Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aagje26 schreef:Een paard springt uit zich zelf tog ook niet over een hoge hindernis, en heb je ooit een wild paard een kür zijn rijden??

)
Sneeuw88 schreef:ik vind paardrijden wel degelijk en sport. Als ik kijk naar wat ik sport vind (moe worden, in beweging zijn, etc.). Als ik na een uur dressuur rijden van m'n paard afstap ben ik kapot hoor
(zie ook de post van HC hierboven) Kimberly1990 schreef:Zet eens iemand die nog nooit heeft paardgereden op een paard en laat die eens een uur lang rijden.. Wedden dat die de volgende dag niet kan lopen van de spierpijn..
JoviBan schreef:Mensen die bekaf en met spierpijn van hun paard stappen, doen ook iets niet goed. Rijden met een heerlijk soepel en ontspannen paard, is ontspanning. Tuurlijk kun je er van transpireren en een voldaan gevoel hebben van 'ik ben lekker bezig geweest', maar zoals ik het hier van sommigen lees en dat ze het daarom een sport noemen, vind ik wel typerend en heel triest voor de betreffende paarden.

For the record: ze hebben mij nooit zien rijden, en ik rijd alleen dressuur om de knol recht en soepel te houden.
louiisie schreef:nou mijn zus vind paardrijden maar zielig heeft ze mij van de week verteld.
ze zei namelijk; waarom vind je dat zo leuk paardrijden, een beetje slaan en schoppen en dan ook nog op die rug bonken. ik ga toch ook niet op jou rug zitten en je schoppen omdat je te sloom gaat!![]()
ik vond het best hilarisch toen ze me dat vertlede![]()
maar eigenlijk zit er wel een kern van waarheid in..
louiisie schreef:nou mijn zus vind paardrijden maar zielig heeft ze mij van de week verteld.
ze zei namelijk; waarom vind je dat zo leuk paardrijden, een beetje slaan en schoppen en dan ook nog op die rug bonken. ik ga toch ook niet op jou rug zitten en je schoppen omdat je te sloom gaat!![]()
ik vond het best hilarisch toen ze me dat vertlede![]()
maar eigenlijk zit er wel een kern van waarheid in..