Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het gaat gewoon die kant op als ik jullie bezig hoor. Dus als je gaat beginnen vecht oid, ergens anders graag..

xmarliez schreef:Miss_Malfoy, kijk even in mijn onderschrift.. Ik heb geen bit nodig om een paard te besturen mits het paard altijd goed gereden is op zit
![]()
.. als hij natuurlijk geen stem/zit hulpen gewent is dan is er geen land mee te bezeilen .........
PonyPower_x schreef:Inderdaad, doe gewoon wat paard en ruiter leuk/gezellig/.. vinden. Probeer wat dingen uit, maar ga je paard niet pushen.
Bovendien is zijn definitie van spelen lekker elkaar uitdagen, en anders niet. En dat mag hij dus lekker met zijn vriendjes doen.
Kadankovitch schreef:@Sanne:
Sorry, maar er is een vraag gesteld om meningen te geven, nu de uitkomst van die meningen U niet aanstaan : komt er een uitspraak van : "Laat iedereen toch lekker kletsen." Niemand "Kletst" hier; U niet, anderen niet. Men geeft zijn/haar mening. Er hoeft ook niet gekwetst te worden, ik denk dat de minsten dat hier willen.
. In de basis neem je een besluit, hoe je met een dier om wilt gaan en dan zoek je instructeurs die bij die persoonlijke instelling passen.
. De omgangsvormen uit de tijd dat we er nog wel de kost mee moesten verdienen, zijn helaas nog steeds gemeengoed en ik denk dat er heel veel mensen zijn die wel anders willen, maar geen idee hebben hoe. In dat gat springen diverse nh vormen. Dit is inderdaad niet nieuw, maar wijkt wel af van de gemiddelde trainingmethodes hier in nederland.

Daarvoor moet je wel je paard (of paarden in het algemeen, beter gezegd) goed kennen, denk ik, en weten wat je doet. En dat leer je over het algemeen niet op de gemiddelde manege, althans, meestal niet op de juiste manier.
ozzyhorse schreef:Wat mij op valt, is dat de meeste aanhangers van NH, de "nieuwe" paardenmensen zijn. Het valt mij op, dat het overgrote deel van mensen die al jaren met paarden bezig zijn, niets hebben met deze "hype" en het ook niet nodig hebben.
)