wolf359 schreef:Waarom zijn er dan allemaal aparte wedstrijden voor friezen, haflingers, fjorden en tinkers en zo?
En waarom roepen al die ruiters met die paarden van de jury heeft iets tegen ......................?
Ben ooit op friezen begonnen, ben blij met mijn kwpn'er, volgende paard wordt miss gelderlander of groninger, maar zal zelf nooit als fries een fries paard kopen om op te rijden, van mij mogen ze mooi voor de sjees blijven, vind ik ze erg mooi voor staan, maar heb er niks mee om mee te rijden, en die zogenaamd moderne vind ik gewoon steeds meer op kwpn'ers lijken met te veel vetlok. maar dat is mijn mening.
ha met paar jaar aparte wedstrijden voor de dan zeldzame kwpn?
Omdat mensen het misschien leuk vinden om te kijken hoe hun fries het in de sport doet ten op zichte van andere paarden van hetzelfde ras.
Sommige jury's hebben inderdaad wat tegen friezen/haflingers enz. Ondanks dat er eigenlijk gewoon objectief gekeken zou moeten worden.
Ik vind het niet kunnen als je twee proeven rijd en bij de eerste proef 158 punten haalt en bij de tweede proef 192 (was trouwens geen fries maar een ouderwets type haflinger maar dat doet er niet toe) Bij twee proeven waar geen noemenswaardig verschil tussen zit... dat vind ik dus niet kunnen..

Zegt die andere ruiter ineens: joh hij loopt helemaal in de rollkur