Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

HerAndHorse schreef:je kán volgensmij wel met een slof springen, iig ik zag vandaag op cc in warga iemand inspringen met een slof.
het lijkt me alleen niet fijn voor het paard, meestal gebruik ik alleen een slof als hij echt zeer dwars is, maar dat is uitzonderlijk, ben er niet zo fan van.
weet ook niet of het wel zo verstandig is om met een slof te rijden als hij steeds steigerd.

SeBart schreef:Of ik moet jullie heel erg verkeerd begrijpen maar in mijn ogen praten jullie nu jezelf een beetje tegen?
Als het eigenlijk niet nodig hoort te zijn om met slof te rijden, waarom rijden jullie er dan zelf mee.
Is echt niet aanvallend bedoeld, snap er nu alleen niks meer van
Weet niet echt hoe ik het duidelijk moet maken wat ik bedoel, maar nu komt het op mij zo over alsof jullie de enige zijn die het wel weten en kunnen en verder niemand, maar wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen moet leren. Ook jullie hebben moeten leren met slof te rijden toch. Neem aan dat jullie ook even moesten weten hoe of wat.
hoort ook niet nodig te zijn, alleen helaas heb ik 2 gevallen een levensgevaarlijk paard onder mijn kont gehad. Bij de een heb ik het deels opgelost met slof, maar ook een hoop verkeerd gedaan. Bij de 2e was het gelukkig zonder op te lossen. Larissa3 schreef:Kijk dat er mensen zijn die een probleem hebben met de Gogh kan ik helemaal bijkomen, dat heb ik zelf namelijk ook.
Mensen die lopen te roppen aan een slof zie ik ook niet graag, maar goed er zijn genoeg mensen die hem er alleen op hebben zitten voor alle zekerheid, en daarvan zie ik absoluut geen probleem in.
SeBart schreef:polly, kan me goed in jouw verhaal vinden. Ook ik heb dus deze fout gemaakt door hem echt verkeerd te gebruiken. En juist door los te laten is mijn paard veel meer naar me toe gekomen. Maar man wat was dit moeilijk!!!!
Khassie schreef:nuvel schreef:waarom rijd je met slof als je les hebt ?
lijkt mij dan day je lesgever der ook de ballen verstand van heeft als deze problemen niet op kan lossen ....zoek een goede instructeur en kijk hoe het anders kan ! bij zo'n lesgever zou ik niet eens willen lessen !!!!!!
Maar inderdaad, springen met een slof.. Kzou het niet doen nee..![]()
Al is met de informatie die wij hebben daar vrij weinig over te oordelen.
Wij weten niet wat voor ruiter dit is geweest en op welke manier de slof is gebruikt.
Misschien was het een ontzettend ervaren ruiter die hier hartstikke goed mee om ging,
zulke ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren.
Wat is iedereen hier vreselijk kort door de bocht.
Zelf heb ik les van twee hartstikke goede instructrices en beide raden wel eens aan even met slof te rijden.
Niet te strak, maar gewoon om even ergens anders mee bezig te zijn dan te vechten en even
wat rustig te kunnen rijden. Bij paarden die aan het puberen zijn kan het zo een keer in de zo veel tijd echt een uitkomst zijn.

Larissa3 schreef:Dat doe ik puur voor mijn eigen veiligheid, maar absoluut niet om mijn paard 'beter' te laten lopen.
Dat dwarse gedoe van een paard, moet je juist oplossen door je eigenhandig heid, en niet door een hulp middel zoals een slof.
En het komt ook niet aanvallend over hoor.