Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik vondt het echt niet vreemd hoor dat ze niet meer kwamen en dat je nu niemand meer kan vinden.
Alabaster schreef:Aerdenhout zou het probleem van mensen vinden niet aan je zelf liggen?
Er zijn de afgelopen jaren toch heel wat mensen ook bokkers bij je geweest en stuk voor stuk waren ze niet goed genoeg in jou ogen![]()
Als er een meisje kwam en ze vertelde dat ze L/M had gereden dan werd ze eerst even uitgetest en als het niet ging zoals jij verwachte werd ze publiekelijk te kakken gezet door je. En zo ging dat ook met meiden die zeiden te konden longeren maar het niet volgens jou verwachtingen deden,maar het wel heeeel erg graag wilden leren. Dan heb je het over kritiek geven maar dat was uitjouwen en voor schut zetten en daar leert niemand vanIk vondt het echt niet vreemd hoor dat ze niet meer kwamen en dat je nu niemand meer kan vinden.
Ik ben nog steeds geen held, en een enorm handig talent zal ik ook nooit worden, maar ik krijg de paarden die ik nu te rijden heb, met heel wat gemak makkelijk aan het lopen. Ik sta er nog versteld van hoe ik jaren heb lopen klooien als ik nu voel ( ja voor het eerst echt voel! ) hoe een paard kan swingen. Niks verzameld gekke oefening, gewoon rechtoe rechtaan arbeidstempo vw-nw.
Juist ja... en was het daarom ook niet dat wij toen een derde paard aanschafte

, dus geen reden om ze over hun 'toerenteller' te laten gaan.
. vorame schreef:Ik heb ook enkele leergierige mensen gehad.
1 is blijven hangen als bijrijder voor een ander zijn paard hier op stal.
Maar mijn paard is gewoon teveel sportpaard voor veel van deze ruiters.
Die kunnen een paard er niet doorheen rijden als hij eens bakmonsters ziet.
Dan kunnen ze wel leergierig zijn, maar dat is dan even niet genoeg.
Maar ik heb er ook gehad die alles beter wisten, die had ik de deur al snel gewezen.
Grote mond, maar rijden konden ze ook alleen maar goed met de mond.
aerdenhout1 schreef:Ik begin zo langzamerhand inderdaad te geloven dat de "echte" paarden mensen allemaal al bezet zijn. Maar het jonge talent, waar zit dat dan?? Die meiden van 14 of 15 met gevoel voor paarden?
Ziezo_X schreef:Ik denk ook dat manege ruiters geen goede ruiters zijn om sport/ wedstrijdpaarden te rijden. Ik denk dat iemand eerst enkele jaren ervaring moet hebben met een eigen paard en met wedstrijden... (Op maneges wordt meestal niet geleerd wat over de rug rijden, en het nut van schakelen is. Als ik kijk naar de manege waar ik reed toen ik 7 was.)
Zelf heb ik enkele maanden voor BKstables gereden maar ik had het te druk met me eigen paard en m'n studie. En zo zal het bij veel zijn...
vorame schreef:Ziezo_X schreef:Ik denk ook dat manege ruiters geen goede ruiters zijn om sport/ wedstrijdpaarden te rijden. Ik denk dat iemand eerst enkele jaren ervaring moet hebben met een eigen paard en met wedstrijden... (Op maneges wordt meestal niet geleerd wat over de rug rijden, en het nut van schakelen is. Als ik kijk naar de manege waar ik reed toen ik 7 was.)
Zelf heb ik enkele maanden voor BKstables gereden maar ik had het te druk met me eigen paard en m'n studie. En zo zal het bij veel zijn...
Maar de ruiters die zo al ervaring op hebben gedaan en hebben laten zien dat ze graag willen en kunnen, die zijn dan vaak al bezet.
Dan moet je net toevallig op het juiste moment weten dat ze even paardloos zijn.
Want dat duurt niet lang.
Alabaster schreef:Ik ben het eens met gr_roos je moet een hoop geld betalen om iemand anders zijn probleem op te lossen, terwijl je net zo goed dan een eigen paard aan kan schaffen. En dan is er niemand die zegt je moet dit en je moet dat dan ben je vrij in wat je doet en staat er niet de hele tijd een eigenaar langs de kant over je te praten.