Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yessy schreef:Jep, kostentechnisch gezien iig welmaar wat nou als je daar na 4 jaar achter komt?
ginger18 schreef:De eigenaar van mijn verzorgpaard rijd zelf nooit. Hooguit eens een keertje voor de kar. Hij vind het gewoon fijn om in de stallen bezig te zijn enzo. En de paarden hebben allemaal een verzorgster die er mee rijden. Zou hij dan geen paarden mogen houden?
chipieke schreef:Even voor de mensen die dit 'nuttige info' vinden, de collega weet van mijn gebreken
De collega weet ook dat ik een parttime job heb speciaal voor mijn paarden, met een parttime job heb ik meer dan genoeg tijd voor mijn paarden. Elke dag ben ik met alle 3 de paarden bezig, krijgen ze hun poetsbeurt, krijgen ze hun aandacht en beweging zoals het hoort. Ik kan niet meer rijden, maar er bestaat zoiets als longeren, clickertraining, inspannen in de koets etc. Dat gaat allemaal wel maar dat vergeten sommige mensen. Paarden hebben is niet paardrijden alleen. Ik neem regelmatig clickertraininglessen en ben eigelijk meer bezig met de band met het paard dan trainen, maar kan dat dan kwaad voor de welzijn van het paard?
Mijn paarden staan ook nog eens 24/7 op een grote weide, zomer én winter. Heel het jaar door verzorg ik mijn paarden en mijn weide zélf, bij extreme warmte of koud, regen of wind, ik sta daar!
Ik zou zijn mening zeker begrijpen als hij niet van mijn gebreken wist, maar aangezien hij 100% op de hoogte was van hoe ik mijn paarden hou, vind ik het gewoon verkeerd.
Aan verkopen denk ik ook niet. Mijn oudste merrie is er nu 20, het zou schandalig zijn haar weg te doen terwijl ze een hemels leven heeft. Mijn haflinger kan 101 dingen, is gek van grondwerk en dat kan ik ook prima! En de andere is van mijn vriend en wordt dus ook met regelmaat gereden. Voor mijn oudste merrie heeft het me anderhalf jaar geduurd voor ik de perfecte bijrijdster had, dus het is zeker niet op 1,2,3 gegaan
Ben blij dat er heel wat mensen mijn standpunt begrijpen.