@ scandal als je een beetje kennis hebt van de autonomie van t paard weet je dat ze pas rond hun 8e uitgegroeid zijn en hoef je niet t lichaam vcan binnen te nekijken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:heaven schreef:wat vind jij een goede leeftijd?
Minimaal 4, dan zijn er een aantal belangrijke gewrichten/botten uitgegroeit.
meen de dat n paard met 6 pas volledig is uitgegroeid, pin me er niet op vast.
Maar ik kan goed begrijpen dat men met 3 supergraag wil beginnen!
Staat hier nog een 9 jarige, en die geeft duidelijk aan dat ze er nog neit klaar voor is.. die laten we dus nog even staan.
die proberen we over een paar maanden gewoon weer!
Xadyra schreef:hoe komt het zo dat jij nu zoiets hebt van ik wacht nog wel een aantal jaar jolliegirl?
Cinnepin schreef:zoals ik al aangaf ik heb de mijnes met 3 ingereden ( wel rustig en niet lang ) maar als ik t over kon doen had ik t anders gedaan. Ze is nu 6 en nog rijd ik er zeker niet elke dag op
@ scandal als je een beetje kennis hebt van de autonomie van t paard weet je dat ze pas rond hun 8e uitgegroeid zijn en hoef je niet t lichaam vcan binnen te nekijken
Xadyra schreef:hoever is jou 9 jarige paard nu qua beleren jolliegirl?
Xadyra schreef:en hoelang zijn jullie daar mee bezig?
Gaat dus de goede kant op
scandal schreef:Anoniem schreef:zoals ik al aangaf ik heb de mijnes met 3 ingereden ( wel rustig en niet lang ) maar als ik t over kon doen had ik t anders gedaan. Ze is nu 6 en nog rijd ik er zeker niet elke dag op
tuurlijk weet ik dat datalles uitgegroeit moet zijn maar er is nergens bewijs dat als je je paard ,met 8 jaar pas gaat inrijden hij dan ook uitgegroeit zal zijn , de een zal dat met 7 zijn de anders met 9. dus eiegenlijk zou je je paard eerst moeten laten testen en op foto moeten zetten voor je begint.
mijne was echt geen makelijke 2 jarige maar toen ze eenmaal een beetje aan het werk mocht werd ze makkelijker, en nadat de jaren vorderde en ze met een jaar of 4,5 meer werk mocht gaan doen van mij werd ze aleen maar makkelijker te handteren.
nu staat ze met een blesure door een gevecht met een koe op de wei, en mag ik even niet rijden en kan merken dat ze weer moelijker gaat doen ik heb echt een werkpaard dat voor je wil werken en anders wordt ze opstandig en gaat ze echt vervelend doen.
in die zin wil ik zeggen je hoeft niet altijd op je paard te zitten maar werken naast je paard doormiddel van longeren en even uitstapppen b.v is echt niet slecht als ze 3 zijn, en dit is ook onderdeel van inrijden vind ik, zou wel zeggen dat doorrijden en zwaardere trainingen wel pas met leeftijd 7 a 8 beter zijn
Cinnepin schreef:longeren enzo kan ook wel op die leeftijd, mits niet te vaak, longeren is erg zwaar om steeds op een volte te lopen Ik longeer eigenlijk heel weinig.
Maar aan de grond werken versta ik niet onder inrijden....en dat kan makkelijk hoor met 3 lekker op grond de bezig zijn