Boekenwijsheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:29

Wat een ontzettend leuk idee dit! Aangezien ik voorlopig herstellende ben van een operatie heb ik de tijd. Als ik het boek kan krijgen doe ik mee!!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:30

Boek is in bestelling, maar het kan even (1 week) duren. Misschien kan het gelezen hebben van h1 wat uitgesteld worden zodat iedereen mee kan doen?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:46

Wil ook meedoen, hopelijk gaat het lukken, ben zo druk met school de laatste tijd.

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:48

Jannepauli schreef:
Citaat:
.......dat van Loon gelijk in de inleiding zijn eigen ruiterzonden toegeeft

Openstaan voor meningen en visies van anderen wel maar niet om anderen af te branden.
ik verheug me op een leerzame leeshoek!

Ik ook!

Bij mij duurt het ook een week voordat ik mee kan lezen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:47

Vasthi schreef:
Boek is in bestelling, maar het kan even (1 week) duren. Misschien kan het gelezen hebben van h1 wat uitgesteld worden zodat iedereen mee kan doen?

Laat het even weten als hij binnen is. Meestal hebben ze boeken al binnen een paar dagen weer op voorraad. Een paar dagen langer over hoofdstuk 1 doen vind vast niemand erg.

beantsje

Re: BOEKENWIJSHEID

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:58

Had ik toch bijna dit topic gemist...uiteraard doe ik ook mee, en ik heb het boek in huis.

Wat de suggestie van HC betreft; hoe goed deze boeken ook mogen zijn, ik denk dat we ons hier moeten beperken tot de nederlandstalige boeken. Anders sluiten we een té grote groep hier uit.

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:32

Wat een ontzettend leuk idee, ik zal even kijken of ik het boek kan krijgen dan doe ik zeker mee :D . Het is nooit verkeerd om meer te leren over onze passie

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 02:40

Ik meld me ook aan, ga het boek gauw bestellen :')

Edit: boek besteld, hopelijk is ie gauw binnen :D

Hij is trouwens op heel wat sites niet meer leverbaar, nogal goed doorbesteld hier :')

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:00

Een paard liegt niet van Chris Irwin
dan doe ik ook mee

wat denken jullie van

een paard is een paard van Mark Rashid

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:09

Is er al contact geweest met een boekhandel op internet zodat we misschien korting kunnen krijgen via bokt? Ik wil ook wel meedoen, maar volgens mij is het boek al uitverkocht.. :-)

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:21

Ik heb gisteren contact gehad met de Media boek service.

Ze zouden het heel fijn vinden als ze van te voren al weten welk boek we hierna gaan lezen zodat ze een wat grotere voorraad alvast in kunnen slaan.

Korting geven kan helaas niet omdat de boeken standaard verkoopprijzen hebben.

Wel kunnen ze misschien iets anders doen, een boek verloten, ze laten mij nog weten of het doorgaat. Wel willen ze natuurlijk dat hun naam dan duidelijk vermeld wordt. Vond dat ook wel een leuk idee. :D

Jannepauli

Re: Boekenwijsheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:15

Dat is zeker een leuk idee! De Bokt boekenclub!
Misschien is er wel een deal te maken met Paardentips Magazine - die verkopen ook boeken en wellicht is daar wél korting te onderhandelen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:23

Je kunt natuurlijk nog even bij bv bol.com vragen of zij wel korting geven. Of een andere zaak..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:47

Ik heb het nu besteld bij Proxis.be, om de verzendkosten te drukken...

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:03

standaard verkoopprijzen gelden dan toch ook voor bol.com ea...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:06

Elke winkel kan een commerciële geste doen bij echt grote hoeveelheden, wat een onzin is dat nu? Lijkt mij niet dat boekhandels zo'n strakke prijsafspraken hebben, dat mag zelfs niet...

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 12:25

AAN EEN IEDER DIE DIT aANGAAT

Wij, Hermelientje en ik, hebben niet voorzien dat het verkrijgen van het boek zoveel problemen zou opleveren.
Mag ik vragen 'handeltechnische kwesties over korting, etc. vanaf nu zoveel mogelijk buiten dit topic te houden. Op een bepaald moment moet de gedachtgang over de inleiding voortgang vinden. Het is hier niet als op school, geen onvoldoendes als men het boek iets later gekregen heeft en dan de hoorfdstukken moet 'na'-lezen.

Ter afronding van dit onderwerp!
Of er korting kan worden gegeven, betwijfel ik. De winstmarges zijn heel klein in de boekhandel. Maar proberen kan geen kwaad.
Daarbij geef ik wel te bedenken dat ik niet zou willen dat wij met z'n allen een boek kiezen en een boekhandel omwille van de korting, ons in een andere richting zou kunnen dwingen, in de zin van: "neem nou dat boek dat is nu voorradig, dan krijgen jullie korting". Zo'n korting kost de handel honderden euro's, maar voor een ieder van ons zal het niet meer dan een paar eur's schelen.
Het zou toch al fijn zijn als we over een tijd duidelijk weten welk boek als volgend werk besproken wordt. Dan kunnen de boekhandels welicht een paar exemplaren meer inkopen. Voor België is dan Proxis.be de beste; waarvoor dank 'Poes'.

Nog eens voor de duidelijkheid: Mijn bedoeling was het lezen van 'vakboeken' te bevorderen. Maar dat lukt niet als ik mijn snobbistische (en ik heb het nu echt over mijzelf) reeks, duits frans en engelstalige boeken uit de kast haal. Er zijn genoeg belangwekkende werken in het Nederlands geschreven of vertaald. Als we daar ooit echt doorheen raken dat is dit topic een reuze succes.

Voor het volgende boek geef ik nu mijn keuze: Dressur onder Vuur. Ik kies dit boek niet omdat ik het zo goed vind, dat hoeft ook niet, MAAR OMDAT HET ZO VEEL MENSEN BEZIG HOUDT.

Het is ook niet de bedoeling, lezers met een andere opvatting met onaangename termen aan te duiden. NIEMAND HIER IS EEN DIERENBEUL? NIEMAND HIER IS HERSENLOOS?
Ik ben door de jaren tot het inzicht gekomen hoe meer je weet, hoe meer respect je krijgt voor de mening van een ander. IMMERS IEDEREEN WIL TOCH ZELF OOK MET RESPECT BEJEGEND WORDEN.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:30

Ik meld mij ook, ga straks even kijken of ze het boek van ernest van loon bij de bieb hebben, en dan doe ik mee! (En nu maar hopen dat dressuur onder vuur hierna besproken word, want die heeft al een plekje in mn boekenkast ;) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:39

Kadankovitch - da's duidelijke taal waar ik me voor het overgrote deel bij aansluit! De meesten van ons zullen met de 'heb respect voor elkaars mening' goed kunnen leven - waar mensen van mening verschillen is het prima als je je argumenten naar voren brengt, maar niemand is dom, te onervaren, een dierenbeul of hersenloos als een ander jouw argumenten niet meteen omarmt.
Als dat fenomeen hier opnieuw de kop op zou steken, dan ben ik, om mezelf ergernis en energieverspilling te besparen, meteen weer weg en ga ik in m'n eigen hoekje met een boekje! Er zijn al talloze topics die ik niet eens meer lees vanwege alle wapengekletter.

Hoe dan ook: ik vind het samen vakboeken lezen, meningen uitwisselen en daarvan leren een geweldig idee - hulde dus!
Wanneer gaan we beginnen en, maken we van de bespreking van R & R een apart topic, of wordt het vervolg gewoon aan deze topiclijn vastgeplakt?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 14:35

Jannepauli,
Uw antwoord doet mij goed. Ik verheug me dan ook op een verfrissende discussie of niet.

Over het begin: Ik heb het de komende dagen erg druk. Maar, zoals Hermelientje het al schreef, over het voorwoord en de inleiding, de basis van een boek, kan al geschreven worden. In de komende dagen zal ik hier ook wel mijn 'mostert' geven, maar ik ben bang dat ik Ernest te goed gekend heb om nog maar de schijn van objectiviteit te hebben. Bij dit boek, denk ik, zal mijn (zelfbenoemde en ongevraagde) functie eerder zijn dat ik, als het echt mis gaat, tracht uit te leggen wat meneer van Loon er precies mee bedoelde of in de praktijk uitwerkte.

Met vriendelijke groet en veel leesplezier,
Kadankovitch

ps. NIEMAND HOEFT BANG TE ZIJN DE TREIN TE MISSEN; DIT IS EEN STOPTREIN DIE HET RUSTIG AAN DOET!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:04

Er is ook een mooie aanvulling van Dressuur onder vuur op dvd, even voor de vlotte bestellers onder ons ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:33

Kadankovitch - mag ik voorstellen dat wij elkaar vanaf nu tutoyeren? Dat maakt het wat minder formeel en bevordert de vriendschappelijke communicatie! :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:25

Kadankovitch schreef:
Voor het volgende boek geef ik nu mijn keuze: Dressur onder Vuur.

OK die heb ik hier liggen :-)

Tem anders even en laat je beginpost aanpassen met de mededeling dat nu at this very moment 'dressuur onder vuur' wordt gelezen :-)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:31

Ik heb het boek al sinds begin jaren 80, dus lezen maar

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:31

Ik had even op google gezocht, maar overal is ie uitverkocht...