Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NHevaVD schreef:Ik ben tegen alle vormen van RollkurIk zie er TOTAAL het nut niet van in en al zou er een 'nuttig' iets aan zijn, dan kan dat toch ook op een andere manier eruit gereden worden?
LDR was me voorheen nog niet écht bekend, nu wel. LDR is dus in feite gewoon je
paard laag en ontspannen rijden terwijl je iets nagevelijkheid vraagt, als ik me niet vergis. Bij rollkur word het idd zoals hierboven al vermeld werd vanuit de LDR een opkrulling gemaakt, lijkt het wel..Ik zou ook NEVER Hyperflexie etc. toepassen, ik vind het bruut, niet nodig en gewoon zielig!
vur schreef:Ik ben ervan overtuigd dat lossigheid en nageeflijk net zo goed te bereiken zijn met "gewoon" goed paardrijden dan met de rollkur. Het succes van Anky en de haren is volgens mijn niet zozeer de rollkur, maar meer de absolute controle die ze (willen) hebben op bijvoorbeeld het tempo van het paard. Dus het onvoorwaardelijk aan de hulpen staan van een paard en niet 1 2 of 3 passen later. Met of zonder rollkur, maakt volgens mij niks uit. De basis is ook voor hen nog steeds hetzelfde als wat lang geleden tijdens de zogenaamde klassieke dressuur werd onderwezen. Ook Sjef Janssen heeft het boek van Steinbrecht en de zijnen gelezen en daar zijn voordeel uit gehaald. Volgens mij heeft Anky succes ondanks de rollkur en daar ben ik bijna heilig van overtuigd.
FaberSmid schreef:vur schreef:Ik ben ervan overtuigd dat lossigheid en nageeflijk net zo goed te bereiken zijn met "gewoon" goed paardrijden dan met de rollkur. Het succes van Anky en de haren is volgens mijn niet zozeer de rollkur, maar meer de absolute controle die ze (willen) hebben op bijvoorbeeld het tempo van het paard. Dus het onvoorwaardelijk aan de hulpen staan van een paard en niet 1 2 of 3 passen later. Met of zonder rollkur, maakt volgens mij niks uit. De basis is ook voor hen nog steeds hetzelfde als wat lang geleden tijdens de zogenaamde klassieke dressuur werd onderwezen. Ook Sjef Janssen heeft het boek van Steinbrecht en de zijnen gelezen en daar zijn voordeel uit gehaald. Volgens mij heeft Anky succes ondanks de rollkur en daar ben ik bijna heilig van overtuigd.
Dat is niet te bereiken met rollkur, allen met dressuur rijden zonder methodes te korten aan te vullen. Er is ook geen controle over de tempi en overgangen, dat was wel te zien toen mevrouw van Grunsven gevangen moest worden door de bereden politie.
Het is niks anders dan het paard breken en op nieuw programmeren.
Tuurlijk, als je een paard met klassieke dressuur traint dan vergeet ie spontaan al zijn instincten en word het een luisterend robotje... Kom op zeg. Ik heb het idee dat dit topic niet meer over rollkur of LDR gaat, maar over hoe breek ik Anky v Grunsven het hardst af.
Want ja, V grunsven is de enige die LDR gebruikt.... Zullen we het eens over Satchmo hebben die écht in de staak ging en niet gewoon schrok? pharagirlke schreef:Er gebeurt het hele topic lang niets anders dan V grunsven aanvallenWant ja, V grunsven is de enige die LDR gebruikt.... Zullen we het eens over Satchmo hebben die écht in de staak ging en niet gewoon schrok?
FaberSmid schreef:Mevrouw van Grunsven is niet de enige die ldr, hyperflexi of rollkur of hoe je het ook wil noemen gebruikt. Ik schrijf toch elke ruiter die zulke methodes gebruikt?
Schrijf maar over Satchmo, mevrouw Werth heeft haar fouten toegegeven en gebruikt niet meer deze methodes. Net als de uitvinder, die heeft ook zijn fouten toegegeven.
Kunt u mij beschrijven waarom deze methodes dressuur zogenaamd aanvullen?
pharagirlke schreef:FaberSmid schreef:Mevrouw van Grunsven is niet de enige die ldr, hyperflexi of rollkur of hoe je het ook wil noemen gebruikt. Ik schrijf toch elke ruiter die zulke methodes gebruikt?
Schrijf maar over Satchmo, mevrouw Werth heeft haar fouten toegegeven en gebruikt niet meer deze methodes. Net als de uitvinder, die heeft ook zijn fouten toegegeven.
Kunt u mij beschrijven waarom deze methodes dressuur zogenaamd aanvullen?
Dat is dan ook iets van de afgelopen maanden? Vlak voor ze geschorst werd reed ze nl nog LDR/rollkur hoor.
BB nee dat heb ik nooit gelezen, ik heb enkel gelezen dat men het op het grote scherm stak.
Daar lag het dus niet aan.
Als ik zie hoe sommige spanjaarden daar lopen........ pharagirlke schreef:Er gebeurt het hele topic lang niets anders dan V grunsven aanvallenWant ja, V grunsven is de enige die LDR gebruikt.... Zullen we het eens over Satchmo hebben die écht in de staak ging en niet gewoon schrok?
pharagirlke schreef:Gek, zoalsk al zei, tenzij ze nu tijdens de schorsing veranderd is reed ze toch echt LDRLigt het dan miss toch niet aan gebrek aan rijkunst
Of de twee top amazones kunnen er allebei niks van.