Brando090309 schreef:Mando schreef:Dan kom je maar eens kijken want ik longeer en werk aan de hand regelmatig alleen op kaptoom...
Wat wil je precies bijdragen met deze post?Ik kan m'n ruin ook perfect longeren op alleen kaptoom of hoofdstel maar ik kies voor pessoa omdat dat de enige 'vriendelijke' maar zeer efficiente hulpteugel kan zijn. Ook op aanraden van m'n dierenarts trouwens omdat m'n merrie sterker moet worden en rugspieren moet verstevigen heeft hij dit aangeraden maar dat ook enkel en alleen pessoa, ik mag ze op dit moment zelf niet rijden.
Edit: ik heb dus een ruin EN een merrie, even voor de duidelijkheid

Jij doet het op advies van een DA en niet omdat je het op een verkeerde manier gebruik dat is toch prima.
Dan doe je het niet omdat je je paard in een krul wilt trekken of weet ik veel wat.
Ik vind een pessoa niet prettig werken maar dat ligt echt aan mij en daarom heb ik een bijzetje.
Ook op advies hoor...
Ik reageerde hier op Liljebo
Citaat:
Met longeren zie ik heel erg veel gebruik van hulpteugels (getuige oa foto's hier op bokt, maar ook wat ik om mij heen zie) Sterker... ik zie zelden iemand longeren zonder.
Ik werk op de klassieke manier maar alleen met een bijzetje als ik longeer. Soms ook wel eens aan de hand maar dat is zelden. Ik werk dan vaker alleen met een hoofstelletje om.