Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moet zijn stretched i.p.v. streched
Kuggur schreef:Oh ja voor er misverstanden ontstaan, ik heb niets tegen rekoefeningen, en massage, goed voor doorbloeding, prima ontspanning, zowel lichamelijk als geestelijk. Gewoon doen dus als je het bevalt voor jouw en je paard. Maar je hoeft je imo dus niet zo bezord te maken dat je iets "kapot trekt".

[***] schreef:Kuggur schreef:Oh ja voor er misverstanden ontstaan, ik heb niets tegen rekoefeningen, en massage, goed voor doorbloeding, prima ontspanning, zowel lichamelijk als geestelijk. Gewoon doen dus als je het bevalt voor jouw en je paard. Maar je hoeft je imo dus niet zo bezord te maken dat je iets "kapot trekt".
Dit zijn in mijn ogen gevaarlijke opmerkingen.
Als je zomaar wat gaat rekken en strekken en je doet dit regelmatig (of niet) dan kun je wel degelijk! iets kapot maken. Vooral in de rug/bekken gebieden.
Wil dan ook een ieder meegeven om niet zomaar te gaan rekken en strekken. Als je het nodig vindt om dat te doen, doe het dan obv een fysio oid. Dat je in ieder geval verantwoord bezig gaat! Het zou namelijk zonde zijn als je blokkades veroorzaakt ipv het paard soepeler te maken.
Kuggur schreef:Beste [***] ik ben fysiotherapeut...
Zo zou ik het het logieschd (ofzo) vinden
) maar als ik dat doe dan spant hij zijn buikspieren aan en ontspant hij zijn rug spieren. ook teken ik een soort van omgekeerde C met mijn vingers op zijn bil zo kantelt hij zijn bekken. ook doe ik voor en na het rijden een peen houden op de hoogte van zijn billen maar dan aan de zijkant en deze moet hij dan pakken dit doe ik dan 2 keer aan allebei de kanten en dat is om zijn spieren in zijn hals een beetje op te rekken en los te maken