Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:
Het viel je op dat hij het rechterachterbeen buiten de hoefslag plaatst. Daar zit ook een deel van jouw probleem. In plaats van dat hij met de achterhand mooi onder schuift, valt hij op links voor. Dit komt omdat het r-achterbeen waarschijnlijk niet sterk genoeg ontwikkeld is.
maikeltje schreef:Wat je beter kunt doen op haar moeilijke kant ipv zelf je gewicht te verschuiven, is op het verkeerde been licht rijden. Daar help je haar meer mee, zo heeft ze het makkelijker doordat haar binnenvoorbeen wat meer "lucht" krijgt.
Die contrastelling hoef je er niet bewust op te rijden. Wanneer jij consequent de kant die zij vastpakt loslaat en juist de kant waar zij het bit niet aanneemt wat druk vraagt, zal ze in den beginne linksom sowieso met de toeter naar buiten door de bocht gaan. Niets om geven, komt vanzelf weer goed. Voor jouw paard zijn een paar pasjes wijken vanuit de volte linksom naar rechts toe, volte openen en sluiten goede oefeningen. Het schoudervoor-, schouderbinnenwaarts- (op de rechterhand)en travers-achtig rijden (op de linkerhand) komen later wel wanneer je wat verder bent.
HannahFrouk schreef:Ik zit nu alweer heftig mee te lezen en te denken dat het kraakt, maar ik snap het nog steeds niet helemaal hoe jullie dat bedoelen met die contrastelling.
Hoefnie opnieuw uit te leggen hoor, ik ga het vanmiddag gewoon NOG eens secuur lezen en kijken of ik het snap (en zoals ik al zei ik ga dat ook eens aan mijn instructrice vragen aangezien wij het daar nog nooit over hebben gehad).
Overigens mogen er GEEN foto´s gequot worden, houden jullie daar rekening mee. Omschrijf het anders als BEELDFOTO 1 of 2 + naam van de bokter + evt pagina (in dit geval was ik de bokker zelf toevallig).
HannahFrouk schreef:AnneMarie, hellow. Wat bedoel je met "geknikt in het schoftgebied" (14). En wat met "minder stelling vragen en meer buiging" (uuhh, stelling is toch ook buiging, of zie ik dat verkeerd?).
Lovely schreef:Hannahfrouk, wat mij opvalt in je openingspost is dat er een hele lange vragenlijst staat waarbij eigenlijk het hele rijden aan bod komt. Hierdoor wek je de indruk dat rechtrichten voor jou niet een onderdeel van het geheel is, maar meer dat het geheel een onderdeel van het rechtrichten is geworden
HannahFrouk schreef:Fransje, reactie op de quote bij sbw (a.u.b. vlg keer alleen naar de foto verwijzen en de foto niet quoten): je hebt denk ik wel gelijk dat m'n hand lager moet. Maar hoe ik dan ook nog een zweepje moet gebruiken ... uh ... hoe krijg ik dat voor elkaar als ik twee handen op de teugel heb?
HannahFrouk schreef:Uhm ... ik gebruik de linkerhand om iets druk op de schouder te zetten zodat hij weet dat die iets naar me toe moet. Als ik die hand daar weg haal, dan krijg ik toch geen sbw (of is dat een blonde opmerking?). Hoe houd ik anders de schouder naar binnen.... uhm ... ?![]()
![]()
Dat wordt hannesen denk ik met dat zweepje. Ik zit sowieso nog regelmatig met de boel in de knoop of let teveel alleen op voor of alleen op achterkant, ik vind het nog erg moeilijk om alles tegelijk te doen.
Over hoofd zakken, bedoel je dit in het algemeen? Of alleen sbw. Ik neem aan het laatste?