Is dit onze sport anno 2009?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:19

KiWiKo schreef:
ik bedoel daarmee dat ik een sportpaard ter beschikking stel die bitloos gereden kan worden en of arabesk misschien eens de behoefte heeft om nou eens te kijken hoe en wat een sportpaard nou eigenlijk is....... ding staat gewoon op het land.......

ik denk dat ze echt behoorlijk achter haar oren gaat krabbelen...........

Ik vrees van niet. :n
TS heeft een bepaalde visie die volgens haar zaligmakend is en iedereen die er anders over denkt is fout. Die krabt zich echt niet achter de oren.

Ontopic: 100% van de mensen die met een bit rijden kun je filmpjes van maken waarbij je het bit door de mond ziet bewegen. Dat wil nog niet altijd zeggen dat het paard dit ook als "disrespectvol" of zeer vervelend ervaart.
Ik kan ook filmpjes van mijn paard op bokt zetten die bitloos, zelfs zonder lijn, gelongeerd wordt, waarbij ze uit zichzelf achter de loodlijn/erg diep loopt.
Niet ieder paard wat achter de loodlijn of te diep loopt, wordt erachter getrokken.

Ik vind het eerder respectvol dat mensen zomaar zonder toestemming met een filmpje hier geplaatst worden.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:19

Frannik schreef:
dat filmpje van nelson vind ik echt onzin, je ziet dat hij op een lichte contactteugel loopt, prima hoor... Hij mag daar best lopen, helemaal geen probleem.

dat vind ik ook en daarom vraag ik me dan af, weet je het waar je het over hebt? Dat is het hele punt ze weet niet, omdat ze nooit gevoeld heeft... en dat is jammer want het maakt een goede discussie onmogelijk.....

Mallody dat is waar het is een kwestie van onkunde...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:21

upperlady schreef:
Frannik schreef:
dat filmpje van nelson vind ik echt onzin, je ziet dat hij op een lichte contactteugel loopt, prima hoor... Hij mag daar best lopen, helemaal geen probleem.

je ziet op de filmpjes ook niks anders dan een iets strenge hand, veel (vraag naar) contrastelling en paarden die te diep lopen.....

zo kan je ook alles goed breien natuurlijk..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:23

Raiza schreef:
KiWiKo schreef:
ik bedoel daarmee dat ik een sportpaard ter beschikking stel die bitloos gereden kan worden en of arabesk misschien eens de behoefte heeft om nou eens te kijken hoe en wat een sportpaard nou eigenlijk is....... ding staat gewoon op het land.......

ik denk dat ze echt behoorlijk achter haar oren gaat krabbelen...........

Ik vrees van niet. :n
TS heeft een bepaalde visie die volgens haar zaligmakend is en iedereen die er anders over denkt is fout. Die krabt zich echt niet achter de oren.

.

heeei......... het paard verteld dan he :) ik niet hoor :)

peerd verteld haar alles, die leert arabesk wel hoe die tikt.......... daar zijn dat soort dieren ernstig goed in :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:24

Hypofocus schreef:
Ik zou toch oppassen met het plaatsen van dit soort filmpjes in dergelijk daglicht. ;)
Houd rekening met het portretrecht van mensen, en hun redelijk belang om zich hier tegen te verzetten.

Ik kan me voorstellen dat hiet niet echt fijn is als je jezelf ineens hier op zo'n forum terug ziet, waar er een uitgebreide discussie over je gehouden wordt, zonder dat het verhaal van 2 kanten bekeken is, of zonder dat die persoon er even van op de hoogte gebracht is.

Mee eens!
Ik rij zelf ook wel een met een stevigere hand op wedstrijd!
Betekent dit dat ik onrespectvol met mijn paard om ga? Ik vind van niet..
Mijn paard staat 24/7 op een wei met een maatje. Als hij dan dat ene uurtje op de dag moet werken moet hij zich ook maar gedragen..
Als ik dan op wedstrijd kom en hij vertikt het om ook nog maar naar de ring te gaan, dat kan ik wel eens een goede klap geven en mn teugels strak nemen!
Ik zou het toch niet leuk vinden om me eigen dan ineens in zo'n filmpje te zien verschijnen en verweten te worden dat ik slecht voor mijn paarden zorg..

upperlady

nee zo bedoel ik het niet hoor, vind ze vaak ook te streng in de hand maar ik wil graag de filmjes op normal speed zien. Ik denk namelijk dat het er dan al heel anders uit ziet. Op deze manier heb ik het idee dat het er wel 10x erger uit ziet dan het werkelijk is.

PercyLeen

millennium schreef:
Er zitten inderdaad ruiters tussen met te strenge handen, maar met het gebruik van de bitten op de filmpjes heb ik geen moeite,mits juist gebruikt, eerlijk gezegt. Maargoed, het zijn ook moment opnames, wie zegt dat deze ruiters ten alle tijde met een strenge hand inkomen (wil het niet goedpraten, maar toch)?

je probeert via bokt constant commentaar te leveren op het rijden met bit.

... weet je wat je moet doen ...

ga naar een landelijk concours en trek je mond maar open, heb dan dat lef ook maar eens.

Nou, succes ermee!

Nu even over die meneer die jij in je profiel heb staan...wij hebben met mijn klas (HBO Paardensport) een uur naar een dvd van hem gekeken en zijn hierna een discussie gestart. Uiteindelijk kwam naar voren dat wij het allemaal reuze knap vonden van deze kerel, zo zonder bitje en met enkel een touwtje om de hals en een zweeppie in de hand, maar jeuzusmina, wat keken die paarden verrekte zuur en halleluja, ongeveer 95% van de getoonde paarden liep met een vast gezette rug en een lekkere valse knik.

En nu jij.

Ik snap je standpunt en ben absoluut niet tegen NH en het touwtje/zweeppie rijden, maar jij kan het altijd zo plaatsen dat het net lijkt of heel nederland rijd met een te strenge hand etc. etc. en daar kan ik geen begrip voor op brengen. Altijd maar die negatieve lading.

Mooi omschreven :j

En daarnaast je hebt altijd je woordje klaar over anderen..kom nu zelf maar eens met een HAW topic en dan niet van die foto's waar je op een paard zit..nee een topic met HAW waardige plaatjes waarop wij commentaar kunnen geven! En dat mag volledig op de NH manier..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:26

Wat is eigenlijk het doel van discussies? Is het doel een ander te overtuigen van jouw mening of is het doel jezelf open te stellen voor bredere inzichten van anderen? Ik denk het tweede

Sissi87

Waar gaat dit heen, dit lijkt net een discussie over arabesk zelf. Blijf is ontopic, of reageer niet als jullie je zo ergeren...

Frannik

Onzin dat hij met te strenge hand gereden word (nelson)
Die filmpje zijn allemaal vertraagd en dan lijkt het net of ze kei lang vasthoud, maar dat is maar een super kleine ophouding.
En dat inbuigen, ja hij loopt dicht op de borst, maar een paard op dit niveau, vraag je, en die CONSTANTE druk houd je, totdat hij nageeft, anders bereik je niets. Je ziet ook dat ze constant de druk er weer af laat vloeien.. vind het echt een beetje onzin dit, je kunt harstikke goed zien dat het beest lekker ontspannen loopt. Af en toe komt hij inderdaad wat dicht naar de borst toe, maar een te strenge hand is daar niet de oorzaak van, dit doet mijn paard namelijk ook wel eens.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:27

upperlady schreef:
nee zo bedoel ik het niet hoor, vind ze vaak ook te streng in de hand maar ik wil graag de filmjes op normal speed zien. Ik denk namelijk dat het er dan al heel anders uit ziet. Op deze manier heb ik het idee dat het er wel 10x erger uit ziet dan het werkelijk is.

Mee eens.
Dat slowmotion kijkt bovendien erg vervelend. Ik vind dat je zo geen goed beeld krijgt.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:29

Frannik schreef:
Die filmpje zijn allemaal vertraagd en dan lijkt het net of ze kei lang vasthoud, maar dat is maar een super kleine ophouding.
En dat inbuigen, ja hij loopt dicht op de borst, maar een paard op dit niveau, vraag je, en die CONSTANTE druk houd je, totdat hij nageeft, anders bereik je niets. Je ziet ook dat ze constant de druk er weer af laat vloeien.. vind het echt een beetje onzin dit, je kunt harstikke goed zien dat het beest lekker ontspannen loopt. Af en toe komt hij inderdaad wat dicht naar de borst toe, maar een te strenge hand is daar niet de oorzaak van, dit doet mijn paard namelijk ook wel eens.

Dank je wel, dit bedoelde ik....Kwam niet uit mijn woorden. Majah, wij rijden ook allebij een Lux- nakomeling he? Haha

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:31

Jeanine84 schreef:
millennium schreef:
Er zitten inderdaad ruiters tussen met te strenge handen, maar met het gebruik van de bitten op de filmpjes heb ik geen moeite,mits juist gebruikt, eerlijk gezegt. Maargoed, het zijn ook moment opnames, wie zegt dat deze ruiters ten alle tijde met een strenge hand inkomen (wil het niet goedpraten, maar toch)?

je probeert via bokt constant commentaar te leveren op het rijden met bit.

... weet je wat je moet doen ...

ga naar een landelijk concours en trek je mond maar open, heb dan dat lef ook maar eens.

Nou, succes ermee!

Nu even over die meneer die jij in je profiel heb staan...wij hebben met mijn klas (HBO Paardensport) een uur naar een dvd van hem gekeken en zijn hierna een discussie gestart. Uiteindelijk kwam naar voren dat wij het allemaal reuze knap vonden van deze kerel, zo zonder bitje en met enkel een touwtje om de hals en een zweeppie in de hand, maar jeuzusmina, wat keken die paarden verrekte zuur en halleluja, ongeveer 95% van de getoonde paarden liep met een vast gezette rug en een lekkere valse knik.

En nu jij.

Ik snap je standpunt en ben absoluut niet tegen NH en het touwtje/zweeppie rijden, maar jij kan het altijd zo plaatsen dat het net lijkt of heel nederland rijd met een te strenge hand etc. etc. en daar kan ik geen begrip voor op brengen. Altijd maar die negatieve lading.

Mooi omschreven :j

En daarnaast je hebt altijd je woordje klaar over anderen..kom nu zelf maar eens met een HAW topic en dan niet van die foto's waar je op een paard zit..nee een topic met HAW waardige plaatjes waarop wij commentaar kunnen geven! En dat mag volledig op de NH manier..

Juist!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:32

upperlady schreef:
Frannik schreef:

Dank je wel, dit bedoelde ik....Kwam niet uit mijn woorden. Majah, wij rijden ook allebij een Lux- nakomeling he? Haha

haha is dat zo?
Ik rijd die van mij ook (bijna) zo rond hoor, ik moet zeggen sinds ik dit doe is hij veeeeeeeeeel minder gaan staken en veeeeeeeeeeeeeel beter gaan dragen. En het is echt niet zo dat je hem daar de krul intrekt, nee ik stap ook elke dag op of ik op een driejarige stap en wacht dan met een constante druk tot hij zo rond komt, daar ontspan ik zoveel mogelijk, vind het prima! Leuk dat je ook een luxje hebt!

Pashon

Re: Is dit onze sport anno 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:33

frannik pas op met wat je zegt hoor, straks heb je de DB nog op de stoep staan.
Lux nakomelingen zijn idd beter te rijden als je ze wat ronder instelt.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:35

@ Frannik: Die van mij kan ook zo heerlijk de staak in als ik niet concekwent (sorry dislexi) ben. Tuurlijk start ik rustig maar met oppakken heb ik haar ook graag rond lopen!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:36

vind ze niet allemaal shokking maar sommige mensen zou ik bij het zien van de filmpjes met plezier van hun paard trekken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:37

Sissi87 schreef:
Waar gaat dit heen, dit lijkt net een discussie over arabesk zelf. Blijf is ontopic, of reageer niet als jullie je zo ergeren...

Waar moet de discussie eigenlijk over gaan? De enige vraag is is of dit onze sport anno 2009 is en door middel van de films geeft ze zelf het antwoord erop (ja want de films zijn dit jaar gemaakt)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:37

Pashon schreef:
frannik pas op met wat je zegt hoor, straks heb je de DB nog op de stoep staan.
Lux nakomelingen zijn idd beter te rijden als je ze wat ronder instelt.

hahah ja dan komen ze mijn paard opladen denk ik :+
Maar hij kan ook heeel erg goed in de oprichting, is alleen maar beter geworden sinds deze manier van rijden. Moet zeggen dat dit dan ook weer via een goede vriendin van me komt (groom van anky)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:38

Zou nog fijner zijn als de ts participeert in de discussie...maar dat zal wel aan mij liggen...

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:40

ja ik ga er zelf ook even mee stoppen, heb mijn dosis bokken wel weer gehad voor nu. Straks maar weer ebn hopen dat de TS er dan zelf ook weer is. Discuseert een stuk makkelijker.....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:41

Ik sluit me aan bij hetgeen hierboven. Alles wat ik zou willen zeggen is gezegd. TS, je hebt het recht op privacy van de personen met het ongevraagd plaatsen op internet geschonden. Respectloos.
Ik heb onderwerpen (met oa foto´s) van arabesk zelf gezien waar ik zeer van ben ´geschrokken´, oa over het niet herkennen van kreupelheid. Maar goed, ik sta toch al op het foeilijstje

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:43

Carien87 schreef:
Zou nog fijner zijn als de ts participeert in de discussie...maar dat zal wel aan mij liggen...

TS heeft gemeld dat ze weg moest..

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:45

Dan heb ik niks gezegd....

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:46

ts is aan 't poep ruimen of zo?
ga dit wel even volgen.