Volwassen ponyruiters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:30

Ik ben 28, 1.83 lang en mijn dravertje is 1.51 hoog, dus lekker klein. :D Ik vind pony's en kleine paarden meestal leuker, al moet ik zeggen dat ik het destijds (ik was toen 15) wel raar vond, ik was toen grote paarden gewend. Maar één rit en ik was verkocht! Oordeel zelf maar hoe het eruit ziet: FOTO.
Mijn jonge draver is nog even doorgegroeid nadat ik hem kocht en is nu 1.58, dat vind ik nog wel een prima maatje.

In de endurance (onze sport) en western is het trouwens heel normaal dat volwassen mensen op paarden <1.60 rijden, daar kijkt niemand raar van op. En in de rest van de wereld zijn de paardjes ook maar zelden boven de 1.55. Maar hier in het Westen "hoor" je als volwassene nu eenmaal op een kasteel van een paard te rijden...

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:41

ik ben 33 jaar, 1.68 en heb sinds vorig jaar mijn aller eerste pony gekocht, een D'tje.

heb eigenlijk altijd paarden van ong 165 gehad maar ik moet wel kwijt dat een pony wel heel relaxed is om erbij te hebben. een lekker makkelijk maatje zonder rek en strekwerk :D alles op armhoogte, ik ga volgend jaar ook dressuur starten met haar en sch### wat de rest ervan denkt :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:43

aanwezig :D Met mijn 1.70m rijd ik nog steeds liever op een kleiner paardje dan op de grotere. Ik heb m'n rug 4 jaar geleden gebroken en sindsdien als de dood om te vallen en terug van nul te moeten beginnen. 1.45m lijkt me aantrekkelijker om te vallen dan 1.80m :D Ik heb een pony van 1.45m en een paard van 1.80m maar met die laatste rijdt m'n vriend nu omdat ik het echt eventjes niet durf!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:44

Ik ben 30 1.68 hoog en heb zelf mijn eerste pony'tje van 1.53 hoog gekocht vorig jaar :)
keb nooit van paarden gehouden
veels te groot...
Ben nog steeds beetje penny met mijn pony :+

edit: even foto toegevoegd
Klik
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 10-06-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Re: Volwassen ponyruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:47

Ik ben ook een ponymuts. Ik vind over het algemeen de pony's veel leuker en ondeugender. Met rijden is het vaak ook wat makkelijker. Ik ben zelf maar een ukkie (schat zo'n 1.62) en heb eens een keer op een groot (1.75) gereden..nou die kreeg ik echt niet bij elkaar gereden..
nee voor mij een pony..of een klein paardje <1.65

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:55

Ik ben ook een pony mens. Hoef niet perse zo'n hoog paard onder me kont.

Wel grappig toen ik nog op de manege ree. En op de basisschool zat dus ong. 12 was gingen al me vriendinnen bij de paarden rijden. Toen zei me instructrise al "jij bent meer een pony mens dus misschien is het leuker om nog even bij de pony's te blijven".
Heeft ze 100% gelijk gekregen. Ree altijd op de kleinste paarden.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:04

Ik meld me ook ik ben nu 24 en heb twee shetters van rond de 1 meter waar ik serieus mee men. Waar ik wel tegenaan loop is dat mensen me minder serieus nemen als ik zeg dat ik twee shetters heb. Ik heb ook niks met grote paarden vind ze mooi om te zien maar geef mij maar een pony van rond de 1,45 1,50 is groot zat voor mij.

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:43

Ikke ooowk!
Ik ben 1.76 en mijn kruising Haffie is 1.51m. Ik weet niet of ik een echte ponyruiter ben...sommige (soepele) paarden vind ik ook lekker rijden.
Maar mijn pony zit heerlijk, net een luie stoel!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:36

Ik ben 20 en 1m50 groot. Laten we eerlijk zijn, zie je mij al een paard van 1m75 opzadelen?
Nee, ik zit goed bij de pony's, en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:40

ik ben ook echt gek op pony's. Ben ondertussen bijna 20.
Maar ook op de kleinere paarden (van e-pony tot ongeveer 1.63) voel ik mij thuis, mits het klikt.
Zelf ben ik ook maar 1.63 lang, ook niet la te groot dus.
Vind eht ook neit gek dat ik nu 2 leuke bijrijdpony's gevonden heb. Een haf van rond de 1.45 en een kwpn e-pony van 1.54.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:44

klein is fijn...
heb gewoon echt minder met paardjes; val nu eenmaal voor een bepaald type paard en dat zijn meestal ponies (compact, sensibel, gespierd en energierijk). dat was al idd al van jongsaf aan. Moet eerlijk bekennen dat aanschaf van huidige pony ook praktisch was, vanwege de kids, maar dan nog...ik zal nooit met een kneiter van een paard aankomen zetten. Ben trouwens 35, 1.68 en rijd connemara van ongeveer 1.50.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:47

Leuk al die volwassen ponyruiters!
Ik ben 35 en ben 1.61m. Ik 'moest' met mijn 18e over op de paarden. Maarja wat doe je dan met je lieve pony? Heb ik dus gehouden, zij heeft een veulen gekregen die ik nu nog heb. Zij is 1.47m.
Ben gewoon gestopt met de club/vereniging/wedstrijden enz...vond de sfeer toch al niet zo denderend bij de paarden. (ponyclub was zoo leuk!)
Ik heb inmiddels nog meer pony's maar omdat het arabieren zijn moet je eigenlijk paarden zeggen.... ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:49

ik ben een 33 jarige ponymuts :D

Ik hou van de kortere, snellere gang van een pony en vind ze wendbaarder dan paarden. Daarnaast ben ik op de grond toch snel geintimideerd door een groter paard. Ik ben meer een ponyfruttelaar dan een echt paardenmens moet ik eerlijk toegeven :o

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:53

Ladygiroc schreef:
Ik ben zelf maar een ukkie (schat zo'n 1.62) en heb eens een keer op een groot (1.75) gereden..nou die kreeg ik echt niet bij elkaar gereden..

en dat ook. Het zal wel aan mijn rijkunsten liggen ( ;( ) maar ik heb gewoon moeite om zo´n lang log paard bij elkaar te rijden.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:54

ik heb geen voorkeur,paard of pony heeft beide zijn voor en nadelen.
ik ben volwassen [nou ja..... :roll: ] en imiddels weer pony ruiter.
was puur toeval maar als het past,past het. toch?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:56

ponyruiter hier, maar ik ros alleen een beetje door de bossen 8-) starten daar doen we niet aan

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:05

Ik ben 1.83m maar rij toch echt veel beter en liever op ponies dan paarden :') . Liever wel breed omdat mijn benen erg lang zijn, maar op een pony zit ik beter in evenwicht dan op een paard, dan duikel ik steeds voorover :+ .
Mijn eigen pony is voor het mooie te klein (1.35 := ) maar (buiten) rijden gaat prima, hij vind het geweldig en het zit heerlijk, dat de combinatie er niet mooi uit ziet is dan jammer, het gaat en we hebben er beide duidelijk plezier in dus dat telt het meest :) (maar het is wel de bedoeling om te gaan mennen, daar heb ik hem voor gekocht).

1.45-1.50 vind ik ideaal, klein, kort en breed :j . Zo af en toe een groot paard is leuk, maar dan wel van een ander, niet voor mezelf. Geef mij maar welsh of een leuke (kleine) koudbloed :Y) .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:06

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 02:33

Ik ben een echt ponymens, altijd geweest. Voel me nooit helemaal op m'n gemak op een te groot paard (hoogtevrees in het kwadraat!), de afstand tot de grond is me dan te hoog en op echt grote paarden wordt ik gewoon duizelig. Niets voor mij dus.

Ik ben dol op mijn Fjord, die voor een Fjord aardig aan de maat is maar feitelijk niet heel groot. Kan er probleemloos op komen, zelfs zonder zadel en dat voor een stijve hark als ik ben en vooral en boven alles is de afstand tot de grond overzichtelijk. Voor mij perfect dus.

En als leuke bijkomstigheid vind ik pony's vaak net even leuker van karakter dan grote paarden (hoewel ik hele leuke enorme paardenbeesten ken waar ik dan alleen niet op durf vanwege de hoogte).

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 05:45

Ik ben 26 en rijd ook altijd nog op een pony/ klein paard. Heb zelf een haflinger en als ik op de manege rijd, dan rij ik ook altijd op pony's. Ik kan heb een bekken probleem, waardoor ik moeite heb met aandrijven, daardoor is een paard voor mij een probleem. Ik voel mij ook prettiger op een pony dan op een paard.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:08

Ik ben 20, ben 1.71 en heb daarmee dus een nette lengte voor een paard. Toch rijd ik liever op pony's. :)
Waarom? Paarden hebben me eigenlijk nooit zo getrokken. Vind ze vaak lastiger bij elkaar te rijden, voel me altijd zo lomp en slungelig er op.. En verder ben ik meer van de wat lastigere/eigenwijze karakters en dan is een bok van een pony véél grappiger dan dat zo'n wammes van een paard zijn benen uitzwaait.. :+

Tsja en ik ben nu helemaal gek van haflingers en andere stoere pony's. Rijd een haflo, en nog twee stoere mengelmoesjes. Allemaal tussen de 1.40 en 1.50, niet de makkelijkste maar wel superleuk :D :D

[edit] zie nu pas wie dit topic gestart heeft.. :+ Hahaha van mij wist je het al dat ik ook meer een ponyruiter ben.. ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:41

Ik ken ook genoeg volwassen pony ruiters, ze rijden niet allemaal wedstrijd, maar zeker wel de helft. Wel tussen de paarden natuurlijk maar ze rijden ook vaak genoeg winst, en zijn echt niet te lang. :)

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:41

Ik ben 41 en 1.56
Ik rij altijd op een paard. Als pennymeisje heb ik wel pony gereden. Ik zat dit onderwerp te lezen en bedacht dat het misschien wel iets is om weer eens te proberen. Moet toegeven dat als ik op een paard zit, ik meestal het gevoel heb dat hij zo met mij wegloopt :D.
Daarnaast als ik naar de foto's kijk vind ik zelf dat het er niet uitziet, daar komt klein duimpje op haar reuzepaard zeg ik ook altijd. Ik ga zeker eens kijken of ik nog eens op een pony kan rijden. Ik ben bezig om me te orrienteren voor een eigen paard, maar bedacht naar het lezen van dit onderwerp, waarom zou dat geen pony kunnen zijn! Misschien dat ik me daar toch vertrouwder op voel.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:54

minka schreef:
Wow wat zijn er een hoop ponymensen, hebben jullie ook nog voorkeur voor een bepaald ponyras? Zelf heb ik sinds kort een Welsh Cob, mijn voorkeur gaat uit naar wat stevigere, maar wel pittige pony's. De echte koudbloeden zijn voor mij dus uitgesloten, al was een Haflo ook een goede optie geweest :)

Ik heb heel mijn leven al pony's, 1x een paard gehad van 1.64 een draver maar die vond ik al te hoog :D
Nu heb ik een stevige D pony van 1.43 een NRPS, en een E pony van 1.56 en dat is trouwens een draver.
Maar hoger hoeft van mij niet meer. Ik blijf liever laag bij de grond hihi
Oja ik ben dus zelf bijna 41 en 1.76 lang en weeg rond de 70 kilo.
Voor meer foto's zie profiel onder Cheyenne NRPS en Savannah Draver ;) Beiden net 5 jaar.
http://i43.photobucket.com/albums/e400/ ... G_0784.jpg
Cheyenne ;)
http://i43.photobucket.com/albums/e400/ ... G_0792.jpg
Savannah ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:59

Ik ben 28, 1.72 meter hoog en in bezit van 2 pony's. Het zijn wel grote E-pony's en ik vermoed dat 1 van de 2 nog net aan een paard kan zijn. Dit moet ik maar eens een keer gaan opmeten. Toevallig dat ze deze schofthoogte hebben, ik ben gewoon gek van het draver ras! :D Overgens heb ik sowieso meer een voorkeur voor wat kleinere, rankere paardjes en hebben de meeste paarden gangen waarbij ik niet kan blijven zitten.