daniella74 schreef:Aangezien Professor aangeeft in haar profiel dat zij instructrice is vind ik dit wel een dubieus topic, ook mede gezien haar reacties in andere topics.
Ik denk dat het een quizvraag is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laulau1986 schreef:Schouderbinnenwaarts is inderdaad de enige zijgang waarin het paard niet kijkt in de richting waarin je gaat. Contrastelling zou ik het niet willen noemen...
En als het zo makkelijk is, waarom zie je het dan zo vaak fout gaan. Het ergste vind ik nog wel dat 9 van de 10 juries ook het verschil niet ziet tussen een kont buitenwaarts en een schouderbinnenwaarts.
Laulau1986 schreef:Zaina schreef:niemand zegt "een makkie" maar het is gewoon niet de moeilijkste zijgang
Nou van een aantal komt dat wel zo over.
Verder is het voor jou niet de moeilijkste zijgang. Voor mij bijvoorbeeld wel.
Zaina schreef:jury's zien wel meer niet hoor.
x_Quinta_x schreef:Mij is altijd geleerd buitenteugel binnenbeen en mijn schouders draaien mee naar binnen, maar met mijn heupen "duw" ik mijn paard naar buiten.
Meestal rij ik eerst goed de hoek uit en verzamel ik mijn paard al wat op voorhand. Dan draai ik mijn beide schouders naar binnen, want je moet denken 'mijn schouders zijn de schouders van het paard'. Mijn heupen blijven recht of draaien iets meer naar buiten want ik wil dat de achterhand op de hoefslag blijft.
Tegelijkertijd als ik met mijn heuepn en schouders draai, sluit ik mijn binnenteugel op.
Mijn binnenbeen is op de singel en het buitenbeen erachter want het paard moet eigenlijk om mijn binnenbeen gebogen zitten.
En met mijn binnenbeen drijf ik bij om het binnenachterbeen te activeren.
Mijn paard wordt pas recht als ik terug mijn schouders rechtdraai.
listiglistje schreef:Bizzybijtje schreef:Ik denk dat de TS in de war is met renvers?
Want dat is inderdaad wel een stuk moeilijker dan SB...
Ik denk dat je gelijk hebt....ik heb de beginpost van ts nagelezen en daar wordt gesproken over contrastelling.
En idd sb is geen contrastelling!
Woodstock schreef:listiglistje schreef:
Ik denk dat je gelijk hebt....ik heb de beginpost van ts nagelezen en daar wordt gesproken over contrastelling.
En idd sb is geen contrastelling!
Ergens anders stond hier al uitleg over.
Bij wijken kijkt het paard naar links, maar gaat naar rechts --> contrastelling dus
Bij appuyeren kijkt het paard naar links, en gaat ook naar links --> normale stelling
Enkelen redeneren, bij schouderbinnen kijkt het paard naar binnen, maar gaat rechtuit, dus contrastelling
Daar kwam het vandaan
listiglistje schreef:Toch zijn er verdomd weinig mensen die een correcte sb rijden, tenminste zoals is voorgeschreven volgens de regelementen!
Schoudervoor is op 2 hoefslagen, sb is op 3 hoefslagen, deze oefeningen kunnen in iedere gang uitgevoerd worden.
Als je basisafrichting goed is zijn de oefeningen ook appeltje eitje!
Professor schreef:listiglistje schreef:Toch zijn er verdomd weinig mensen die een correcte sb rijden, tenminste zoals is voorgeschreven volgens de regelementen!
Schoudervoor is op 2 hoefslagen, sb is op 3 hoefslagen, deze oefeningen kunnen in iedere gang uitgevoerd worden.
Als je basisafrichting goed is zijn de oefeningen ook appeltje eitje!
Schoudervoor of tewel voorhandvoor is op 4 hoefslagen , het binnenbeen spoort tussen de voorbenen in, het linkervoorbeen heeft een hoefslag, het rechtervoorbeen ook, en llinkerachterbeen ook en het rechterbeen ook.En is geen verzamelde gang nodig.
Schouderbinnenwaarts is op 3 hoefslagen dat klopt, binnenachterbeen in de spoor van het buitenvoorbeen, het binnenvoorbeen op zijn eigen hoefslag en dito het buitenachterbeen. In een verzameld tempo gereden.