Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Tinky12 schreef:Mijn zweep is een verlenging van mijn hand...
- Niet als strafmiddel...wel voor...
- aanwijzen
- wakker maken
- belonen
- vliegen wegvegen
- richting geven
- houd er honden mee op afstand
- zijn erg makkelijk als je moet wachten voor het stoplicht,als je hem omdraaid kun je met het handstuk het knopje indrukken van het stoplicht![]()
Ik kan niet zonder zweep
keet87 schreef:Je bedoelt het vast wel goed, daar twijfel ik niet over, maar hoe bedoel je belonen? Ik kan me daar niks bij inbeelden
Tinky12 schreef:MarloesDijs schreef:Hoe beloon je met een zweep?![]()
Als ik mn paard beloon, is dat ten eerste natuurlijk de ontspanning, maar het echte 'belonen' is toch wel met mn hand/stem.
Je geeft zelf het antwoord al...soms is je arm tekort he,dan neemt mijn zweep dat dus over
Tinky12 schreef:Mijn zweep is een verlenging van mijn hand...
- Niet als strafmiddel...wel voor...
- aanwijzen
- wakker maken
-belonen
- vliegen wegvegen
- richting geven
- houd er honden mee op afstand
- zijn erg makkelijk als je moet wachten voor het stoplicht,als je hem omdraaid kun je met het handstuk het knopje indrukken van het stoplicht![]()
Ik kan niet zonder zweep
Vicky_88 schreef:ik gebruik mijn zweep voor corrigerende tikken.
om 'm weer even bij de les te krijgen.
bij jonge paarden die nog geen stuur hebben en als ik ze dan op de hoefslag wil laten lopen gebruik ik mn zweep, dat zwaai ik er een keer mee naar voren (ZONDER ZE TE RAKEN!!!) zodat ze op de hoefslag blijven, beter dan trekken zeg ik altijd.
Ook als ze loopt te sloffen van achter effe attent maken als ze niet reageert op activatie van uit mijn been, effe tikje er bij van "wakker blijven joh!"

) dan gebruik ik hem om de achterhand mee te laten werken en alerter te houden, want hij gebruik zijn achterhand meestal niet goed