paard te verzamelen.
Dus eigenlijk gewoon een gedeelte het essentieele van de hulp weg te laten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:42

Misschien rijdt modie de jonge en ongehoorzame paarden eerst met de hulpen die ons bekend zijn en dan compleet anderen hulpen die ons onbekend zijn, door hulpen onvolledig te geven?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:04

FaberSmid schreef:
Misschien rijdt modie de jonge en ongehoorzame paarden eerst met de hulpen die ons bekend zijn en dan compleet anderen hulpen die ons onbekend zijn, door hulpen onvolledig te geven?

Piet }>

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:19

Vind het een wonderbaarlijk systeem, dat afstamt van een systeem dat men AQUA noemt.
AQUA8horses of zoiets.