odetteke schreef:Twiggy2008 schreef:Wat een getrek aan die teugels (oh mensen, kijk toch eens goed!!) en dan dat geprik met die benen. Pffff......
Ieder zijn manier, hoor, maar hier kan ik echt niet warm van worden. Dat ze er prijzen mee wint, misschien zegt dat wat over het dressuurwereldje van tegenwoordig.
Topsport is grenzen verleggen, soms even doorbijten wanneer het pijn doet en door je eigen grenzen op te zoeken je lichaam verbeter.. hetzelfde geldt voor een paard. Het zal ook voor een paard soms behoorlijk afzien zijn, maar uiteindelijk worden conditie en spieren er wel sterker van. Mijn fysio heeft me ook wel eens oefeningen laten doen waar ik behoorlijk bij stond te vloeken
Alleen jammer dat een paard er niet om vraagt om lekgeprikt en stukgetrokken te worden
(oh wat een heerlijke omschrijving geef ik dat toch weer..
)Mijn fysio heeft me overigens ook wel eens oefeningen aangeraden, en sommige daarvan pff ja dat kan naar zijn, zeker in het begin
Maar raar genoeg heeft hij me nog nooit aangeraden om al wandelend voor minutenlang mijn spieren te rekken.