Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Aladinnetje schreef:Hoi,
Ik heb het volgende probleem; heeeeel misschien komt over een tijdje mijn droom uit; een eigen paard! Mensen om me heen met verstand van paarden en paardrijden zeggen dat het geen goed idee is, dat ik een eigen paard zou hebben. Ik zou niet goed genoeg rijden enz. dit doet heel erg pijn, op de manege is dressuur het ding daar en er is ook een meisje die een eigen paard heeft en goed kan rijden. Zij krijgt daar respect en aanzien en mag ook soms op eigen paarden rijden, en ze rijdt ook wedstrijden met haar paard. Ik ben meer recreatieruiter, heb een hekel aan proefjes rijden (ben nu bij F5. laat begonnen met proefjes rijden).
Ik ben al onzeker enzo over mezelf (wat alles betreft) en het enige leuke lichtpuntje in mn leven wordt dan door mensen afgeraden en niet goed gevonden? Zie het ff niet meer zitten wat paarden betreft. Sorry moest ff mn verhaal kwijt.
) Om mijn ouders te bewijzen dat ik het écht wel leuk vond
.
. Je leert zoveel van een eigen paard, daar kunnen geen boeken tegenop. 
.
Als je het paard maar niet vernielt. Het rijden zelf leer je dan wel!

Snoevie schreef:ik raad het je juist niet speciaal af om op een manege te gaan staan,het opvolgen van advies doe je toch echt zelf,of dat nu op een pensionstal op manege is.
ik vind het fijn op een manege te staan,als er wat is kan ik altijd hulp vragen,indien nodig,er is altijd wel iemand en persoonlijk is het (meestal) best gezellig.