Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:De meiden gaan graag op pad voor de exclusieve aandacht en de ´will to please´.
Pielemans in mindere mate en veel meer voor het de hort op gaan zelf. Die haalt lol uit uitdagingen van ruig terrein en ´avontuurlijke´ situaties. Dat geeft vaak een heel interessant spanningsveld tussen uitdaging en risicomijden. Hoe dan ook is het geweldig om samen de lat te verleggen en de bevrediging daarvan te delen als twee kwajongens
De meiden gaan meer mee en pielmans gaat echt sámen. Dat samen op pad is voor mij waar mijn investering zich in beloont.
pernill schreef:Ashley5 schreef:Voor mij is paardrijden het samenwerken tussen paard en mens. Samen ontspannen een rit kunnen maken.
mee eens![]()
en ik vind het ook een band opbouwen tussen mens en paard en elkaar vertrouwen
Huertecilla schreef:
Die is wel heel erg briljant, vooral het einde doet het 'm. Britse humor, zeker?
oeps ja... Melody21 schreef:Daar dacht ik ook al aan inderdaad. Of is rijden dan een soort extra demensie van die band tussen jou en het paard?
Kelly_ann schreef:Die mobiliteit is wel nog steeds vrij belangrijk, want juist het aanzetten van het paard tot beweging (over de hindernis, in de galopwissel, de zee in op het strand) maakt toch wel dat we er voldoening uit halen. Het paard beweegt voor mij, en ik stuur hem aan om die beweging te maken onder mij.....
Melody21 schreef:Maar dat komt de veiligheid van het rijden ook wel ten goede toch...
Kelly_ann schreef:Ik vind die mobiliteit wel verdomd handig, ik pas rijtechniek toe omwille van de rijtechniek. Ik wil dus wel dat mijn paard zich voortbeweegt, nog op specifieke manieren ook, pootje over bijvoorbeeld.
prachtig.
Melody21 schreef:Paardrijden, is in mijn beleving heel simpel gezegt : Op een (bewegend) paard zitten ..
Maar daar komen dan al snel dingen bij als : Op het paard, de gewenste richting en snelheid aangeven.
Caprilli en HC's invulling vind ik mooi, maar neigt al naar het ideale paardrijden. Wat het niet altijd is helaas.

Dat komt gewoon door haar karakter, zo een echt eenmans paardje. Vele andere mensen heeft ze gewoon een spuug hekel aan, of in 1 van de beste gevallen 'tolereert' ze iemand wel..Marjolein29 schreef:Paardrijden is voor mij heel simpel, plezier hebben SAMEN met je paard!
Marjolein.